جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.2
(17)

مرز باریکی بین موفقیت و شکست وجود دارد و اغلب، برخی چیزهای کوچک هستند که تفاوت را ایجاد می‌کنند. یکی از مهم‌ترین موارد این است که روز خود را چگونه شروع می‌کنید. روال صبحگاهی‌تان می‌تواند شما را برای موفقیت آماده کند یا ناآگاهانه شما را به سمت شکست سوق دهد. باور کنید یا نه، 9 کار وجود دارد که آدم های ناموفق صبح‌ها بدون اینکه متوجه شوند انجام می‌دهند.

عادات آدم های ناموفق

این عادات ممکن است بی اهمیت به نظر برسند، اما می‌توانند تأثیر زیادی بر بهره وری و موفقیت کلی شما داشته باشند. بیایید جلوتر برویم و ببینیم که آیا خود شما هم در درسته آدم هایی که عادات نامناسب دارند، قرار دارید یا نه!

دکمه چرت زدن (Snooze) را می‌زنید

دکمه چرت زدن (Snooze) را می‌زنید

برای همه ما پیش آمده است: زنگ ساعت یا گوشی به صدا در می‌آید، هوا هنوز تاریک است و تخت خواب آنقدر راحت است که نمی توانید آن را ترک کنید. دکمه چرت زدن را فشار می‌دهید و به خود قول می‌دهید که فقط «پنج دقیقه دیگر» بیدار خواهید شد! اما نکته اینجاست: آن دقایق اضافیِ خواب شما را برای شکست آماده می‌کند بدون اینکه حتی متوجه شوید.

فشار دادن دکمه چرت زدن روند طبیعی بیداری بدن را مختل می‌کند و باعث می‌شود در طول روز احساس بی حالی کرده و هوشیاری کمتری داشته باشید. در واقع به جای اینکه به بدنتان انرژی لازم برای شروع روز بدهید، یک قدم به عقب برمی‌دارید. افراد موفق اهمیت بلند شدن به محض شنیدن صدای آلارم را خوب می‌دانند.

آنها درک می‌کنند که آن ساعات اولیه صبح می‌تواند زمان گرانبهایی برای بهره وری و خودسازی باشد. اگر می‌بینید که هر روز صبح دکمه چرت زدن را می‌زنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که برنامه صبحگاهی خود را دوباره ارزیابی کنید. نحوه شروع روزتان می‌تواند تأثیر زیادی بر موفقیت شما داشته باشد.

صبحانه نمی‌خورید

نخوردن صبحانه، به خصوص زمانی که تبدیل به یک عادت می‌شود، می‌تواند راهی مطمئن برای رسیدن به شکست باشد. مثل اینکه بخواهید ماشین را بدون سوخت روشن کنید. وقتی صبحانه را حذف می‌کنید، مواد مغذی ضروری را که بدن برای شروع متابولیسم در طول روز نیاز دارد، از آن محروم می‌کنید. این اتفاق می‌تواند منجر به کاهش سطح بهره وری شود و حتی می‌تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد.

به هیدراتاسیون بدن توجهی ندارید

شاید برای‌تان عجیب باشد که  بدن می‌تواند تا یک لیتر آب را در هنگام خواب از طریق چیزهای ساده ای مانند تنفس و تعریق از دست بدهد. به همین دلیل است که باید روز خود را با یک لیوان آب شروع کنید. وقتی با کم آبی از خواب بیدار می‌شوید و آب نمی‌خورید، خستگی، کاهش توانایی‌های شناختی و حتی نوسانات خلقی را تجربه خواهید کرد.

به عبارت دیگر، شما خود را برای یک روز عاری از بهره‌وری آماده می‌کنید. افراد موفق اهمیت هیدراتاسیون را درک می‌کنند و اغلب روز خود را با یک لیوان بزرگ آب شروع می‌کنند، حتی قبل از قهوه صبح.

روزتان را بدون برنامه شروع می‌کنید

روزتان را بدون برنامه شروع می‌کنید - عادات آدم های ناموفق

تصور کنید که بدون نقشه یا GPS به یک سفر جاده ای می‌روید. احتمالاً در نهایت گم شده و ناامید و خسته از مقصد مورد نظرتان دور خواهید شد. همین منطق برای شروع بدون برنامه روز صدق می‌کند. افراد ناموفق اغلب روز خود را بدون برنامه مشخص یا مجموعه ای از اهداف آغاز می‌کنند. آنها ممکن است تصور مبهمی از کاری که باید انجام دهند داشته باشند، اما بدون یک برنامه مشخص، اغلب نتیجه خوبی نمی‌گیرند.

از طرف دیگر افراد موفق روز خود را با یک نقشه راه روشن شروع می‌کنند. آنها اهداف مشخص و قابل دستیابی را برای روزشان تعیین می‌کنند و مراحل لازم برای رسیدن به آن اهداف را مشخص می‌کنند. این کار نه تنها حس هدفمندی را ایجاد می‌کند، بلکه تمرکز و انگیزه آنها را نیز در طول روز افزایش می‌دهد.

ایمیل‌ها و رسانه‌های اجتماعی را چک می‌کنید

این کار وسوسه انگیز است، نه؟ لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوید، برای بررسی ایمیل‌هایتان یا دور زدن در رسانه‌های اجتماعی گوشی را برمی‌دارید. اما این عادت می‌تواند موفقیت شما را تحت الشعاع قرار دهد. وقتی روز خود را با واکنش به پست‌های دیگران شروع می‌کنید، ممکن است تمام روز را با یک حال بد سپری کنید.

به علاوه، به جای تمرکز بر اهداف خود، درگیر پاسخ دادن به خواسته‌های دیگران از شما می‌شوید. موفق ترین افراد بررسی ایمیل‌ها و رسانه‌های اجتماعی خود را تا زمانی که مهم ترین وظایف روزانه خود را انجام ندهند به تاخیر می‌اندازند. آنها درک می‌کنند که زمان صبحگاهی آنها ارزشمند است و از آن برای تمرکز بر فعالیت‌هایی استفاده می‌کنند که به بهبود برنامه‌های‌شان کمک می‌کند.

مراقبت از خودتان را نادیده می‌گیرید

در شلوغی و گیر و دار زندگی امروز، گیر افتادن در فهرست بی پایان کارها و فراموش کردن مراقبت از خود آسان است. افراد ناموفق اغلب برنامه‌ای برای مراقبت از خود ندارند. آنها صبح خود را با عجله می‌گذرانند و نیاز به چند لحظه تمرکز حواس در آرامش را نادیده می‌گیرند یا از برنامه ورزشی خود صرف نظر می‌کنند. از سوی دیگر، افراد موفق می‌دانند که مراقبت از سلامت جسمی و روانی بسیار مهم است.

آنها فعالیت‌هایی مانند مدیتیشن، یوگا یا صرفاً لذت بردن از یک فنجان قهوه آرام را در حین فکر کردن در مورد روزشان را در اولویت قرار می‌دهند.

بیش از حد کافئین مصرف می‌کنید

بیش از حد کافئین مصرف می‌کنید

مصرف کافئین اول صبح می‌تواند منجر به کاهش انرژی در اواخر روز شود و کیفیت خواب را مختل کند. افراد موفق معمولا کافئین را در حد اعتدال مصرف می‌کنند و اغلب جایگزین‌هایی مانند دمنوش‌های گیاهی یا حتی یک لیوان آب گرم و لیمو را انتخاب می‌کنند.

آنها می‌دانند که اگرچه کافئین ممکن است به سرعت انرژی را افزایش دهد، اما این یک ماده عالی برای حفظ سطح انرژی در طول روز نیست. اگر در حال حاضر برای شروع روز به کافئین متکی هستید، شاید بد نباشد کم کم از گزینه‌های دیگر هم استفاده کنید.

از نور طبیعی اجتناب می‌کنید

چیزی بهتر از شروع روز با نور طبیعی وجود ندارد! با این حال، بسیاری از مردم صبح خود را در داخل خانه شروع می‌کنند و مزایای انرژی‌بخش آفتاب صبحگاهی را از دست می‌دهند. نور طبیعی صبح به بدن کمک می‌کند تا از خواب بیدار شود و روز را با جدیت بیشتری شروع کند.

از دیگر مزایای نور طبیعی این است که می‌تواند خلق و خوی شما را تقویت کند، بهره وری را افزایش دهد و حتی با کمک به تنظیم ساعت داخلی بدن، کیفیت خواب‌تان را بهبود می‌بخشد.

افراد موفق معمولا نور طبیعی را در برنامه صبحگاهی خود قرار می‌دهند. آنها ممکن است روز خود را با پیاده روی در خارج از منزل شروع کنند، صبحانه را کنار پنجره بخورند، یا به سادگی پرده‌ها را کنار بزنند تا نور خورشید به داخل خانه وارد شود.

شکرگزاری نمی‌کنید

شکرگزاری نمی‌کنید - عادات آدم های ناموفق

شروع روز با احساس قدردانی می‌تواند تأثیر عمیقی بر دیدگاه و موفقیت کلی شما داشته باشد. در واقع شکرگزاری تمرکز شما را از چیزهایی که در زندگی تان از دست داده اید به چیزهایی که در حال حاضر دارید تغییر می‌دهد و یک ذهنیت مثبت را تقویت می‌کند. افراد ناموفق اغلب این عمل ساده را نادیده می‌گیرند و در استرس و چالش‌های روز گرفتار می‌شوند.

شکرگزاری می‌تواند به سادگی یادداشت چند چیز باشد که بابت آنها سپاسگزار هستید. گنجاندن قدردانی در برنامه صبحگاهی می‌تواند حال و هوای مثبتی را برای بقیه روزتان ایجاد کند. این کار را به بخشی ثابت از برنامه روزانه خود تبدیل کنید. بعد از گذشت مدتی ممکن است از تفاوت که ایجاد کرده حیرت زده شوید.

افکار نهایی: قدرت عادت‌ها

زندگی ما اساساً مجموع عادات ماست. اینکه چقدر موفق یا ناموفق هستیم نتیجه یک رویداد بزرگ نیست، بلکه نتیجه عادات روزانه‌مان است. برنامه‌ها و روتین صبحگاهی ما، تأثیر عمیقی بر نحوه سپری کردن روزمان دارد. همانطور که دیدیم، کارهای خاصی وجود دارد که افراد ناموفق صبح‌ها بدون اینکه متوجه شوند انجام می‌دهند.

خوان فشردن دکمه چرت زدن باشد و خواه نخوردن صبحانه یا بی توجهی به هیدراتاسیون، این عادات کوچک می‌توانند در طول زمان و به طور قابل توجهی بر بهره وری و موفقیت کلی ما تأثیر بگذارند.

قدرت شکل دادن به زندگی‌مان در دستان خودمان یا بهتر است بگوییم در عادات روزانه ما نهفته است. عاقلانه انتخاب کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 17

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. […] و زود به مسیر برگردید. ثبات و پایداری حیاتی است. بد نیست عادات صبحگاهی آدم های موفق را نیز […]

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان