جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(2)

جشنواره ها زبانی جهانی از روایت فرهنگ، سنت و رفتار اجتماعی افراد یک جامعه هستند. در حالی که بسیاری از جشن‌ها و فستیوال‌ها کاملا عادی است و مردم با جشن و پایکوبی مشغول شادی هستند، اما برخی از عجیب ترین جشنواره های جهان شناخته می‌شوند که ممکن است از خواندن هر کدام چشم هایتان بزرگ و بزرگ تر شود. این جشنواره ها شگفت زده تان خواهند کرد!

غیرمعمول ترین فستیوال های جهان

10 فسیتوال غیرمعمول جهان:

توماتینا، اسپانیا

توماتینا، اسپانیا

در طول فستیوال عجیب توماتینا که در ماه آگست برگزار می‌شود، شهر کوچک بونوئل در اسپانیا به دریایی سرخ تبدیل می‌شود. هر سال هزاران شرکت کننده گرد هم می‌آیند و با پرتاب گوجه فرنگی به سمت هم به شادی و تفریح کثیفی می‌پردازند. اما خوب ظاهرا برای مردم اسپانیا اصلا مهم نیست که سر و صورت‌شان گوجه ای شود. این جشنواره یکی از عجیب ترین جشنواره های جهان به حساب می‌آید.

سونگکران، تایلند

سونگکران، در واقع جشن سال نوی تایلندی‌ها است که با آب بازی شروع می‌شود. در این جشنواره که در ماه آوریل، گرم ترین ماه سال برگزار می‌شود، مردم در هر سن و سال رو به روی هم قرار گرفته و به سمت همدیگر آب می‌پاشند. در تایلند آب نماد پاکی و تمیزی است به همین دلیل مردم تایلند با برگزاری این جشنواره هرآنچه از سال گذشته باقی مانده را شسته و به استقبال سال جدید می‌روند. در این روز مردم از ابتدای صبح تا آخر شب مشغول آب بازی هستند.

آتش هلی آ، اسکاتلند

آتش هلی آ، اسکاتلند

این جشنواره در لرویک، شتلند اسکاتلند برگزار می‌شود. زمان آن نیز ماه ژانویه است. در واقع در این جشنواره که به فستیوال آتش وایکینگ‌ها نیز شهرت دارد، شرکت کنندگان لباس وایکینگ‌ها را می‌پوشند و با لباس و کلاه و حمل مشغل در خیابان ها به راهپیمایی می‌پردازند. آتش هلی آ به عنوان غیرمعمول ترین فستیوال جهان، با سوزاندن یک کشتی بلند وایکینگ که نمادی از پایان فصل عید است، به پایان می‌رسد.

دیا دلوس مورتوس، مکزیک

جشنواره دیا دلوس مورتوس یا روز مردگان در تاریخ 1 و 2 نوامبر برگزار می‌شود. جشنواره‌ای که مردم مکزیک برای گرامیداشت ازعزیزان درگذشته‌شان برگزار می‌کنند. در این جشن خانواده ها محراب‌های رنگارنگ مزین به عکس، غذا و یادگاری عزیز درگذشته شان را آماده می‌کنند و برای پیک نیک به گورستان‌ها می‌روند. این جشنواره باشکوه ترکیبی منحصر به فرد از شادی و خاطره هایی است که از اعضای خانواده شان به جا مانده است.

چونگ چاو، هنگ کنگ از غیرمعمول ترین فستیوال های جهان

چونگ چاو کارناوالی از جشن تائویستی است که هر ساله در هنگ کنگ برگزار می شود. اما آنچه این جشن را به غیرمعمول ترین جشنواره دنیا تبدیل کرده است، برجی است که از نان ساخته شده و شرکت کنندگان هنگام بالا رفتن از این برج باید هرچه می‌توانند نان جمع کنند. این جشنواره ترکیبی از سنت مذهبی و نمایشی هیجان انگیزی است که شرکت کنندگان را به وجد می‌آورد.

هاداکا ماتسوری، ژاپن

هاداکا ماتسوری، ژاپن

هاداکا ماتسوری به معنای “جشنواره برهنه”، فستیوال عجیبی است که هر سال در سراسر ژاپن برگزار می‌شود. در این جشنواره شرکت کنندگان اغلب فقط یک کمربند و پارچه دور کمرشان می‌بندند و برای گرفتن اشیاء مقدسی که کشیش ها به سمت‌شان پرتاب می‌کنند، با هم به رقابت می‌پردازند. این جشنواره ریشه عمیقی در سنت های شینتو دارد. همچنین باور بر این است که این کار باعث خوشبختی و رفاه بیشتر در زندگی می‌شود.

جشنواره فانوس یا نور یی پنگ، تایلند

در شهر شمالی تایلند چیانگ مای، جشنواره فانوس یی پنگ در کامل ترین حالت ماه و دوازدهمین ماه تقویم سنتی قمری تایلند برگزار می شود. در شب این فستیوال هزاران فانوس به سمت شب رها شده و آسمان پر از نورهای شناوری می‌شوند که به باور تایلندی‌ها با رهایی بدبختی آینده روشن و درخشانی به ارمغان می‌آورند.

جشنواره موسیقی زیر آب، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

این یک سمفونی آبی بی‌نظیر است که در آن غواصان با نواختن موسیقی زیر آب، اجرای منحصر به فردی دارند و کنسرت دریایی فوق العاده برگزار می‌کنند.

جشنواره گِل بوریونگ، کره جنوبی

جشنواره گِل بوریونگ، کره جنوبی

این فستیوال حتی از جشنواره برهنه نیز عجیب تر است. فکرش را بکنید، مجموعه از افراد دور هم جمع می‌شوند و با مالیدن گل به سر و صورت‌شان به پایکوبی و جشن می‌پردازند.

جشنواره میمون ها در لوپبوری، تایلند

اگر بگویند آخرین فستیوال غیرمعمول جهان کدام است، بی شک نام جشنواره میمون ها در لوپبوری تایلند اولین نامی است که به ذهن افراد می رسد. این روز، روز جشن و خوشحالی میمون هاست، زیرا مردم محلی و گردشگران با تهیه میوه‌ها، سبزیجات و خوراکی‌ها برای میمون ها از آن‌ها میزبانی می‌کنند. این روز مسلما بهترین روز زندگی میمون های تایلندی خواهد بود.

حالا شما بگویید آیا تجربه ای از شرکت در این فستیوال ها دارید؟ برایمان بنویسید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان