جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
2.9
(9)

تحقیقات نشان می‌دهد که نحوه مدیریت پول بین شما و همسرتان پیش‌بینی‌کننده مهمی برای داشتن ازدواج پایدار است. به چه چیزی باید توجه کرد؟ کسانی که ازدواج کرده اند می‌دانند که ازدواج بدون مشکل نیست. و وقتی اوضاع بدتر می‌شود که موضوع پول و اشتباه زوج ها در مورد پول در زندگی مشترک شان باشد.

مطلب مرتبط: ازدواج و سوالات مهم قبل از آن که باید از شریک زندگی خود بپرسید

اشتباه زوج ها در مورد پول برای یک ازدواج

طبق یک مطالعه دانشگاه ایالتی یوتا، زوج هایی که هفته ای یک بار در مورد مسائل مالی اختلاف نظر داشتند. 30 درصد بیشتر از زوج هایی که یک بار در ماه به خاطر پول بحث می‌کردند، در معرض طلاق بودند. همچنین در تحقیقی دیگر نیز ثابت شد که امور مالی عامل اصلی تعارض در ازدواج است. به طوری که 39 درصد از پاسخ دهندگان آن را به عنوان موضوع اصلی و 54 درصد به عنوان موضوع ثانویه خود ذکر کردند.

چگونه می توانید مطمئن باشید که مسائل مالی به ازدواج شما آسیب نمی رساند؟ در این جا 9  مورد از رایج ترین اشتباهاتی که زوج ها در مورد پول مرتکب می شوند، آورده شده است.

مطلب مرتبط: مشکلات رایج زندگی مشترک: ۱۵ مشکلی که احتمالا بعد از ازدواج تجربه خواهید کرد

  1. صحبت نکردن به اندازه کافی در مورد مسائل مالی؛ اشتباه زوج ها در مورد پول

برای هر چیزی زمان و مکان وجود دارد، اما پیدا کردن زمان و مکان مناسب برای صحبت کردن درباره پول اغلب دشوار است. برخی از زوج‌ها با یک برنامه‌ریزی زمانی دقیق برای صحبت در مورد مسائل مالی دارند، درست مانند یک جلسه ملاقات رسمی یا ملاقات کاری. زوج‌های دیگر اما ممکن به محدودیت‌های پولی تعیین شده رضایت دهند. و وقتی در این مورد صحبت می‌کنند که پای مصارف هنگفت به میان آید. برای مثال، آنها تصمیم می‌گیرند که خریدهای کمتر از 500 دلار اختیاری باشد، اما هزینه کردن بیش از این مقدار نیاز به گفتگو دارد. در حالی که شما باید آن چه برای زندگی مشترک شما مفید است را پیدا و به آن متعهد باشید. ممکن است این گفتگو لذت بخش نباشد اما بعدا از خودتان تشکر خواهید کرد.

مطلب مرتبط: ۵ زبان عشق در زندگی مشترک که هر زوجی باید بداند

  1. اشتباه زوج ها در مورد پول ؛ فکر می کنید با پول می‌شود عشق خرید

اگر فکر می کنید یک حلقه الماس یا ماشین لوکس به بهبود روابط زناشویی شما کمک می کند، دوباره فکر کنید. مطالعه‌ای در دانشگاه بریگام یانگ نشان داد؛ زوج‌هایی که همسر مادی‌گرایی داشتند چه زن یا مرد تقریبا وضعیت بدتری زندگی مشترک خود دارند. برعکس زوج‌هایی که ادعا می‌کردند پول برایشان مهم نیست، در عشق خوش شانس تر بودند. آن‌ها در رابطه ازدواج ثبات بیشتری داشتند. و امتیاز سایر معیارهای کیفیت یک روابطه برای آن ها بین 10 تا 15 درصد بالاتر نسبت به زوج‌هایی با همسر مادی‌گرا بود. جالب این جاست که این مهم نیست چقدر پول دارند، بلکه مهم این است که چقدر برای پول ارزش قائل هستند. در این مطالعه، زوج‌هایی که از نظر مالی وضعیت بهتری داشتند اعتراف کردند که «عشق شدید به پول» داشتند. اما بعد ها دریافتند که پول منبع بزرگی برای تنش ها و اختلافات آن ها بوده.

مطلب مرتبط: ۱۲ دلیل اصلی خیانت زنان در زندگی مشترک

  1. عدم توافق بر سر نحوه تقسیم پول

این که حساب‌های مشترک دارید یا جداگانه – یا هر دو – واقعا مهم نیست. مهم این است که آیا برنامه مالی شما برای ازدواج و زندگی مشترک شما مناسب است یا خیر. این مورد به عادات خرج کردن و ارزش پولی شما و همسرتان بستگی دارد. برای مثال، اگر در مورد مصرف و خریدهای کوچک و روزمره استرس دارید، ممکن است بهتر باشد بخشی از هزینه های مصرفی خود را در حساب های جداگانه قرار دهید. بنابراین احتمال این که در مورد هر خرید همسرتان از او سوالی بپرسید، کمتر است. اما اگر به عنوان یک تیم کار کنید و بدانید که تمام پول شما کجاست و به کجا می رود، آن گاه حساب های مشترک می توانند بهتر باشند.

مطلب مرتبط: اگر این کارها را انجام نداده اید، وارد زندگی مشترک نشوید

  1. قرض گرفتن بیش از حد؛ اشتباه زوج ها در مورد پول

طبق گزارش انجمن روانشناسی آمریکا، حدود 76 درصد از آمریکایی ها اذعان دارند که پول منبع مهم استرس در زندگی آن ها است. هیچ چیز در مورد پول استرس زا تر از بدهی نیست. به خصوص نوع بدهی با بهره بالا و پرداخت سخت آن. پس سعی کنید تا حد امکان با کنترول مصارف خود از قرض گرفتن خود داری کنید. زیرا در زندگی مشترک با مشکل مواجه خواهید شد.

مطلب مرتبط: نکات مهم برای حفظ زندگی مشترک: ۵ چیزی که نباید یک زن از همسرش توقع کند!

  1. پنهان کردن خریدها یا بدهی ها

بر اساس یک نظرسنجی، 80 درصد از زوج‌های متاهل برخی از خریدها را از همسر خود پنهان می‌کنند. به احتمال زیاد مردانی هستند که به طور معمول مخارج خود را پنهان می‌کنند. این نظرسنجی نشان داد که 30 درصد از پاسخ دهندگان، خیانت مالی را به اندازه خیانت جنسی مضر می دانند. علاوه بر این، 79 درصد از پاسخ دهندگان متاهل پیش از این که از خیانت مالی خود به همسرشان بگویند. به دوست خود اعتراف می‌کنند.

مطلب مرتبط: اختلاف در زندگی مشترک: چگونگی حل اختلافات در روابط عاشقانه

  1. قرض دادن یا قرض گرفتن پول از خانواده

قرض گرفتن پول از خانواده یکی از هشدارهای اصلی و جدی است. به این فکر کنید اگر نتوانید پول را برگردانید، رابطه خود را به خطر می اندازید. چنین کارهایی برای زوج ها چالش های زیادی به همراه دارد. قانون سرانگشتی: چه قرض گرفتن یا قرض دادن باشد، هرچه خانواده های دو طرف کمتر درگیر مسائل مالی زندگی شما باشند، بهتر است. البته، با سناریوهای مناسب، قرض گرفتن پول از خانواده یا قرض دادن آن به خانواده می تواند موفقیت آمیز باشد. اما با احتیاط پیش بروید. به آن ها کمک کنید، از آن ها کمک بخواهید اما سعی کنید زیاده روی نکنید. برای پس دادن پول آن ها زمان تعیین کنید و از هزینه های خود را کنترول کنید تا بتوانید پول آن ها را برگردانید.

مطلب مرتبط: خیانت در زندگی مشترک: آیا افرادی که یکبار خیانت می کنند، قابل تغییر هستند؟

  1. اعتقاد به این که باید مسئولیت های مالی را به طور سنتی تقسیم کنید

نقش‌ های سنتی نشان می‌دهد که زنان امور مالی روزانه را مدیریت می‌کنند، مانند رسیدگی به دسته چک و پرداخت قبوض آب و برق. و مردان معمولا سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مالی کلی خانواده را مدیریت می‌کنند. اما رفتار و شیوه های سنتی همیشه بهترین نیستند. یک گزینه بهتر: نقاط قوت فردی یکدیگر را بشناسید و وظایف مالی را بر اساس آن تقسیم کنید. شما بهترین کاندید را برای این شغل می خواهید. صرف نظر از این که زوج های دیگر چه کار می کنند یا چه کاری قبلا انجام می‌دادند.

مطلب مرتبط: مشکلات رایج زندگی مشترک: ۱۵ مشکلی که احتمالا بعد از ازدواج تجربه خواهید کرد

  1. ناتوانی در درک این موضوع که مسائل مالی دارای وزن عاطفی هستند

در مقایسه با اختلاف نظر بر سر هر موضوع دیگری، تحقیقات نشان می‌دهد که اختلافات مالی دیرتر حل می‌شود. همچنین برای زوج‌ها مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند. و تاکتیک‌های تعارض منفی بیشتری مانند فریاد زدن و تشدید عصبانیت را در پی دارد. از سویی تضادهای مالی در ازدواج به ویژه مردان را تحت تأثیر قرار می دهد. تحقیقات نشان می‌دهد از آن جایی که آن ها در اجتماع همیشه نقش تامین‌کننده داشته اند، تمایل دارند به درگیری‌های مالی بیشتر از زنان بپردازند.

مطلب مرتبط: ۵ مهمترین عوامل نابود کننده زندگی مشترک که باید به آنها توجه کرد

  1. از پول خود با هم لذت نمی برید

پول همیشه نباید منبع استرس یا درگیری باشد. همچنین می تواند منبع لذت نیز باشد. برخی از شادترین خاطرات شما با همسرتان بدون خرج کردن پول ممکن نیست و نبوده. برای چیزهایی مانند خرید یک هدیه برای تولدش یا بردن فرزندتان به اولین سفرش در زندگی باید پول خرج کرد. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که خرج کردن پول برای تجربیات جدید، مانند بلیط کنسرت یا رفتن به رستورانی جدید با غذاهای جدید؛ نسبت به خرج کردن پول برای دارایی‌های مادی، رضایتمندی بیشتری ایجاد می‌کند. تجربیات نه تنها زمانی که آن‌ها را تجربه می‌کنیم، بلکه هر زمان که به عنوان خاطره به آن‌ها فکر می‌کنیم، ما را خوشحال خواهد کرد.

به هر حال، خاطرات شیرین معمولا یکی از با ارزش ترین دارایی های یک ازدواج است. پس بد نیست برای ساختن این خاطرات کمی هم دست و دلبازی بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.9 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان