جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

چگونه به زندگی خود نظم دهید: 35 نکته برای ساختن زندگی بهتر

آنچه که در این مطلب میخوانید
چگونه به زندگی خود نظم دهید- 35 روش موثر
چگونه به زندگی خود نظم دهید
خواندن 21 دقیقه
3.6
(22)

آیا از خود می‌پرسید، «چرا زندگی این ‌قدر سخت است؟» ممکن است احساس کنید که زندگی ‌تان از کنترل خارج شده. و به ‌شدت در کار ها شکست می‌خورید. شما ممکن است غرق احساساتی چون خشم، ترس، ناامیدی و حتی غم شوید. اما سوال این است، چگونه به زندگی خود نظم دهید؟ وقتی همچنان با روحیه عمل کنید، حتی در بدترین شرایط نیز می توانید کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید. و آن را به مسیر اصلی برگردانید.

شما می توانید با استفاده از مجموعه ایی از روش ها شروع کنید تا زندگی خود را نظم دهید. و سپس مطمئن شوید که در دراز مدت این اقدام ها موثر خواهد بود. اگر می‌خواهید چند روش موثر برای کمک به غلبه بر چالش هایی که زندگی شما ایجاد شده دست پیدا کنید، این مطلب را مطالعه نمایید.

چگونه به زندگی خود نظم دهید- 35 روش موثر

روش های فهرست شده در زیر به دقت انتخاب شده اند تا به شما در کنترول امورات زندگی تان کمک نمایند. از آن ها برای ایجاد تغییرات لازم و زندگی ایده آل خود استفاده کنید.

  1. از ناله و شکایت بپرهیزید

شکایت مداوم اتلاف وقت و انرژی است. اگر همچنان بر جنبه های منفی زندگی خود تمرکز کنید، به جای این که به جلو قدم بردارید، گیر خواهید کرد. خوب است که با عزیزان خود صحبت کنید و بار عاطفی خود را کاهش دهید، اما این روش برای حل چالش های زندگی موثر نیست. با این حال چنین کاری باعث تخلیه شما می‌شود و بر سلامت روان شما تاثیر می گذارد. به جای این که نقش قربانی را بازی کنید، روی حل مشکلات خود تمرکز کنید و روی اهداف خود تمرکز کنید و برای رسیدن به آن ها قدم به قدم تلاش کنید.

مطالب مرتبط:

۷ گام برای ایجاد زندگی بهتر که باید از همین امروز شروع کنید

به دنبال زندگی بهتر هستید؟ پس سراغ این ۵ سرگرمی فوق العاده بروید!

هدف گذاری شخصی: ۲۰ هدف شخصی برای بهتر درخشیدن در زندگی

۱۰ بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۲

  1. نقطه آغاز را مشخص کنید، چگونه به زندگی خود نظم دهید

اگر می خواهید به زندگی خود نظم دهید، ابتدا باید بفهمید که از کجا شروع کنید. نقطه شروع بستگی به آن چه می خواهید در زندگی خود به دست آورید یا تغییر دهید، دارد. بر اساس این تغییرات، اقدامات لازم برای رسیدن به آن نقطه را برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید شغل خود را رها کنید و کسب و کاری راه اندازی کنید، در مورد چگونگی انجام آن تحقیق کنید. دریابید که چگونه می توانید مهارت های لازم آن را بهبود بخشید. هر روز مدتی را صرف کار روی اهداف خود کنید. اگر بسیاری از جنبه های زندگی شما در هم ریخته، اولویت اصلی خود را تعیین کنید و شروع به کار روی آن کنید.

  1. تعلل را کنار بگذارید

مردم شروع یک کار را به تعویق می اندازند، زیرا می ترسند در کارشان شکست بخورند. یا به این دلیل که کارشان ممکن ناخوشایند به نظر برسد از انجام آن صرف نظر می‌کنند. با این حال، به این ترتیب، همه چیز روی هم انباشته می‌شود و ممکن است مدیریت اوضاع طاقت ‌فرسا و سخت شود. در نتیجه ممکن است زمان و فرصت هایتان از دست برود.

بنابراین از به تعویق انداختن کارها خودداری کنید و در انجام وظایف خود فعال تر باشید. اگر کار بیش از حد توان شما است، آن را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید و یک ضرب الاجل گام به گام تعیین کنید تا قابل کنترل شود. بهانه هایی را که شما را از انجام یک کار منصرف می‌کند، پیدا کنید و آن ها را یکی یکی از بین ببرید. به عنوان مثال اعلان های تلفن باعث می‌شود شما از کار در دست انجام، دور شوید، پس آن را خاموش کنید.

  1. شکرگزاری را تمرین کنید

وسواس نسبت به چیزهایی که در زندگی تان ندارید، به شما حس ناراضیتی می‌دهد. به جای این که از چیزهایی که کمبود دارید ناراضی باشید، برای چیزهایی که دارید سپاسگزار باشید. هر روز سه چیز را که بابت آن ها سپاسگزار هستید، بفرستید. حتی اگر در آن زمان زندگی شما در هم و نامنظم باشد. این روش به شما اجازه می دهد تا روی جنبه های مثبت زندگی خود تمرکز کنید. اگر قدردانی را به طور منظم تمرین کنید، از زندگی خود قدردانی بیشتری خواهید کرد.

  1. به سلامتی خود توجه کنید

برای داشتن یک زندگی شاد بسیار مهم است که مراقب سلامتی خود باشید. برعکس، مشکلات سلامتی می تواند بر کیفیت زندگی شما تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر روی کار خود وسواس زیادی به خرج دهید. و بر روی اهداف خود تمرکز بیش از حد نمایید، سلامت روحی و جسمی شما آسیب ببیند. حتی اگر به آن ها دست یابید نمی توانید از رسیدن به آن خوشحال باشید. حداقل 7 تا 8 ساعت در روز بخوابید، مقدار زیادی آب بنوشید و وعده های غذایی متعادل بخورید. مصرف شکر، الکل، کافئین و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید. این مواد غذایی می توانند بر بدن شما تاثیر منفی بگذارد. بنابراین، ورزش برای کاهش استرس و بهبود سلامت کلی شما ضروری است.

مطالب مرتبط:

۱۰ بهترین رنگ های انرژی بخش به خانه که محیط زندگی شما را تغییر می دهند

۱۵ بهترین شهر جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۱

۹ اشتباه زوج ها در مورد پول که باعث خراب شدن زندگی مشترک شان می‌شود

ازدواج و سوالات مهم قبل از آن که باید از شریک زندگی خود بپرسید

  1. با ایجاد یک روتین مناسب زندگی خود را سازماندهی کنید

اگر زندگی شما در حال حاضر به هم ریخته است. بی نظمی و ایجاد یک برنامه می تواند به شما در نظم بخشیدن به زندگی کمک کند. این روش به شما در روشنی مسیر کمک می‌کند تا  هرج و مرج را کاهش دهید. فهرستی از کارهای روزانه خود تهیه کنید. چه مقدار زمان کار می کنید، چه مقدار زمانی را برای اهداف خود خرج می‌کنید. و چه مقدار زمان شما در هنگام انجام کارهایی مانند نظافت، آشپزی، لباسشویی و غیره صرف می‌شود. و اوقات فراغتی را که صرف تماشای تلویزیون، مرور گوشی، بازی کردن و غیره را نیز بررسی کنید. تعیین کنید که آیا به طور موثر از ساعات روز خود استفاده می کنید و می‌توانید زمان را به طور موثر مدیریت کنید. زمان کمتری را صرف فعالیت های بیهوده و زمان بیشتری را برای کارهای ضروری خود اختصاص دهید.

  1. بر ترس های خود غلبه کنید

ترس های شما می توانند زندگی تان را تحت الشعاع قرار دهند و مانع از رسیدن شما به اهدافتان شود. آن ها ممکن است بر عزت نفس و توانایی های تصمیم گیری شما تاثیر بگذارند. به عنوان مثال، ترس از شکست یا ترس از قضاوت شدن ممکن است شما را از ریسک کردن باز دارد. برای غلبه بر ترس ها و اضطراب های خود بسیار مهم است تا زندگی خود را به مسیر درست برگردانید. شما باید هر ترس غیرمنطقی را درک و کنترل کنید تا زندگی خود را نظم دهید.

  1. از همراهی با افرادی که مانع پیشرفت شما می شوند دوری کنید

برخی افراد منفی باف ممکن است به روحیه شما آسیب بزنند. بودن در کنار آن ها می تواند بر رشد و رفاه شخصی شما تاثیر بگذارد. بهتر است از افراد سمی در زندگی خود دوری کنید. از افرادی که به شما احساس بی کفایتی و منفی بافی می دهند، هرجا و هر زمان دوری کنید. در عوض، اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که به زندگی شما ارزش می بخشند و شما را در تلاش هایتان تشویق می کنند. وقت خود را با افرادی بگذرانید که زندگی شما را با حس مثبت پر می‌کند. آن ها به شما انگیزه می دهند تا موفق شوید.

  1. بازخورد عملی دریافت کنید

دریافت بازخورد از افراد با نفوذ در زندگی حرفه ای و شخصی به شما کمک می کند تا ضعف های خود را درک کنید. در حالی که ممکن است کاستی های خود را بدانید. یک دیدگاه بیرونی می تواند به شما کمک کند تا مسائلی را که ممکن است نادیده گرفته اید، شناسایی کنید. از دوستان، شرکا و والدین خود بخواهید بازخورد عملی داشته باشند و برای بهبود روابط خود روی آن کار کنید. برای حرفه ای تر شدن، از مافوق، همکاران و افراد جوان بازخورد بگیرید.

  1. از هر پیروزی که به دست می آورید، شاد باشید

زندگی مجموعه ای از بردهاست. هر پیروزی، هر چند کوچک، باید جشن گرفته شود. اگر یک کار را به موقع انجام دادید، یک روز از افکار منفی دوری کردید، زیرا با وجود چالش ها موفق شده اید. یا اگر برای غلبه بر اضطراب یا ترس سخت کار کردید، موفقیت را جشن بگیرید. از خودتان سپاسگزار باشید. با این حال، مطمئن شوید که جشن متناسب با پیروزی خود برگذار کنید و بیش از حد ولخرجی نکنید. جشن گرفتن به شما انگیزه مثبتی برای ادامه دادن به زندگی می‌دهد.

  1. آن چه را که واقعا می خواهید پیدا کنید

بسیاری از مردم در مورد از آن چه واقعا در زندگی می خواهند، مطمئن نیستند. پس مهم است که بفهمید در زندگی چه می خواهید تا بهترین نسخ خود در زندگی را بسازید. شاید شما آرزو دارید که نویسنده ای پرفروش ترین کتاب دنیا باشید، به دنیا سفر کنید یا میلیاردر شوید. تصور کنید که می خواهید زندگی شما چگونه باشد. دانستن رویاها، اولین قدم برای تحقق آن است.

مطالب مرتبط:

چگونه برای لذت بردن از زندگی خود را ببخشیم؟

نقش یک مرد در زندگی زن؛ ۱۳ کاری که باید برای یک زندگی شاد انجام داد

۱۰ عادت خوب روزانه برای موفقیت در زندگی

۵ زبان عشق در زندگی مشترک که هر زوجی باید بداند

  1. هدف گذاری کنید

تعیین اهداف می تواند به شما کمک کند تمرکز کنید و حس هدفمندی در زندگی خود داشته باشید. شما حتما به چندین رویا فکر می کنید. اما اهداف مشخص و قابل اندازه گیری هستند. رویاها و اهداف چیزهایی است که به زندگی شما معنا می‌بخشد. اهداف می توانند بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت باشند. ممکن است ابتدا هدف بلند مدت را تعیین کنید. و سپس نقاط عطف کوتاه مدت و میان مدت مورد نیاز برای رسیدن به هدف نهایی را برنامه ریزی کنید.

اهدافی را تعیین کنید که برای شما معنادار باشد و به شما انگیزه دهد. آن ها باید با جزئیات و به خوبی تعریف شوند. به عنوان مثال، اگر می خواهید وزن کم کنید، چقدر می خواهید وزن کم کنید؟ اهداف نه خیلی ساده و نه خیلی سخت را تعیین کنید. اهداف باید قابل دستیابی باشند. هنگامی که اهداف خود را تعیین کردید، آن ها را یادداشت کنید و یک جدول زمانی برای آن ها تعیین کنید.

  1. نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کنید

به سال گذشته زندگی خود فکر کنید و لیستی از نکات برجسته آن تهیه کنید. اتفاقات خوبی که برای شما افتاده توجه داشته باشید. به عنوان مثال، شاید افزایش حقوق خوبی داشته باشید/از نظر تحصیلی به سطح بالاتری رسیده باشید. برای تمام کارهای خوبی که در سال گذشته انجام دادید، به خود افتخار کنید. و سپس تصمیم بگیرید که امسال بهتر از سال قبل عمل کنید. رویاهایتان را کمی بلندپروازانه تر تعیین کنید. سپس لیستی از اشتباهاتی که مرتکب شده اید تهیه کنید و برای اصلاح آن ها تلاش کنید. ارزیابی هر دو جنبه مثبت و منفی زندگی و کار بر روی آن ها می تواند به بهبود زندگی شما کمک کند.

  1. پس انداز را شروع کنید

حتی با حداقل ترین دستمزد نیز شروع به پس انداز کنید. پس انداز به شما کمک می کند تا اگر شرایط به هر دلیلی سخت شد، از نظر مالی مستقل بمانید. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید شغل خود را تغییر دهید یا یک سرمایه گذاری جدید را شروع کنید. مقداری پول خواهید داشت که برای چند روز شما را سرپا نگه دارد. مقدار پولی که هر ماه پس انداز می کنید را تعیین کنید (در حالت ایده آل، باید 20 درصد باشد). سپس، بودجه ماهانه خود را بر اساس آن تنظیم کنید. از شر خریدهای اضافی یا غیرضروری که انجام می دهید خلاص شوید یا آن را کاهش دهید.

  1. مراقب جریان پیشرفت خود باشید

تعیین اهداف کافی نیست، شما باید جریان پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید. این روش به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا در مسیر درستی هستید. یا این که آیا کاری را اشتباه انجام می دهید یا خیر. علاوه بر این، ردیابی پیشرفت به شما امکان می دهد. تا کاهش سرعت را شناسایی کرده و اقدامات مناسب را برای ادامه حرکت به جلو انجام دهید. گزارش جریان پیشرفت کارهایی که باید تکمیل شوند و همچنین ضرب الاجل آن ها را حفظ کنید. وضعیت جریان هر کار را یادداشت کنید و آن هایی را که تکمیل شده اند علامت بزنید.

مطالب مرتبط:

۱۵ راه برای داشتن زندگی شاد تر و موفق تر

کلید موفقیت در زندگی: ۵ راهکار موثر برای رسیدن به موفقیت در زندگی

با ۵ مرحله زندگی مشترک آشناشوید تا در روابط تان موفق باشید

۹ اشتباه زوج ها در مورد پول که باعث خراب شدن زندگی مشترک شان می‌شود

  1. به خوشی های کوچک که شما را از رویاهایتان باز می‌دارد، دست بردارید

امروزه فقط تعداد کمی از مردم ارزش فداکاری را درک می کنند. همه بر روی تحقق فوری خواسته های خود تمرکز دارند بدون این که به آینده فکر کنند. به خاطر خیر بزرگتر، از تسلیم شدن در برابر هر وسوسه ای بپرهیزید. برای ساختن آینده خود لذت های کوچک را قربانی کنید. اگر تکالیف مهمی دارید که باید با پیامدهای طولانی مدت انجام دهید. در مقابل وسوسه تماشای فیلم یا معاشرت با دوستان خود مقاومت کنید. اگر برای اهداف آینده خود به پول نیاز دارید، از ولخرجی کردن خودداری کنید. اهداف خود را همیشه در ذهن داشته باشید و تسلیم خواسته های کوتاه مدتی نشوید که ممکن است به قیمت رویاهای شما تمام شود.

  1. از جستجوی کامل بودن در همه چیز و همه جا دست بردارید

زمان زیادی طول می کشد تا به زندگی خود نظم دهید. شما نمی توانید از 0 به 100 در یک روز بروید. جستجوی کامل بودن در همه چیز می تواند شما را تحت فشار بی موردی قرار دهد. تا استانداردهای غیرممکن خود را برآورده کنید. در عوض، هدف خود را برای بهبود زندگی خود یک قدم در نظر بگیرید. هر روز، کمی سالم‌تر غذا بخورید، قدردانی از عزیزانتان را بیشتر کنید، و برای عملکرد بهتر در کار تلاش کنید. به این ترتیب می توانید به پیشرفت خود ادامه دهید و در نهایت می توانید زندگی خود را تغییر دهید.

  1. برای چیزهای کوچک استرس نداشته باشید

اگر اتفاقات جزئی به راحتی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ممکن برای دوره های طولانی تری تحت تاثیر استرس قرار داشته اید. در نتیجه، ممکن است لذت های کوچک زندگی را از دست بدهید. اگر ناراحتی های جزئی شما را ناراضی کند، برای مقابله با شکست های بزرگ آمادگی نخواهید داشت. اظهار نظرهای بی ادبانه در شبکه های اجتماعی و متلک های بی ضرر توسط دوستان نباید شما را آزار دهد.

  1. برای دنبال کردن چیزهایی که شما را خوشحال می کند، وقت بگذارید

ممکن است از خواندن رمان، سفر، آواز خواندن یا پیاده روی لذت ببرید. با این حال، به دلیل برنامه شلوغ خود، این سرگرمی های لذت بخش را نادیده بگیرید. از سوی دیگر، دنبال کردن علایق، شما را خوشحال می کند و به جوان ماندن شما کمک کند. این یک راه عالی برای استراحت پس از یک روز طولانی است. علایق گاهی اوقات می توانند به مشاغل حرفه ایی برای شما تبدیل شوند. بنابراین، برای چیزهایی که از آن ها لذت می برید وقت بگذارید.

  1. گرفتار موانع نشوید

در حین کار برای جمع کردن زندگی خود با موانع و مشکلات متعددی روبرو خواهید شد. بسیار مهم است که گرفتار آن ها نشوید. آن ها ممکن است ناراحت کننده باشند، اما پایان دنیا نیستند. این ها مسائل جزئی هستند که نباید زندگی شما را از مسیر خارج کنند. شما باید از چالش ها عبور کنید. پس خونسردی و انگیزه خود را در سطح بالا نگه دارید. از این شکست ها درس بگیرید و عزم قوی تری داشته باشید.

  1. مسئولیت اعمال خود را بپذیرید

در حالی که اهداف زندگی خود را دنبال می کنید، تصمیمات خوب و همچنین تصمیمات اشتباه بسیاری خواهید داشت. واکنش شما به آن اشتباهات مسیر آینده شما را مشخص خواهد کرد. به عنوان مثال، هنگام یادگیری دوچرخه سواری، زیاد زمین می خورید، اما در نهایت می دانید که چگونه بلند شوید و ادامه دهید. به همین ترتیب، می توانید از اشتباهات خود درس بگیرید. دیگران را مسئول اعمال خود ندانید. در عوض، مسئولیت را بپذیرید و از انجام اشتباهات مشابه در آینده خودداری کنید.

  1. نه گفتن را یاد بگیرید

اگر می خواهید زندگی شادتری داشته باشید، باید نه گفتن را یاد بگیرید. اگر چنین کنید، ممکن است متوجه شوید که در حال انجام کارهایی هستید که دلتان نمی‌خواهد انجام دهید. مردم ممکن است از شما سوء استفاده کنند یا بیش از حد در زندگی شما دخالت کنند. زندگی خود را با شرایط خود به دست بگیرید. نیازها و سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید. در حالی که باید به نیازمندان کمک کنید، خودتان را نیز فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

۷ گام که قانون جذب به موفقیت شما در سال ۲۰۲۲ واقعا کمک کند

احساس شکست: هشت درس مهم برای زمانی که حس ناامیدی و شکست دارید

راز موفقیت شغلی: ۳ راز موفقیت شغلی که هرگز کسی به شما نمی گوید

موفقیت در کسب و کار: ۵ راهکار ساده جهت توسعه شخصیتی در محل کار

  1. کسی که هستید را دوست داشته باشید

برای داشتن یک زندگی شاد و کامل، باید یاد بگیرید که خود را دوست داشته باشید و بپذیرید. مدتی را با خود به تنهایی بگذرانید و کمی هم به خواست روح خود عمل کنید. باورها و افکار در مورد خودتان را بررسی کنید. شما ممکن است نقص هایی داشته باشید، اما آن ها تنها چیزی نیستند که شما را تعریف می کنند. ممکن است در زندگی خود کارهای اشتباهی انجام داده باشید، اما می توانید جبران شان کنید. به خودتان این فرصت را بدهید تا بهتر عمل کنید.

  1. روی روابط خود کار کنید

روابط سالم برای غنی سازی زندگی شما ضروری است. هر گونه اختلال در روابط شما می تواند تاثیر قابل توجهی بر رفاه کلی زندگی شما داشته باشد. اگر می خواهید زندگی خود را متحول کنید، روابط خود را تقویت کنید. اگر با والدین یا دوستان خود اختلاف نظر دارید، اختلافات را حل کنید.

  1. در صورت نیاز به دنبال حمایت و راهنمایی باشید

پیمایش در چالش های زندگی شما می تواند طاقت فرسا باشد. اگر احساس می کنید در حال غرق شدن یا سردرگمی هستید از دوستان و خانواده خود کمک بگیرید. داشتن پشتیبانی اضافی ممکن است اطمینان خاطر بیشتری برای شما فراهم کند. و به شما کمک کند تا زندگی خود را به مسیر درست برگردانید. اگر احساس افسردگی می کنید، باید به دنبال درمان باشید یا به یک گروه حمایتی بپیوندید.

  1. بهترین های خود را ارائه دهید

100 درصد خود را روی کاری بگذارید که آن را به عهده دارید. با برنامه ریزی و پشتکار برای انجام موفقیت آمیز وظایف گام بردارید. سپس، اگر نیاز به چند ساعت وقت گذاشتن یا کمک به دیگران دارید، انجام دهید. اگر می خواهید زندگی خود را تغییر دهید، باید کمی بیشتر به خودتان فشار بیاورید. سخت کوشی همیشه نتیجه می دهد و زمانی که موفق شدید، تمام تلاش های اضافی شما پاداش خواهد داشت. حتی اگر به نتیجه دلخواه نرسید، اما از انجام کار خود راضی هستید، زیرا شما تمام خود را صرف انجام آن کرده اید.

  1. مهارت های تصمیم گیری خود را تقویت کنید

یک تصمیم می تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد. و یک تصمیم اشتباه می تواند کل زندگی شما را از مسیر خارج کند. قبل از گرفتن هر تصمیم مهم زندگی دو بار فکر کنید. تمام نتایج ممکن را در نظر بگیرید، مزایا و معایب را بسنجید و سپس تصمیم بگیرید. از تصمیم گیری های عجولانه خودداری کنید. در حالی که در نظر گرفتن نصیحت و نظر دیگران قابل قبول است، بدون بررسی دقیق به آن ها عمل نکنید. تقویت توانایی های تصمیم گیری شما برای بازگرداندن زندگی شما به مسیر اصلی، حیاتی خواهد بود.

  1. خودگویی منفی را متوقف کنید

خودگویی منفی می تواند شما را نسبت به توانایی هایتان شکاک کند. و از دستیابی به پتانسیل واقعی تان جلوگیری کند. گفتن جملاتی مانند “من به اندازه کافی قوی نیستم که این کار را انجام دهم” یا “به نظر می رسد خیلی سخت است.” ممکن است باعث شود حتی قبل از انجام کارهایی که در دست دارید، شکست را بپذیرید. ارزش خود را دست کم نگیرید. هر گونه اظهارات منفی در مورد خود را حذف کنید و شروع به صحبت با کلمات مثبت کنید. این کلمات می تواند به شما انگیزه دهد که نسخه بهتری از خودتان باشید.

  1. به یادگیری ادامه دهید

شما می توانید در مورد یک موضوع تحقیقات زیادی انجام دهید، اما همیشه چیزی وجود دارد که نمی دانید. این را بپذیرید و پذیرای تجربیات جدید باشید. تا جایی که می توانید کتاب بخوانید. فردی را پیدا کنید که اهداف مشابه به شما دارد، از آن ها درس بگیرید. تجربیات آن ها می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. می توانید از تجربیات افراد موفق الهام بگیرید و راه آن ها را دنبال کنید.

  1. در هر کاری نقاط حساس را یاد بگیرید

قبل از این که بتوانید وارد معادلات پیچیده شوید، ابتدا باید قوانین اساسی ریاضیات مانند جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را بیاموزید. به عنوان مثال، برای یادگیری نحوه دوچرخه سواری، ابتدا باید نحوه تعادل را یاد بگیرید.

  1. زودتر شروع کنید

بسیاری از ما شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانیم، صبح‌ها زنگ ساعت را بارها خاموش می‌کنیم. و سپس در طول روز عجله داریم تا وظایف خود را انجام دهیم. عادت خوب زود بیدار شدن را در خود ایجاد کنید. می توانید روز خود را زود شروع کنید و بسیاری از وظایف را بدون وقفه انجام دهید. با داشتن وقت اضافی از طرف صبح، می توانید برنامه روزانه خود را در اوقات فراغت کامل کنید و استرس صبحگاهی را کاهش دهید.

مطالب مرتبط:

اگر زندگی شادتری می خواهید، این ۶ تفکر سمی را کنار بگذارید

آیا به دنبال شادی در زندگی خود هستید؟ پس این ۸ عادت را ترک کنید

اگر به هر یک از این ۷ سوال پاسخ مثبت بدهید، بسیار موفق تر از تصورتان هستید!

۸ مهم ترین عادت آدم های کاریزماتیک و دوست داشتنی!

  1. از ماجراهای بیهوده دور شوید

حتی اگر بخواهید زندگی آرامی داشته باشید، همیشه افرادی در اطراف شما هستند که باعث درگیری و ماجرا برای شما می شوند. این ماجراها هدر دادن انرژی گرانبهای شما است و می تواند باعث حواس پرتی غیر ضروری از چالش های شما شود. در نتیجه، بهتر است از ماجراهای بیهوده اجتناب کنید. از شایعات بدخواهانه دوری کنید و درگیر مشکلات دیگران نشوید. حتی اگر کسی مشتاقانه منتظر است که با شما دعوا کند، آرام باشید و یک قدم به عقب بردارید.

  1. از تجربیات مختلف لذت ببرید

زندگی کوتاه تر از آن است که فقط به این دلیل که می ترسید، تجربیات هیجان انگیز را از دست بدهید. تجربیات جدید به زندگی شما رنگ می بخشد و خاطرات زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد. با تجربیات جدید شما چیزهای جدید زیادی یاد می گیرید، افق دید خود را گسترش می دهید و با افراد جدید ملاقات می کنید. چیزهای جدیدی آزمایش کنید. روی آن ترن هوایی که شما را می ترساند بنشینید. یا آهنگی را که همیشه دوست داشتید را در حمام، موقع تمیز کردن اتاق خود یا آشپزی زمزمه کنید. از منطقه امن خود خارج شوید و از تجربیات زیبایی که زندگی ارائه می دهد، لذت ببرید.

  1. از مقایسه خود با افراد دیگر بپرهیزید

همیشه افرادی در اطراف شما خواهند بود که بهتر از شما زندگی می کنند. مقایسه خود با دیگران باعث می شود اعتماد به نفس کمتری داشته باشید. ممکن است نسبت به آن شخص عصبانی شوید. چنین چیزی می تواند تأثیر منفی بر زندگی شما داشته باشد. به جای این که وقت ارزشمند خود را برای مقایسه زندگی خود با دیگران تلف کنید، روی خودتان تمرکز کنید. تنها رقابتی که باید داشته باشید با خودتان است. پس تلاش کنید تا نسخه بهتری از خود بسازید.

  1. تعادل را به زندگی خود بازگردانید

تعادل برای داشتن یک زندگی کامل ضروری است. داشتن یک زندگی نامتعادل می تواند تاثیر منفی بر رفاه کلی شما داشته باشد. سخت کار کنید، اما اجازه ندهید زندگی شما را تسخیر کند. کار بیش از حد می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود و بر کیفیت کار شما تأثیر منفی بگذارد. برای عزیزان، سرگرمی ها و تفریحات خود وقت بگذارید. در حالی که صفحه نمایش لپ تاپ و تلفن ممکن است بخش مهمی از روز شما باشند، کمی از آن ها فاصله بگیرید.

اگر در تلاش بوده اید که چگونه زندگی خود را نظم دهید، باید درک کنید که این کار مستلزم کار مداوم است. این چیزی نیست که بتوان یک شبه به آن رسید و نتیجه دلخواه را در یک روز گرفت. قابل اعتمادترین مهارت، نظم و انضباط شخصی و عزم راسخ برای تلاش برای ساختن زندگی بهتر است. استفاده از رویکردهای مناسب برای ایجاد این پیشرفت ها به شما کمک می کند تا اهدافی را مطابق با پتانسیل خود تعیین کنید. بسته به توانایی خود می توانید حداکثر سود را به دست آورید. بنابراین نگرش مثبت خود را حفظ کنید و جریان پیشرفت در زندگی خود را دنبال کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 22

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان