جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.8
(4)

منافذ باز پوست می‌تواند زیبایی صورت ما را به شدت تحت تاثیر قرار بدهد. بنابراین طبیعی است که تلاش زیادی برای درمان منافذ باز پوست به خرج دهید. درمان های شیمیایی و دارویی زیادی برای کوچک کردن منافذ وجود دارد. با این حال اگر می خواهید پیش از استفاده از دارو، درمان‌های خانگی را امتحان کنید ماسک خانگی برای منافذ باز پوست ایده خوبی است. با خبرنامه همراه باشید!

درمان منافذ باز پوست در خانه

طبق مطالعات پوستی، پیروی از یک روش پاکسازی روزانه صورت ممکن است به طور قابل توجهی به کاهش منافذ بزرگ و باز کمک کند. برخی از نکاتی که باید هنگام پاکسازی رعایت کنید به شرح زیر است:

  • به جای آب داغ از آب ولرم استفاده کنید زیرا روی پوست ملایم‌تر است
  • شستشوی ملایم توصیه می‌شود زیرا شستشوی تهاجمی می‌تواند باعث التهاب و بزرگ شدن منافذ شود
  • برای جلوگیری از تحریک پوست و مسدود شدن منافذ، یک پاک کننده ملایم انتخاب کنید 

درمان‌های خانگی پیشنهادی برای منافذ باز

شما می‌توانید از این راه حل‌ها برای رفع حداقل برخی از منافذ باز (اگر نه همه) استفاده کنید. به علاوه، این درمان‌ها می‌توانند به شما در مراقبت از پوست، جلوگیری از تشکیل منافذ باز، حفظ سلامت کلی پوست و محافظت از آن در برابر آسیب‌های خارجی کمک کنند. مواردی که در زیر ذکر شده است، همه ماسک‌ها و داروهای طبیعی برای منافذ باز هستند.

ماسک خاک رنگ بر

پوست تحریک شده، آسیب دیده یا متورم می‌تواند منافذ را برجسته تر نشان دهد. خاک رنگ بر یک ماده عالی برای پوست‌های تحریک شده است. استفاده از خاک رنگ بر می‌تواند اثر خنک کنندگی و تسکین دهنده روی پوست داشته باشد. این ماده به حذف ناخالصی‌ها از پوست کمک می‌کند و یک درمان موثر برای پوست‌های چرب و مستعد تحریک است. خاک رنگ بر همچنین به خلاص شدن از شر تورم کمک می‌کند و پوست را تسکین می‌دهد.

برای انجام این درمان می‌توانید با مقداری خاک رنگ بر و گلاب ماسک صورت برای منافذ باز درست کنید. آنها را مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. این خمیر را به طور یکنواخت روی پوست بمالید. پس از خشک شدن آن را با آب بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. می‌توانید گلاب را با ماست یا آب گوجه فرنگی نیز جایگزین کنید.

آرد نخود برای درمان منافذ باز پوست

آرد نخود به دلیل فواید زیبایی که دارد، سال‌ها به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. برای کمک به لایه برداری و تمیز کردن پوست می‌توانید از آرد نخود استفاده کنید. این ماده همچنین به کاهش چربی پوست کمک می‌کند. می توانید با استفاده از آرد نخود، ماست و روغن زیتون یک ماسک خانگی برای منافذ باز پوست درست کنید. این مواد را به یک خمیر صاف تبدیل کنید. ماسک به دست آمده را روی صورتتان بمالید. بگذارید خشک شود و بعد آن را با آب سرد بشویید. پس از شستن ماسک صورت، می‌توانید مقداری یخ روی صورت تان بمالید و پس از آن مقداری مرطوب کننده مبتنی بر آب بزنید.

ماسک جوی دوسر برای درمان منافذ باز پوست

جو دوسر فواید زیادی برای پوست دارد. بلغور جو دوسر کلوئیدی می‌تواند به شما در تسکین سوزش و خارش پوست کمک و در عین حال از پوست آسیب دیده در برابر عوامل مضر خارجی نیز محافظت کند. آبرسانی برای سلامت پوست و حفظ عملکرد سد محافظ آن بسیار ضروری است. استفاده از بلغور جو دوسر کلوئیدی می‌تواند به حفظ رطوبت در پوست و هیدراته نگه داشتن آن کمک کند. همه این فواید به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از آسیب رساندن به آن کمک می‌کند. منافذ پوست در پوست تحریک شده و آسیب دیده بزرگتر به نظر می‌رسد.

می توانید ماسک صورت جو دوسر درست کنید. بلغور جو دوسر کلوئیدی را با عسل مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. این خمیر را به طور یکنواخت روی صورت بمالید و بگذارید خشک شود. پس از خشک شدن آن را با آب گرم بشویید. به عنوان آخرین مرحله درمان از مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از یخ برای درمان منافذ باز پوست

تکه های یخ می توانند به شما در مقابله با مشکل منافذ باز کمک کنند. غلتاندن چند تکه یخ روی پوست می تواند به سفت شدن پوست صورت و بستن منافذ باز کمک کند. یخ همچنین به تسکین و شادابی پوست کمک می کند.

لایه برداری

لایه برداری می تواند به شما کمک کند منافذ پوستی کمتر دیده شوند. راهی برای لایه برداری صحیح بدون آسیب رساندن به پوست پیدا کنید. اگر به فرآیند لایه برداری عادت ندارید، می توانید با یک پزشک پوست یا متخصص پوست تماس بگیرید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بهترین روش را برای نوع پوست خود پیدا کنید.

همچنین اگر به دنبال ماسک برای منافذ باز هستید، می توانید با استفاده از بلغور جو دوسر کلوئیدی یک ماسک لایه بردار درست کنید. بلغور جو دوسر کلوئیدی، عسل و سفیده تخم مرغ را در یک کاسه مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. این خمیر را به آرامی روی صورت خود بمالید و بگذارید مدتی بماند. در نهایت آن را با آب بشویید و از یک حوله نرم استفاده کنید تا به آرامی خشک شود. راه دیگر این است که به سادگی بلغور جو دوسر کلوئیدی و مقداری آب را با هم مخلوط کنید تا خمیر صافی به دست آید و مراحل بالا را دنبال کنید.

سخن پایانی

منافذ باز از جمله مشکلات زیبایی هستند که افراد را در هر سن و جنسیتی تحت تاثیر قرار می دهند. با این حال، زنان ممکن است بیشتر تحت تأثیر عواقب آن قرار گیرند. منافذ باز می تواند به دلیل تولید بیش از حد سبوم، رشد موهای ضخیم و عدم استحکام پوست باشد. بسته به علت، درمان می تواند توسط متخصص پوست ارائه شود. همچنین می توانید از داروهای خانگی برای از بین بردن منافذ باز پوست استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از موادی مانند خاک رنگ بر، آرد نخود یا جو دوسر برای تهیه ماسک صورت استفاده کنید. این ماسک های خانگی می توانند به شما کمک کنند تا از شر منافذ باز خلاص شوید و پوست را سالم نگه دارید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان