جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

آیا هر شب برای داشتن خوابی آرام تلاش می کنید؟ و صبح با احساس خستگی و کسالت بیدار می شوید؟ یا با بی حسی در بازوها، شانه یا کمر درد از خواب بیدار شوید؟ اگر پاسخ تان به این سوالات بله است، پس زمان آن رسیده که وضعیت و حالت خواب خود را تغییر دهید. زیرا نباید از تاثیر حالت خوابیدن بر سلامت بدن و خواب با کیفیت غافل شد. تلاش کنید تا بهترین حالت خوابیدن را پیدا کنید. بنابراین اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

تاثیر حالت خوابیدن بر سلامت بدن

به پشت بخوابید

آفرین به همه کسانی که دوست دارند به پشت بخوابند. این حالت سالم ترین حالت خوابیدن است. زیرا ستون فقرات، سر و گردن شما را در یک راستا نگه می دارد و وزن شما را به طور مساوی روی همه بدن تان تقسیم می کند. هیچ فشاری روی مفاصل، گردن، شانه، شکم یا فک شما وارد نمی شود. وضعیت خوابیده به پشت، وضعیت بدنی راحت و آرامش بخشی را تضمین می کند که به شما کمک می کند وقتی از خواب بیدار می شوید، احساس خوبی داشته باشید.

فواید خوابیدن به پشت برای سلامت بدن

خوابیدن به پشت فشار و درد ناشی از درد مزمن، صدمات و آسیب یا سایر مشکلات سلامتی، ناراحتی را کاهش دهید. در واقع کمکی به تسکین درد لگن، درد زانو، آرتریت، فیبرومیالژیا، بورسیت و سوزش سر دل. با این حالت خوابیدن از گرفتگی بینی یا تجمع سینوس خلاص می شوید. خوابیدن به پشت با سر بالا، فشار صورت و سردرد را کاهش می دهد. به گفته متخصصان، برخی از افرادی که به پشت می خوابید ممکن است کمردرد را تجربه کنند. در چنین موقعیت هایی حالت های خواب مختلف را امتحان کنید یا برای یافتن راه حل بهتر با پزشک مشورت کنید.

اگر صورت خود را روی بالش قرار دهید به پوست صورت خود فشار وارد می کنید و پوست صورت کش می آید. در نتیجه روی صورت چین و چروک صورت به وجود می آید. با توجه به این نکته، خوابیدن به پشت برای پوست صورت مفیدتر از خوابیدن روی شکم یا پهلو است.

تاثیر حالت خوابیدن بر سلامت بدن؛ نکاتی برای خوابیدن به پشت

برای جلوگیری از هر گونه ناراحتی از یک بالش نرم استفاده کنید یا سر تخت خود را 6 اینچ بالا بیاورید. این روش بهترین گزینه برای افرادی است که سوزش سردل و گرفتگی بینی دارند. از بالش ‌های بلند که انحنای طبیعی گردن یا تراز ستون فقرات شما را مختل می ‌کند، خودداری کنید. وقتی سر خود را روی بالش قرار می دهید، چانه نباید به سمت سینه شما متمایل شود. زیر زانوهای خود یک بالش قرار دهید- این کار با نگه داشتن ستون فقرات در حالت درست و محافظت از کمر شما مرتبط است. بازوهای خود را صاف نگهدارید و پاهای خود را به اندازه عرض لگن از هم باز نگه دارید. از دراز کشیدن بدون بالش به پشت خودداری کنید زیرا سبب افزایش احتقان بینی می شود. اگر باردار هستید یا آپنه خواب یا GERD دارید از خوابیدن در این وضعیت خودداری کنید.

تاثیر حالت خوابیدن بر سلامت بدن؛ خوابیدن روی شکم

حالت خوابیدن روی شکم برای بدن مضر است. اگر اهل خوابیدن روی شکم هستید، باید از آن دوری کنید. این حالت خوابیدن سبب بی قراری و مختل شدن خواب شما می شود، زیرا بیشتر وزن بدن روی قفسه سینه و شکم تان وارد می شود. و چنین خوابی نه تنها به آرامش شما کمک نمی کند بلکه سبب ناراحتی شما نیز می شود.  برای حفظ تعادل گردن، شکم و ستون فقرات خود نرمش را فراموش نکنید، اما باید مراقب خوابیدن خود نیز باشید. این وضعیت خواب نامتقارن به ستون فقرات شما در جهت اشتباه فشار وارد می کند.

با این حال، خوابیدن روی معده یک مزیت کوچک نیز دارد: با از بین بردن هرگونه انسداد بینی، راه برای تنفس شما را باز نگه می دارد. اگر آپنه خواب یا مشکل خروپف دارید، خواب شکمی تسکین خوبی برای آن است.

مشکلاتی برای سلامت بدن با خوابیدن روی شکم

خستگی به دلیل خواب نامناسب، گردن درد، درد پایین کمر، بی حسی، گزگز و درد عصبی، خطر چین و چروک صورت را افزایش می دهد.

نکاتی برای خوابیدن روی شکم:

از یک بالش صاف و نرم برای کاهش فشار بر لگن استفاده کنید. زانوهای خود را جمع نکنید تا فشار بیشتری به کمر شما وارد نشود.

بازوهای خود را صاف نگهدارید. برای جلوگیری از سفتی گردن، سر خود را حتما حرکت دهید و به طور متناوب بچرخوانید. بازوهای خود را زیر سر و بالش خود قرار ندهید. در غیر این صورت، ممکن است از گزگز یا درد یا بی حسی در مفاصل بازو یا شانه خود رنج ببرید. اگر باردار هستید یا از درد گردن و کمر رنج می برید از خوابیدن روی شکم خودداری کنید

لینک های مرتبط

عوارض جانبی خوابیدن با گوشواره: آیا خوابیدن با گوشواره خطر دارد؟

تست شخصیت شناسی براساس نوع خوابیدن: عادت خواب تان از رابطه شما می گوید!

۷ برترین فواید خوابیدن روی زمین برای سلامتی که نمی ‌‌دانستید

علم توضیح می دهد؛ چرا خوابیدن در اتاق سرد برای سلامتی خوب است

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان