جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
1
(1)

آیا می دانید علل تجمع مایع در شکم چیست که در نهایت منجر به تورم و درد می شود؟ در واقع بدن ما مانند یک ماشین عمل می کند و مانند همه ماشین ها از سایش و فشار رنج می برد. آسیت یکی از مشکلات سلامتی است که بدن ما با آن سرو کار دارد. آسیت به دلیل تجمع مایع در حفره شکم یا صفاقی ایجاد می شود. می تواند سبب درد و تورم زیادی شود. و اگر سریع درمان نشود منجر به از کار افتادن احشای شکمی می شود. اما می توانید با درمان های خانگی آسیت، علائم را از بین ببرید. بنابراین اگر به دنبال درمان آسیت هستید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

آسیت چیست؟

به زبان ساده، آسیت یک اختلال بدنی است که به دلیل تجمع مایع در حفره شکم ایجاد می شود. این مایع همچنین می تواند به حفره قفسه سینه برود و منجر به بیماری های تنفسی نیز شود. زیرا به دیافراگم فشار وارد کرده سپس بر ریه ها نیز فشار وارد می کند.

درمان های خانگی برای آسیت

حمام نمک اپسوم برای آسیت

مواد لازم:

1 فنجان نمک اپسوم

یک سطل آب گرم

دستورالعمل:

نمک اپسوم را به آب اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. پاهای خود را به مدت 15 تا 20 دقیقه در این آب قرار دهید. برای نتیجه بهتر از این روش هر شب به صورت متناوب استفاده کنید. نمک اپسوم بدن را سم زدایی می کند و پاها را که معمولا به دلیل آسیت متورم می شود را تسکین می دهد. ورم را کاهش داده و شما را آرام می کند. یون های منیزیم موجود در نمک های اپسوم می توانند از طریق پوست جذب شوند و در بدن به بسیاری از عملکردهای متابولیکی کمک کنند.

دانه شنبلیله برای درمان آسیت

مواد لازم:

یک مقدار دانه شنبلیله

با یک کاسه آب

صافی یا پارچه خراطین

دستورالعمل:

دانه های شنبلیله را بگذارید یک شب خیس بخورد. صبح روز بعد، دانه ها و آب را مخلوط کرده و مایع را از طریق یک پارچه یا صافی رد کنید. برای حفظ سلامت بدن خود این مایع را بنوشید. برای درمان آسیب نیز هر روز صبح آب شنبلیله بنوشید. وقتی صحبت از مشکلات مربوط به شکم می شود، شنبلیله یکی از بهترین اشکال درمان خانگی است. زیرا محافظ کبد و ضد سرطان است. این دانه التهاب را کاهش می دهد و به از بین بردن رادیکال های آزاد که سبب آسیب درونی بدن می شوند، کمک می کند.

آب سیر برای درمان آسیت

مواد لازم:

3-4 حبه سیر

دستورالعمل:

سیر در هر آشپزخانه ای یافت می شود. آن را خرد یا رنده کنید و آب آن را بگیرید. نصف قاشق غذاخوری آب سیر را با معده خالی بنوشید. برای نتیجه بهتر از این روش درمانی، هر روز صبح از آب سیر مصرف کنید. افرادی که از آسیت رنج می برند می توانند از این روش درمانی استفاده کنند. مصرف منظم از این ماده ساده می تواند به کاهش نفخ و حساسیت ناشی از آسیت کمک کند. همچنین دارای خواص ضد سرطانی است.

زنجبیل برای آسیت

مواد لازم:

یک تکه زنجبیل

و یک فنجان آب گرم

عسل

دستورالعمل:

زنجبیل را رنده کنید و در یک فنجان آب داغ بریزید. بگذارید پنج تا هفت دقیقه دم بکشد. سپس آب آن را صاف کرده و کمی عسل به آن اضافه کنید. این چای زنجبیل را در حالی که گرم است بنوشید. برای بهبودی کامل روزی سه بار بعد از هر وعده غذایی یک فنجان دم کرده زنجبیل بنوشید. زنجبیل ادرار آور است و آب اضافی بدن را از طریق ادرار دفع می کند. این خاصیت او یک درمان خانگی برای درمان ادم است. همچنین به عنوان یک عامل ضد تومور بر روی سلول های تومور آسیت مرتبط با سرطان عمل می کند.

درمان های خانگی آسیت با آب هویج

مواد لازم:

آب هویج

دستورالعمل:

آب هویج تازه را بگیرید و بنوشید. برای طعمی بهتر می توانید مقداری آب زنجبیل به آن اضافه کنید. هر روز یک لیوان آب هویج بنوشید. آب میوه های تازه واقعا می توانند به کاهش درد و تورم ناشی از آسیت کمک کنند. هویچ و آب آن نیز به تنظیم فرآیند هضم کمک می کند. همچنین بر آزاد سازی صفرا و چربی های انباشته شده اضافی بر روی کبد اثر پاک کنندگی دارد.

اسکراب روغن کرچک

مواد لازم:

روغن کرچک

فلانل پنبه ای

پلاستیک

بطری آب داغ

ظرف درب دار

دستورالعمل:

پارچه فلانل را با روغن کرچک در یک ظرف خیس کنید. مطمئن شوید پارچه کاملا غرق روغن شده باشد اما از آن چکه نکند. این اسکراب را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید. سپس بطری آب گرم را روی اسکراب نگه دارید و بگذارید 45 دقیقه تا یک ساعت بماند. بعد از آن اسکراب را بردارید و همان قسمت را با آب بشویید. هر زمان که احساس درد کردید از این روش استفاده کنید. روغن کرچک رگ های لنفاوی را باز می کند و سبب گردش خون بیشتر می شود. که در نهایت منجر به کاهش التهاب و درد در بدن می شود.

درمان های خانگی آسیت؛ تربچه

مواد لازم:

آب تربچه تازه

دستورالعمل:

یک لیوان آب تربچه تازه گرفته و اگر تند بود، نیمی از آن را با آب رقیق کنید و به منظور درمان آسیت آن را بنوشید. مصرف یک لیوان آب تربچه یک یا دو بار در روز می تواند تسکین دهنده این بیماری باشد. تربچه برای کبد مفید است زیرا به عنوان سم زدای طبیعی عمل می کند. تربچه یکی از عناصر کلیدی در درمان آسیت به‌ ویژه در مواردی که به دلیل مشکلات کبدی پدید می آید، محسوب می‌ شود. همچنین می توانید تربچه را در سالاد خود بریزید یا آن را به صورت خام مصرف کنید.

کدوی تلخ

مواد لازم:

کدو تلخ

یک لیوان آب

دستورالعمل:

کدو تلخ را پوست بگیرید و دانه های آن را جدا کنید. سپس به قطعات کوچک برش دهید و به صورت خمیر درآورید. آب این خمیر را استخراج کنید. حدود 30 میلی لیتر از آب کدوی تلخ را با آب رقیق کرده و بنوشید. بیمار برای تسکین سریع باید حداقل سه بار در روز از آن استفاده کند. مصرف منظم آب ریشه کدو تلخ سبب تسکین فوری درد ها می شود. از طرفی دلیل خواص مقوی و ضد صفراوی، برای درمان ناراحتی های کبدی مفید است.

درمان های خانگی آسیت؛ پیاز

مواد لازم:

پیاز

دستورالعمل:

پیاز را به وعده های غذایی یا به صورت خام به سالاد خود اضافه کنید. این ماده را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید زیرا به خلاص شدن از شر تجمع مایعات کمک می کند. پیاز خاصیت ادرارآور دارد و سموم و مایعات اضافی را از بدن دفع می کند. اگر پیاز به مدت چند روز به طور مداوم مصرف شود، می تواند علائم مرتبط با آسیت را تسکین دهد.

چای قاصدک برای آسیت

مواد لازم:

1 اونس ریشه قاصدک

و یک پیمانه آب جوش

1 قاشق چایخوری عسل

دستورالعمل:

ریشه قاصدک را به مدت 10 دقیقه بجوشانید، سپس جوشانده را صاف کرده و بگذارید خنک شود. عسل را به یک فنجان از این چای گیاهی اضافه کنید و بنوشید. شما می توانید تا سه فنجان چای ریشه قاصدک را در روز مصرف کنید. ریشه قاصدک که به ریشه شن نیز معروف است، یک ادرار آور طبیعی به حساب می آید. زیرا به کاهش مایعات اضافی در شکم و هضم غذا کمک می کند. همچنین اثرات ضد التهابی بر روی سیروز کبدی دارد.

ریشه های خولان

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری پودر ریشه خولان

یک لیوان آب ولرم

دستورالعمل:

ریشه خولان را از طرف صبح با آب میل کنید. برای نتیجه بهتر هر روز صبح از آن مصرف کنید. خاصیت ملین ریشه خولان در درمان آسیت موثر است.

احتیاط: اگر باردار هستید از این دارو استفاده نکنید.

درمان های خانگی آسیت؛ خار مریم

مواد لازم:

1-2 قاشق چایخوری شیر خار

1 فنجان آب گرم

دستورالعمل:

یک تا دو قاشق چایخوری خار مریم را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. اجازه دهید 5-10 دقیقه دم بکشد. پس از آن چای را صاف کرده و بنوشید. از این روش هر روز صبح استفاده کنید. خار مریم حاوی ترکیبی به نام سیلیمارین است که به عنوان یک آنتی اکسیدان با رادیکال های آزاد و پراکسیداسیون لیپیدی مبارزه می کند. همچنین از اتصال سموم به سلول های کبدی جلوگیری می کند.

اگر آسیت درمان نشود می تواند عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشد. علائم آن را می توان با داروهای خانگی که در بالا ذکر شد درمان کرد. بیشتر این روش های درمانی به راحتی در دسترس هستند و می توانید آن ها را به بخشی از یک رژیم غذایی سالم بگنجانید.

درمان های خانگی آسیت؛ باید گفت

آسیت با تجمع مایع در حفره شکم که در بیشتر موارد ناشی از عملکرد نامناسب کبد است، مشخص می شود. علاوه بر آسیب کبدی، انواع خاصی از سرطان، پانکراتیت، نارسایی کلیه و لخته شدن خون در ورید های خاص می تواند منجر به آسیت شود. لازم است بدانید که مصرف زیاد الکل یا مصرف بیش از حد مواد غذایی با محتوای فروکتوز یا ساکارز بالا به ترتیب سبب سیروز کبدی یا بیماری کبد چرب غیر الکلی می شود. پاهای متورم، نفخ، مشکل تنفس در حالت خوابیده و افزایش وزن از علائم شایع آسیت هستند. در موارد پیشرفته درمان‌ های خانگی نمی ‌توانند برای درمان آسیت کارساز باشند، اما در صورت ترکیب با تغییرات مثبت در شیوه زندگی، به کنترل علائم و بهبودی کمک می ‌کنند.

لینک های مرتبط

۶ بهترین روغن مو برای شوره سر + کنترل خارش پوست سر

۳ نوشیدنی معجزه گر طبیعی برای کبد چرب و سم زدایی آن

بیش فعالی مثانه؛ ۹ درمان طبیعی برای مثانه بیش فعال + علل و علائم

سندرم تونل کوبیتال چیست و چگونه درمان می شود؟

سفتی گردن؛ درمان های موثر و روش های پیشگیری از آن

حجامت درمانی چیست؟ فواید و خطرات حجامت

نکته های افسانه ای درباره باروری و سلامت جنسی که نباید باور کنید!

درمان رگ های واریسی با ۱۰ بهترین مواد غذایی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان