جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

اگر می خواهید بفهمید کدام چای بیشترین فایده را برای سلامتی بدن شما دارد، ممکن است از پاسخ آن شگفت زده شوید. از بین پنج نوع چای اصلی – سیاه، سبز، اولانگ، سفید و پوئر – نمی توان از فواید چای سفید که بهترین است، چشم پوشی کرد. مراحل تولید این چای شامل برداشت (چیدن برگ ها با دست)، پژمرده شدن در زیر نور مستقیم خورشید و خشک کردن برگ ها می شود. این بدان معناست که بیشترین آنتی اکسیدان ها را در کمترین شکل تغییریافته خود دارد.

چای سفید که فقط از جوانه ‌ها و برگ‌ های چای جوان گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می‌شود. حاوی فلاونوئیدها و پلی‌فنول‌ ها است. که آن را در برابر استرس اکسیداتیو قوی‌تر از چای سبز که از برگ ‌های رسیده چای تهیه می‌شود، می‌کند.

فواید چای سفید

چای سفید به دلیل روش تهیه طبیعی خود، بیشترین آنتی اکسیدان را در بین هر نوع چای دارا است. به همین دلیل تحقیقات نشان داده که از بیماری هایی مانند بیماری قلبی، اختلالات عصبی، چاقی جلوگیری می کند. حتی ممکن است نقش مهمی در پیشگیری از سرطان داشته باشد.

در این مطلب فواید چشمگیر چای سفید فهرست شده است. که راه درمانی است برای فهرستی از مهم‌ترین بیماری هایی که هر فردی ممکن است با آن روبرو شود. از بیماری قلبی گرفته تا سرطان. بر اساس این تحقیقات، مزایای سلامتی چای سفید عبارتند از:

  • موثر برای سلامت قلب
  • ضد دیابت
  • ضد سرطان
  • فعالیت محافظت کننده عصبی
  • خواص ضد میکروبی
  • کمک به کاهش وزن

از فواید چای سفید می توان به تاثیر آن در برابر تقویت استخوان، جلوگیری از آسیب پوست ناشی از نور خورشید، کاهش خطر مقاومت به انسولین و التهاب اشاره کرد. که بدن را در برابر چندین بیماری محافظت می کند. همچنین چای به افزایش متابولیسم شما تا 5 درصد کمک می کند که به کاهش وزن طبیعی تاثیر می گذارد.

استفاده در محصولات آرایشی و زیبایی

چای سفید در سرتاسر دنیا مورد استفاده است. این گیاه بومی چین است و زمانی که برداشت می شود. برگ های آن پوشیده از کرک های ریز سفید می شود، به همین دلیل نام آن چای سفید است. فرآیند خشک کردن آن نیز در مقایسه با سایر چای ها کمترین ضرر را برای گیاه دارد. به همین دلیل است که چای سفید به عنوان یک نوشیدنی لذیذ شناخته می شود.

امروزه چای سفید در همه جا دنیا پیدا می شوند. حتی شما می توانید آن را به عنوان ماده اصلی در ترکیب محصولات مراقبت از پوست از جمله پاک کننده های طبیعی، ماسک صورت، صابون دست، لوسیون و دئودورانت پیدا کنید. این چای برای محافظت از پوست در برابر آسیب های پوستی استفاده می شود. همچنین به دلیل معطر و رایحه ملایم اش به عطرها و شمع نیز اضافه می شود. با این حال، اگر می خواهید بیشترین بهره را از چای سفید ببرید، نوشیدن منظم آن از نظر علمی، فواید زیادی برای سلامتی شما دارد.

محافظت از تحلیل رفتن استخوان ها

بر اساس مطالعه ای که بر روی زنان یائسه که در معرض خطر بیشتری برای شکستگی استخوان هستند. مصرف منظم چای سفید اثر محافظتی در برابر تحلیل استخوان دارد. محققان در صدد بررسی فواید بالقوه چای سفید برای سلامتی، تحقیقی بر روی موش ‌های ماده که تخمدان ‌هایشان برداشته شده بود، انجام دادند. پس از دوازده هفته، محققان تراکم مواد معدنی استخوان را اندازه‌گیری کردند. و دریافتند که چای سفید از دست دادن استخوان را کاهش می‌دهد. از طرفی هورمون پروتئینی به نام استئوکلسین را افزایش می‌دهد، که به استحکام استخوان ‌ها و احتمال شکستن استخوان ها را کاهش می دهد.

فواید چای سفید؛ محافظت پوست در برابر آسیب

بر اساس یک مطالعه، عصاره موجود در چای سفید کلاژن را تقویت کرده و از آسیب پوستی محافظت کند. محققان عصاره و فرمولاسیون چای سفید، گل رز و فندق جادوگر را در آزمایشگاه آزمایش کردند. داده ها نشان داد که چای سفید “اثر محافظتی بر سلول های فیبروبلاست” در پوست دارد. در برابر آسیب های ناشی از پراکسید هیدروژن، از بهبود زخم ها و به طور کلی پوست سالم تر حمایت می کند. .

در مطالعه ای دیگر، محققان در پاسخ به این پرسش که آیا عصاره چای سبز یا چای سفید از آسیب پوستی ناشی از نور خورشید جلوگیری می کند، دریافتند که هر دو نوع چای در برابر اثرات آسیب های ناشی از نور خورشید از پوست محافظت می کنند.

کاهش خطر مقاومت به انسولین و کلسترول LDL

یک مطالعه اثرات عصاره چای سفید را بر روی موش‌ های دیابتی جوان به مدت چهار هفته بررسی کرد. و نشان داد موش ‌هایی که چای سفید مصرف کرده اند، کاهش غلظت گلوکز خون و کلسترول LDL (به عنوان کلسترول بد) داشته اند. موش هایی که عصاره چای سفید دریافت کردند نیز در مقایسه با موش هایی که عصاره چای سفید دریافت نکردند، افزایش در تحمل گلوکز را نشان داده اند. محققان نتیجه گرفتند که چای سفید برای کاهش بسیاری از ناهنجاری های مرتبط با دیابت در مدل دیابت ناشی از استرپتوزوتوسین از موش ها موثر است.

خاصیت ضد التهابی ترکیب چای سفید با چای نعناع فلفلی

در چین باستان، مردم چای نعناع فلفلی و چای سفید را برای سم زدایی از بدن خود ترکیب می کردند. که امروزه به عنوان اثر ضد التهابی نیز شناخته می شود. محققان در یک مطالعه این دو چای را با هم مخلوط کردند. و دریافتند که فرمول ترکیبی این دو با افزایش اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی مرتبط است. بر اساس مطالعه ای که اخیرا انجام شده؛ التهاب مزمن با بیماری قلبی، چاقی، دیابت و برخی سرطان ها همراه با سایر بیماری های دیگر مرتبط است.

فواید چای سفید؛ سبب کاهش وزن

بر اساس یک مطالعه، چای سفید مصرف انرژی شما را با کاهش وزن افزایش می دهد. همچنین سبب افزایش توانایی طبیعی بدن برای سوزاندن چربی می شود. بر اساس این مطالعه، چای سفید و چای سبز مصرف انرژی (4 تا 5 درصد)، اکسیداسیون چربی (10 تا 16 درصد) را افزایش می دهد. برای مقابله با کاهش میزان متابولیسم که در طول کاهش وزن، پیشنهاد می شود.

به همین دلیل محققان به این باوراند که چای سفید یک استراتژی مفید برای کاهش وزن سالم یا حفظ وزن طولانی مدت می باشد.

چای سفید نسبت به هر نوع چای دیگری آنتی اکسیدان بیشتری دارد. به کاهش کلسترول LDL کمک می کند. از طرفی به مبارزه با استرس اکسیداتیو در بدن، مبارزه با التهاب مزمن و کمک به محافظت در برابر از دست دادن استخوان، و آسیب پوستی مرتبط با نور خورشید کمک می کند. به نظر می رسد چای سفید مقاومت به انسولین را کاهش می دهد و به کاهش وزن نیز کمک کند.

لینک های مرتبط

فواید تن ماهی؛ از سلامت قلب تا کاهش وزن + عوارض جانبی

رژیم غذایی رشد مو؛ از ماهی تا آب ۱۰ مغذی ترین غذا برای سلامت مو

طرز تهیه سالاد ماکارونی به همراه تن ماهی، برای علاقمندان به کاهش وزن

تست مغز: آیا توانستید ماهی مخفی را در تصویر پیدا کنید!؟

طرز تهیه ماهی و چیپس با روش جدید که طعم رویایی آن را فراموش نمی کنید!

طرز تهیه ماهی سوخاری ترد به صورت آسان برای شب سال نو

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان