جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

سلامت باروری زنان همیشه بخشی از واقعیت ها یا افسانه ها بوده است. اغلب تابو است اگر از تمایلات جنسی زنان صحبت کنیم. از صحبت نکردن با صدای بلند در مورد قاعدگی گرفته تا محدود کردن مکرر فعالیت جنسی زنان، همه چیز تابو محسوب می شود. اخیرا موضوع سقط جنین در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است. برای همین اگر از خود می پرسیدید که حقیقت یا افسانه های باروری و سلامت جنسی چیست، این مطلب به شما کمک می کند به برخی از باورهای غلط پی ببرید:

افسانه های باروری و سلامت جنسی

بسیاری از بیماری های مقاربتی فاقد علائم هستند

یک تصور غلط که به طور گسترده توسط افراد باور می شود است که فکر می‌کنند بیماری مقاربتی ندارند. در حالی که این باور اشتباه است، بیماری های مقاربتی می توانند به روش های مختلفی در بدن ظاهر شوند. مطالعه 2011 مجله بیماری های منتقله جنسی، نشان داد که 63 درصد از افراد آزماش شده که فکر می کردند سالم هستند، موارد کلامیدیا گردن رحم داشتند. 54 درصد موارد سوزاک بدون علائم داشتند. فرد ویاند، مدیر ارتباطات انجمن سلامت جنسی آمریکا می گوید: “زنان می توانند مدت طولانی تری به کلامیدیا مبتلا شوند، بدون این که چیز غیر معمولی ببینند یا احساس کنند.” بنابراین اگر مدت ها است رابطه جنسی دارید خود را به طور منظم معاینه کنید.

قرص های ضد بارداری از شما در برابر بیماری های مقاربتی محافظت می کند

اگر فکر می‌کنید که مصرف قرص‌های ضدبارداری تضمین کننده مبتلا نشدن شما به بیماری های مقاربتی است، سخت در اشتباه هستید. وظیفه اصلی این قرص جلوگیری از بارداری است. این قرص ها هیچ تاثیری در مبتلا شدن شما به بیماری های مقاربتی ندارد. با این حال اگر به دنبال راهی هستید که بتواند بر هر دو تاثیر داشته باشد، از کاندوم استفاده کنید. کاندوم تنها روش کنترل بارداری است که به عنوان محافظی در برابر بیماری های مقاربتی نیز عمل می کند.

آب زغال اخته درمان عفونت ادراری؛ افسانه های باروری و سلامت جنسی

به گفته دانشگاه یوتا، آب زغال اخته، عفونت های باکتریایی را که باعث تکرر ادرار، سوزش، درد کمر و لگن می شوند را درمان نمی کند. اگرچه ممکن است از چسبیدن باکتری ها به دیواره های مثانه جلوگیری کند. اما محققان هنوز در حال بررسی هستند که آیا نوشیدن آب زغال اخته این مشکل را به طور کامل درمان می کند یا خیر. بنابراین توصیه می شود به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. تا آنتی بیوتیک های وضعیت شما را تجویز کند و برای آن درمان پیشنهاد کند.

همه تازه مادرها بلافاصله در نقش مادر شدن موفق نمی شوند

اگر بعد از بچه دار شدن احساس ناراحتی کنید، مادر بدی نیستید. مادر شدن کلیدی نیست که به محض زایمان روشن شود. به گفته دانشگاه یوتا، از هر چهار زن، سه زن پس از زایمان دچار نوعی افسردگی می شوند. اگر افسردگی شما بیش از چند هفته طول کشید یا بدتر شد، باید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است افسردگی پس از زایمان داشته باشید، یک بیماری جدی که نیاز به درمان دارد.

مطالب مرتبط:

تغذیه در دوران بارداری: با این ۱۱ مواد  غذایی کودک تان باهوش و چشم رنگی می شود

افزایش شانس بارداری سریع: با این ۴ نکته کلیدی، شانس بارداری خود را افزایش دهید

آیا خوردن غذاهای تند در دوران بارداری به کودک من آسیب می رساند؟

فواید امگا ۳ و اسید فولیک در دوران بارداری: ۲ ماده مهم که برای تغذیه مادران مهم هستند

بهترین حالت خواب در دوران بارداری چگونه باید باشد؟

۱۰ مهمترین خطرات دوران بارداری که ممکن است هر زنی با آنها روبرو شود

افزایش احتمال بارداری با ۷ راهکار موثر که کارشناسان نیز تایید می‌کنند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان