جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3
(2)

بیش فعالی مثانه: چند ماده طبیعی می تواند به شما در حل این مشکل در کمترین زمان کمک کند! مثانه بیش فعال وضعیتی است که در آن فرد ممکن است یک میل غیرقابل کنترل برای ادرار کردن مکرر را تجربه کند. که فعالیت های روزانه را مختل می کند. درمان های طبیعی برای مثانه بیش فعال بسیار کمک می کند. به خواندن ادامه دهید تا در مورد مثانه بیش فعال و گزینه های درمانی که می توانید انتخاب کنید، بیشتر بدانید.

بیش فعالی مثانه چیست؟

مثانه بیش فعال یک بیماری شایع است که سبب می شود افراد مبتلا به ادرار کردن ناگهانی دچار می شوند. کنترل این میل اغلب دشوار است و حتی ممکن است منجر به از دست دادن غیرارادی ادرار شود. در چنین شرایطی، این وضعیت به عنوان بی اختیاری ادراری نیز نامیده می شود.

میل ناگهانی به ادرار کردن می تواند در هر زمانی از روز رخ دهد. فراوانی میل غیرقابل پیش‌بینی به ادرار کردن نیز می‌تواند تاثیر منفی بر زندگی فرد داشته باشد. مثانه بیش فعال به خودی خود یک بیماری نیست، اما نشان دهنده گروهی از علائم ادراری است.

علائم مثانه بیش فعال چیست؟

علائم مثانه بیش فعال می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • میل ناگهانی به ادرار کردن که ممکن است کنترل آن دشوار باشد
  • بی اختیاری ادرار – از دست دادن غیر ارادی ادرار به دنبال یک میل ناگهانی برای ادرار کردن.
  • تکرر ادرار، معمولا 8 بار یا بیشتر در روز
  • شب ادراری – بیدار شدن 2 بار یا بیشتر در طول شب برای ادرار کردن.

در حالی که علت خاص مثانه بیش فعال ناشناخته است، معمولا نتیجه انقباضات غیرارادی عضلات مثانه است.

اما چه چیزی سبب مثانه بیش فعال می شود؟

کلیه های شما ادرار تولید می کنند و ادرار بعدا در مثانه تجمع می کند. همانطور که ادرار می کنید، ادرار از سوراخی در پایین مثانه عبور می کند و سپس از طریق مجرای ادرار از بدن شما خارج می شود. در زنان، مجرای ادرار درست بالای واژن قرار دارد، در حالی که در مردان، مجرای ادرار در نوک آلت تناسلی باز می شود.

تمام این فرآیند ادرار توسط سیگنال های عصبی کنترل می شود. هنگامی که مثانه پر می شود، مغز سیگنال هایی را دریافت می کند که میل به ادرار کردن را تحریک می کند. همانطور که شما ادرار می کنید، مغز شما دوباره سیگنال هایی برای شل کردن عضلات کف لگن و همچنین مجرای ادرار برای کمک به دفع ادرار دریافت می کند. به طور همزمان، مثانه شما سفت می شود تا ادرار به بیرون رانده شود.

در مورد مثانه بیش فعال، حتی زمانی که حجم ادرار در داخل نسبتا کم باشد، انقباض مثانه به طور غیرارادی اتفاق می افتد. این عمل سبب میل ناگهانی برای ادرار کردن می شود.

در حالی که علت دقیق این اتفاق هنوز پیدا نشده است، موارد زیر برخی از عواملی هستند که می توانند در علائم مثانه بیش فعال نقش داشته باشند:

  • اختلالات عصبی
  • برخی داروها مانند دیورتیک ها
  • دیابت
  • عفونت های دستگاه ادراری
  • ناهنجاری های مثانه مانند تومورها و/یا سنگ های مثانه
  • شرایط پزشکی که ممکن است بر جریان مثانه تاثیر بگذارد یا مانع از آن شود مانند بزرگ شدن پروستات یا یبوست
  • سابقه جراحی
  • کاهش عملکرد شناختی، بیشتر به دلیل افزایش سن
  • تخلیه ناقص مثانه

مثانه بیش فعال می تواند به روش هایی بیش از آن چه که تصورش را بکنید بر زندگی فرد مبتلا تاثیر بگذارد. در این جا چند درمان خانگی فوق العاده وجود دارد که می تواند به کنترل علائم مثانه بیش فعال کمک کند.

بیش فعالی مثانه؛ درمان های خانگی برای کنترل مثانه بیش فعال

روغن دانه کدو تنبل

مواد لازم:

مکمل روغن دانه کدو تنبل

دستورالعمل:

روزانه مکمل روغن دانه کدو تنبل مصرف کنید. برای دوز مناسب با پزشک خود صحبت کنید.

شما می توانید، هر چند وقت یکبار از این درمان استفاده کنید. یا هم با مشورت با پزشک یک بار در روز از این مکمل مصرف کنید.

ویتامین D

مواد لازم:

مکمل ویتامین D

دستورالعمل:

پس از مشورت با پزشک روزانه مکمل ویتامین D مصرف کنید. هر چند وقت یکبار از این مکمل ها مصرف کنید یا به طور روزانه از این درمان استفاده کنید.

علائم مثانه بیش فعال و سایر اختلالات کف لگن با کمبود ویتامین D مرتبط است. از این رو، ترمیم این کمبود به درمان این وضعیت کمک می کند.

بیش فعالی مثانه؛ کپسایسین

مواد لازم:

تزریق کپسایسین

دستورالعمل:

با پزشک خود مشورت کنید و در مورد درمان داخل مثانه ای با استفاده از کپسایسین صحبت کنید. این روش شامل تزریق مستقیم کپسایسین مایع به مثانه تحت درمان پزشک می باشد. یادتان نرود از این درمان تنها با تشخیص پزشک استفاده کنید.

القای داخل مثانه کپسایسین، که جزء فعال فلفل تند است، می تواند با حساسیت زدایی از نورون هایی که مسئول بیش فعالی مثانه هستند، به کاهش علائم مثانه بیش فعال کمک کند.

چای سبز

مواد لازم:

1 چای سبز کیسه ای

1 فنجان آب گرم

دستورالعمل:

چای سبز کیسه ای را به مدت 5 تا 10 دقیقه در یک فنجان آب داغ قرار دهید. سپس کیسه چای استفاده شده را بردارید و فنجان چای سبز خود را بنوشید. شما می توانید روزی دو لیوان از این چای مصرف کنید یا هر چند وقت یک بار از چای سبز بنوشید.

مصرف روزانه چای سبز رابطه معکوس با علائم ادراری دارد. که می تواند به دلیل وجود اپی گالوکاتچین-3-گالات (EGCG) در آن باشد.

آب زغال اخته

مواد لازم:

400 میلی لیتر آب زغال اخته شیرین نشده

دستورالعمل:

حدود 400 میلی لیتر آب زغال اخته بنوشید. یک بار در روز یا هر چند وقت یکبار از این نوشیدنی مصرف کنید.

یکی از علل شایع مثانه بیش فعال، عفونت دستگاه ادراری است. مصرف منظم آب زغال اخته می تواند به پیشگیری از این گونه عفونت ها کمک کند. در نتیجه از علائم مرتبط با مثانه بیش فعال نیز جلوگیری می کند.

جینسینگ

مواد لازم:

2-1 قاشق چایخوری جینسینگ خشک

1 فنجان آب گرم

دستورالعمل:

یک قاشق چایخوری چای جینسینگ را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. 10-5  دقیقه دم کنید و سپس آن را صاف کنید. بگذارید چای قبل از نوشیدن کمی خنک شود. برای گرفتن نتیجه بهتر 1-2 بار در روز از این نوشیدنی بنوشید.

مثانه بیش فعال می تواند منجر به هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BOH) شود که منجر به بزرگ شدن غده پروستات می شود. مصرف منظم چای جینسینگ اثر درمانی بر علائم BPH دارد. زیرا به فعال شدن فاکتور رشد عصبی کمک می کند.

بیش فعالی مثانه؛ جوش شیرین

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری جوش شیرین

1 لیوان آب

دستورالعمل:

یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به یک لیوان آب اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و مخلوط را بنوشید. از آن دو بار در روز مصرف کنید.

نوشیدن محلول بی کربنات سدیم منجر به قلیایی شدن ادرار می شود و در نتیجه علائم دستگاه ادراری تحتانی از جمله مثانه بیش فعال را کاهش می دهد.

چای بابونه

مواد لازم:

1 قاشق چایخوری چای بابونه

1 فنجان آب گرم

دستورالعمل:

یک قاشق چایخوری چای بابونه را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. 5-10 دقیقه بگذارید دم بکشد، سپس صاف کنید و چای گرم را بنوشید برای این که به نتیجه بهتری برسید از این نوشیدنی 1-2 بار در روز بنوشید.

خواص ضد التهابی بابونه، همراه با اثر آرام بخش آن، برای کاهش علائم مثانه بیش فعال عالی است. به خصوص اگر آن را شب بنوشید.

این داروها زمانی بهترین کارایی را دارند که برای با توصیه پزشک برای مثانه بیش فعال استفاده شوند.

مثانه بیش فعال با نیاز به تکرر ادرار مشخص می شود. همچنین ممکن است کنترل میل به ادرار کردن مشکل باشد. بی اختیاری ادرار، تکرر ادرار و شب ادراری از علائم شایع این بیماری هستند. دیابت، اختلالات عصبی، داروهایی مانند دیورتیک‌ها، عفونت ‌های مجاری ادراری و ناهنجاری ‌های مثانه از علل شایع چنین مشکلاتی در مثانه هستند. با این حال، چند درمان طبیعی موثر برای مثانه بیش فعال وجود دارد. روغن دانه کدو تنبل، ویتامین D، کپسایسین و چای سبز داروهای محبوبی هستند که به بهبود علائم مثانه بیش فعال کمک می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان