جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
2.4
(8)

فواید آب هویج در رژیم غذایی به طور قابل توجهی به بهبود وضعیت سلامتی و زیبایی شما کمک می کند.

هویج یکی از خوشمزه ترین سبزیجات ریشه ای است که به راحتی در سراسر جهان پیدا می شود. و اکنون با کشاورزی ارگانیک در تمام فصل های سال موجود می باشد. آن ها در رنگدانه ها (رنگ های) مختلفی مانند قرمز، نارنجی، بنفش و زرد هستند و به هر دو صورت خام و پخته قابل مصرف می باشند. همچنین هویج کالری کم و مواد مغذی بالایی دارد، بنابراین آب هویج یک مکمل ایده آل برای رژیم غذایی شما است.

هویج یک غذای همه کاره است که می توانید آن را با میوه ها یا سبزیجات مختلف ترکیب کرده و از فواید آن بهره ببرید.

فواید آب هویج

آب هویج گزینه بهتر و راحت تری نسبت به خوردن هویج خام یا پخته می باشد. تهیه آب میوه از سبزیجات و میوه های مورد علاقه شما، ترکیب غلیظی از تمام مواد مغذی ضروری بدن شما را تضمین می کند. برعلاوه، نوشیدن یک لیوان از این آب میوه خیلی خوشمزه تر و موثرتر می باشد.

در این مطلب به برخی از فواید سلامتی مصرف روزانه آب هویج پرداخته ایم.

سرشار از ویتامین  A

آب هویج یک راه آسان برای افزودن بتاکاروتن به رژیم غذایی شماست. بتاکاروتن موادی است که در بدن شما به ویتامین A تبدیل می شود و به بهبود و حفظ بینایی کمک می کند. کمبود ویتامین A می تواند منجر به از دست دادن بینایی یا در برخی موارد باعث شب کوری شود.

فواید آب هویج؛ قدرت آنتی اکسیدان ها

هویج منبع خوبی از کاروتنوئیدها است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و به سم زدایی بدن کمک می کند. می توانید روزانه با یک گیلاس آب هویج از فواید زیادی بهره مند شوید. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند. بنابراین باعث کمک به تحریک متابولیزم می شود.

فواید آب هویج؛ از سرطان جلوگیری می کند

بر اساس برخی مطالعات، مصرف هویج یا آب آن با ترکیب موثری از مواد مغذی حیاتی مختلف در کنار هم، می تواند با رادیکال های آزاد مضر مبارزه کنند. در نتیجه از سرطان جلوگیری می کند. همچنین به دلیل وجود بسیاری از آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین B-6 در مجموع می توانند در محافظت بدن در برابر آسیب های رادیکال های آزاد کمک کنند.

آب هویج موثر برای داشتن پوستی درخشان

آب هویج ممکن است بهترین دوست پوست شما محسوب شود. مصرف یک لیوان از این آب میوه موثر نه تنها از ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و سایر علائم پیری جلوگیری می کند. بلکه درخشندگی سالمی برای پوست شما ایجاد می کند. ویتامین C و آنتی اکسیدان ها در کنار هم روند پیری پوست شما را کند می کنند. و همچنین سلامت پوست را تا مدت طولانی تری حفظ می  کند.

از سوء هاضمه جلوگیری می کند

اگر شما فردی هستید که حرکات روده نامنظم دارید یا از سوء هاضمه رنج می برید، مصرف روزانه یک لیوان آب هویج به شما کمک می کند تا سلامت هاضمه خود را حفظ کنید. هویج دارای ترکیبی عالی از فیبرهای محلول و نامحلول است. که به هضم غذا کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند.

فواید آب هویج؛ به کاهش وزن کمک می کند

اگر می خواهید متابولیزم بدن خود را تحریک و بدن خود را سم زدایی کنید، پس حتما آب هویج را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. آب هویج به دلیل داشتن فیبر، شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. از هوس غذا خوردن جلوگیری می کند. ترکیب سالم مواد غذایی به شما کمک می کند تا از شر چربی های اضافی خلاص شوید.

فواید آب هویج؛ تقویت ایمنی بدن

آب هویج یک تقویت کننده عالی برای ایمنی بدن محسوب می شود. ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی موثر نه تنها از بدن شما در برابر آسیب های رادیکال محافظت می کند. بلکه قدرت ایمنی بدن شما را نیز افزایش می دهد. ویتامین  A، C، K، B6، پتاسیم و فسفر موجود در هویج به محافظت از سیستم بدن شما در برابر ویروس ها و باکتری های مختلف بیماری زا کمک می کند.

برای افراد مبتلا به دیابت

این آب میوه به تنظیم و کاهش سطح بالای گلوکز در خون کمک می کند. کالری و قند کمی دارد و برای افراد دیابتی توصیه می شود.

از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند

بیماری های قلبی عروقی، بیماری های اند که بر روی دستگاه گردش خون (قلب، رگ ها، موی رگ ها…) تاثیر می گذارند.

پتاسیم موجود در آب هویج می تواند به کاهش کلسترول بد در بدن کمک کند. همچنین به کاهش فشار بالای خون مفید است. همچنین برای افراد مبتلا به کلسترول یا تیروئید مفید می باشد.

لینک های مرتبط

۲۰ درمان خانگی برای ترک پاشنه پا

راز اندام رویایی جنیفر لوپز در وعده صبحانه او نهفته است

فواید پوست لیمو برای پوست، مو و کاربرد آن در خانه داری

فواید درمانی ترکیب سیر و عسل: اگر هر روز صبح، یک قاشق عسل و سیر بخورید….

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.4 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان