حجامت درمانی چیست؟ فواید و خطرات حجامت

توسطنگار ستوده

خرداد ۲۷, ۱۴۰۱ به روز رسانی : خرداد ۲۸, ۱۴۰۱ , ,
حجامت درمانی

کسانی که به دنبال کاهش استرس هستند ممکن است به حجامت درمانی علاقه داشته باشند. حجامت تکنیکی است که از فنجان های شیشه ای، پلاستیکی یا سیلیکونی به عنوان مکش روی پوست استفاده می کند تا بر گردش خون تاثیر بگذارد. در مکش با کاپ های گفته شده، ضریب رفع فشار ایجاد می شود. این کار به تسکین بافت و ماهیچه های زیر پوست کمک می کند. در مطلب ما به مطالعه فواید و خطرات حجامت پرداخته ایم.

حجامت چگونه عمل می کند؟

در حجامت درمانی جریان خون کلی شما بهبود می یابد. همچنین باعث تقویت ترمیم سلولی برای کمک به تشکیل بافت های هم بند جدید و ایجاد رگ های خونی جدید در بافت می شود. این کار با اثر رفع فشار ایجاد شده توسط حجامت انجام می شود. رفع فشار به بهبود ظاهر پوست شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست آقایان: ۵ ماده طبیعی و موثر برای داشتن پوستی درخشان و زیبا                                                                                     

مزایای حجامت درمانی تنش عضلانی را کاهش می دهد، التهاب را کاهش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد. حجامت درمانی شامل باز کردن منافذ، تحریک جریان خون، فیلتر کردن خون و متعادل کردن جریان انرژی در بدن شما است. همچنین اغلب با طب سوزنی ترکیب می شود. در چین، از مدت‌ها قبل از حجامت برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شده است، حجامت درمانی می تواند بیماری هایی چون آسم، برونشیت، آرتریت و انواع دیگر درد، مشکلات گوارشی، افسردگی درمان کند.

در غرب، اما هنوز تحقیقی در مورد اثرات فیزیولوژیکی حجامت یا شرایطی که ممکن است در درمان موثر باشد، وجود ندارد.

 بیشتر بخوانید: ۱۰ بیشتر بخوانید:  درمان های خانگی برای کاهش قرمزی صورت

انواع حجامت درمانی

دو نوع مختلف حجامت درمانی وجود دارد. یکی حجامت ثابت است که با یک بار اعمال، فنجان ها حرکت نمی کنند. دیگری حجامت کشویی است که اجازه می دهد فنجان ها به آرامی در سراسر بدن حرکت کنند و در عین حال مکش را حفظ کنند.

هر دو نوع حجامت اثرات یکسانی دارند، اما یکی می تواند در برخی موارد مفیدتر از دیگری باشد. به طور معمول، پس از استفاده از فنجان ها، آن ها در جای خود باقی می مانند. مکش را برای حدود 10 دقیقه ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ درمان های خانگی برای کاهش قرمزی صورت

نوعی از حجامت درمانی که به عنوان حجامت مرطوب شناخته می شود. شامل ایجاد بریدگی های کوچک روی پوست و سپس قرار دادن فنجان ها روی بریدگی ها به طوری که خون در طول فرآیند بیرون کشیده شود، می باشد. حجامتی که شامل بریدن پوست نباشد به حجامت خشک نیز معروف است.

آیا حجامت درمانی خطرناک است و عوارض جانبی دارد؟

حجامت درمانی خطرناک نیست و اولین عارضه جانبی حجامت تغییر رنگ پوست موقت (از چند روز تا یک هفته) است. آثار باقی مانده پس از حجامت ممکن است مانند کبودی به نظر برسد، اما دردی ندارد. تغییر رنگ پوست از فردی به فرد دیگر متفاوت است و اغلب با سطح اختلال بدن در عملکرد مرتبط است.

بیشتر بخوانید:  پاک کننده آرایش خانگی: چگونه پاک کننده آرایشی خودتان را بسازید

با حجامت عضلات خود را بازتوانی کنید

حجامت روشی عالی برای تسکین سایش ناشی از ورزش مداوم است. اثرات رفع فشار به گردش خون و ترمیم عضلات کمک می کند. این روش برای بهبود عملکرد و رشد عضلات شما عالی است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *