جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 10 دقیقه
2
(1)

وقتی به فکر عاشق شدن، یافتن شریک زندگی یا ازدواج هستید. به ندرت دوست دارید به یکی از نتایج احتمالی ازدواج فکر کنید: طلاق. متاسفانه طلاق بخشی واقعی از یک روابط است. اما مرز باریکی بین واقع‌گرایی و ترس‌آفرینی وجود دارد. شاید فکر کنید همه افراد در مورد ازدواج و سوالات مهم قبل از آن، فکر می‌کنند و انجامش می‌دهند. تا از طلاق و اختلاف جلوگیری کنند.

اما همیشه امکان طلاق وجود دارد، هرچند به این معنی نیست که باید برای شما هم اتفاق بیفتد. در حالی که نمی توانید مانع از رسیدن اتفاقات غیرمنتظره زندگی خود شوید. اما می‌توانید رابطه خود را تا حد امکان قوی سازید، تا در برابر موانع و چالش ها مقاومت کنید. در حالت ایدال این رابطه قوی می‌تواند قبل از ازدواج شکل گیرد. اگرچه فکر می‌کنید همه افراد به ازدواج و سوالات مهم قبل از آن فکر می‌کنند. اما تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از مسائل کاملا نادیده گرفته می شوند.

پرسیدن سؤالات درست می تواند شما را برای زندگی زناشویی راهنمایی و به جلوگیری از طلاق کمک کند. “بسیاری از مردم وقتی در دوران نامزدی هستند، شروع به گفتگو در مورد مسائل مهم می‌کنند. در حالی که آن وقت برای این سوالات خیلی دیر شده است.”

ازدواج و سوالات مهم قبل از آن

اختلاف نظر در مورد برخی مسائل کاملا طبیعی است. و کلید تسهیل آن یک گفتگوی صادقانه کاملا باز و بدون محدودیت است. همه از بعضی چیزها می‌ترسد، زوج ها باید بتوانند راه هایی برای شناسایی این ترس ها و ایجاد امنیت در اطراف خود پیدا کنند. سعی کنید گفتگو و مذاکره کنید.

با این حال، اگر اختلافات باعث آسیب و درد می شود. بدانید که هیچ مشکلی نیست اگر در دادن جواب مثبت تامل کنید. حداقل تا زمانی که همه چیز را حل کنید. اگر در هر نقطه‌ای متوجه شدید که هر دو درگیر رابطه‌ای مخرب و دردناک با یکدیگر هستید، به جای عجله کردن. و یا تسریع فرایند ازدواج، مکث کنید و به خود زمان بدهید. اگر حالا دست به کار نشوید، بعد از ازدواج مجبور حل کردن چندین مسئله می‌شوید. پس سعی کنید قبل از آن چالش را حل کنید.

سوالات خود را بپرسید و اگر احساس کردید باز هم سوالی دارید، ادامه دهید و بپرسید. “شما می توانید هر زمان که بخواهید هر سوالی را که فکر می‌کنید مهم است، بپرسید، زیرا در پایان روز این شما هستید که نباید پشیمان شوید.” فقط به یاد داشته باشید به نتیجه آن اشاره کنید و توضیح دهید که چرا جواب این سوال برای شما مهم است.

در این جا 11 سوال وجود دارد که باید قبل از ازدواج از شریک زندگی خود بپرسید. زیرا حالا یک مکالمه ناراحت کننده بهتر از این است که بعدا با ناراحتی های عمیق تر مواجه شوید.

ازدواج و سوالات مهم؛ اهداف مالی شما چیست و چگونه می توانیم برای رسیدن به آن ها تلاش کنیم؟

اول از همه، شما باید در مورد پول صحبت کنید. پول می‌تواند منبع اصلی استرس یک رابطه بین زوج‌ها باشد. بنابراین همسو بودن دو نفر در شروع زندگی بسیار مهم است. پرسیدن در مورد اهداف مالی بسیار به صورت اشتراکی مثبت تر از گفتن این جمله است: “که آیا می‌توانی مصارف زندگی را تامین کنی؟” این سوال قطعا برای بسیاری از زوج‌ها یک درد بزرگ است. او حتما در مورد بدهی، مخارج  روزمره و پس انداز صحبت خواهد کرد. پس سوالاتی از این قبیل بپرسید: چگونه انتظار تقسیم هزینه ها را دارید؟ آیا انتظارات مالی مبتنی بر جنسیت دارید؟. این که مرد بخواهد کار کند ولی از زن انتظار پول و شرکت در امور مالی زندگی را نداشته باشد. آیا ما باید حساب های خود را با هم یکجا کنیم؟ چگونه هزینه ها را اولویت بندی خواهیم کرد؟

چگونه می توانم به شما کمک کنم وقتی استرس دارید؟

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای شریک زندگی خود انجام دهید این است که یاد بگیرید، زمان ناراحتی او چگونه کمکش کنید. برخی از مردم به اطمینان نیاز دارند، برخی دیگر به زمان، برخی نیز نیاز به یک گفتگوی جدی دارند. این مورد برای هرکسی متفاوت است. اما وقتی واقعا تحت استرس و مشکل هستیم، ممکن است نتوانیم در مورد این نیازها به طور کامل صحبت کنیم. این که قبل از هر چیزی با هم صحبت کنید. به این معنی است که شما و شریک زندگیتان می توانید به یکدیگر کمک کنید و با بروز استرس رفتار بهتری با هم داشته باشید.

ازدواج و سوالات مهم؛ آیا شما بچه می خواهید و اگر برای بچه دار شدن، مشکل داشته باشیم، چه کار می کنیم؟

شما فرض می کنید که همه افراد دوست دارند بچه داشته باشد. اما گاهی اوقات این اتفاق نمی افتد. در حالی که شما قطعا باید در مورد این که آیا هر دوی شما بچه می خواهید یا نه صحبت کنید. باید گفتگوی بیشتر و گسترده تری نیز داشته باشید. اگر نتوانید باردار شوید، تلاش برای باردار شدن می تواند در یک رابطه ویرانگر باشد. و اکنون زمان آن نیست که بخواهید متوجه شوید که یکی از شما می خواهد باروری آزمایشگاهی انجام دهد. و دیگری فکر می کند چنین روشی چالش برانگیز است. یا یکی از شما آماده است کودک را به فرزندخواندگی بگیرد و دیگری نه. اگرچه ممکن است نظر شما در طول زمان تغییر کند، اما در هر حال بهترین راه این است که زودتر از رسیدن به آن موقعیت جواب همدیگر را بدانید.

انتظارات شما در مورد مراقبت از کودک و فرزندپروری چیست؟

اگر هر دوی شما تصمیم دارید بچه داشته باشید، آن هم چند تا، عالی است! سوال بعدی این است که چگونه آن ها را پرورش دهیم. این سوال را بپرسید: “اگر ما بچه داشته باشیم، انتظارات شما در مورد مراقبت از کودک و فرزندپروری چیست؟ آیا توقعات جنسیتی دارید؟ آیا شما یک فمینیست هستید؟ موقعیت ایده آل شما کدام است؟ آیا ما همچنان با هم کار می کنیم و هم از آن ها مراقبت می کنیم.؟ آیا می خواهید در خانه بمانید و از بچه ها مراقبت کنید؟” همچنین در مورد نحوه تربیت همدیگر سوال بپرسید. این که دوست داشتید بچه شما چگونه بزرگ شود. در مورد چیزهایی را دوست داشتید و چیزی را دوست نداشتید، بحث کنید.

ازدواج و سوالات مهم آن؛ سبک ارتباطی شما چیست؟

همه می شنوند که ارتباط برای یک رابطه بسیار مهم است، اما اگر به نظر می رسد که هر دوی شما سبک های ارتباطی متفاوتی دارید. دانستن نحوه برقراری ارتباط سالم می تواند دشوار باشد. بنابراین در حالی که به نظر می‌رسد چندان مهم نیست و می توانید با هم ارتباط برقرار کنید. اما در مورد نحوه ارتباطات خود سوال کنید. آیا یکی از شما برای فکر کردن به مسائل به زمان نیاز دارد؟. فکر می‌کنید یکی از شما بدون فکر حرف می زند و بعد پشیمان می شود؟ آیا یکی از شما به صورت نوشتاری بهتر ارتباط برقرار می کند؟ قفل مشکل ارتباط را باز کنید و تا همه چیز ساده تر شود.

چقدر به تنهایی نیاز دارید؟

همه به تنهایی نیاز دارند، اما برخی افراد بیشتر از دیگران به این زمان نیاز دارند. اگر نمی‌دانید که تنها بودن یک نیاز عادی برای شریک زندگی‌تان است. به این فکر کنید که وقتی او به دنبال یک فضا برای تنهایی است آیا عصبانی، گوشه گیر یا نارحت می‌شود. این که زود تشخیص دهید که هر دوی شما به زمان برای تنهایی نیاز دارید. و این که چگونه آن را بروز دهید نه تنها رابطه شما را تقویت می کند، بلکه از سردرگمی در آینده جلوگیری می کند.

بزرگترین ترس شما چیست؟

ممکن است سوال آسانی نباشد. اما سوالی است که می‌تواند شما را دقیقا متوجه کند که دیگری از چه چیزی مضطرب و هراسان می‌شود. ازدواج به معنای درک است – و نه فقط درک امیدها، رویاها و جاه طلبی های شما. این مورد همچنین در مورد درک ترس ها، پشیمانی ها و مبارزه در مقابل آن صحبت می‌کند. به ویژه در رابطه با ازدواج. مطمئن شوید که سوالات سخت و مهمی می‌پرسید و ازدواج شما با سطح شناخت بسیار عمیق‌تری عجین می‌شود. مردم زیادی هستند که در خانواده‌هایی بزرگ شدند که دید مثبتی به ازدواج ندارند. بلکه شما باید بتوانید گفتگوهای صادقانه ای در مورد هر چیزی داشته باشید. این ترس ها شناسایی کنید و به آن ها توجه کنید و با هم به برای رفع آن اقدام کنید.

چگونه با همسرمان رفتار کنیم؟

هنگام تلاش برای ایجاد یک خانواده جدید، لازم است مرزهایی در مورد خانواده همسرتان تعیین کنید. بسیاری از مردم پس از ازدواج نیز به خانواده اصلی خود وابسته هستند طوری که احساس می کنند هنوز بچه کوچکی است که سعی در راضی کردن خانواده خود دارد. اگر چه نزدیک بودن به خانواده دوست داشتنی است، اما ممکن است بعدا چالش های زیادی ایجاد کند. یک سوال مهمتر این است که اگر ما متاهل هستیم، چگونه برای اولویت دادن به رابطه خود برنامه ریزی می کنیم؟” “اگر والدین شما چیزی بخواهد که من با آن مخالف هستم، چه برخوردی خواهید داشت؟. ارزش های شما در مورد اولویت دادن به خانواده جدیدمان به عنوان یک زوج متاهل چیست؟ فکر می‌کنید چقدر باید با خانواده خود وقت بگذاریم.؟ این ها سوالاتی هستند که باید حتما بپرسید.

سوالات مهم قبل از ازدواج؛ فانتزی های شما در مورد ازدواج چیست؟

“آیا در مورد چیزی که در ازدواج و زندگی مشترک خود خیال پردازی می‌کنید؟” سوالی است که باید بپرسید. شریک زندگی شما ممکن است تصور کند بعد از ازدواج، شبانه وعده های غذایی خانگی دارد. یا قرارهای شبانه هفتگی و سفرهای دونفری داشته باشید. اما ممکن است فکر او، چیزی نباشد که شما به دنبالش هستید. برای جلوگیری از غافلگیری و ناامیدی بعد از عروسی، از خیالات زناشویی یکدیگر آگاه باشید.

انتظارات شما از رابطه جنسی چیست؟

شرکا ممکن است دیدگاه های متفاوتی در مورد رابطه جنسی داشته باشند. مثلا هرچند وقت یکبار رابطه جنسی داشته باشند. و مهم است که صادقانه انتظارات مربوط به صمیمیت رابطه خود را بررسی کنید. این مورد نیز بخشی از گفتگو در مورد یک رابطه پایدار است. انتظارات و تخیلات پیرامون آن، به ویژه با توجه به تغییراتی که در طول رابطه ایجاد می‌شود، مهم است. “فصولی وجود دارد که هوا واقعا گرم است و فصل هایی وجود دارد که واقعاً خشک است.” شاید در چنین شرایطی وضعیت تغییر کند. به یکدیگر اطمینان دهید که فعالیت جنسی کمتر، به خصوص در فصول خشک. به این معنی نیست که علاقه خود را به همسرتان از دست داده اید. در کشف راه های دیگر برای صمیمیت بیشتر بین خود تلاش کنید.

ازدواج برای شما چه معنایی دارد؟

ازدواج برای همه معنی یکسانی ندارد. برخی از مردم فکر می کنند که این یک مشارکت تقریبا همه جانبه است. برخی افراد فکر می کنند که این یک توافق نامه قانونی است. صحبت کردن در مورد انتظارات شما از ازدواج می تواند به شما کمک کند. تا مطمئن شوید که هیچ یک از شما نیازها یا انتظاراتی ندارید که برآورده نشده است. می توانید احساس کنید که با هم قدم بعدی را برمی‌دارید. هیچ راه تضمینی برای طلاق یا ثبات ازدواج شما وجود ندارد. اما می توانید شانس بهتری برای بقا و شکوفایی رابطه خود داشته باشید.

صحبت کردن قبل از ازدواج در مورد این مسائل بزرگ و مهم. اطمینان از این که نیازها، خواسته ها و انتظارات شما با هم مطابقت دارند. می تواند تضمین کند که با قوی ترین درک و شناخت ممکن وارد زندگی زناشویی می شوید. وقتی شک دارید، وارد یک رابطه شوید – سؤال بپرسید، گوش دهید و بحث کنید. این کوتاه ترین راه برای عبور از هر چالش در زندگی زناشویی است.

همچنین به این سوالات نیز توجه کنید: با این 33 سوال، شریک زندگی خود را به خوبی بشناسید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان