جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

آیا به دنبال شادی در زندگی خود هستید؟ پس این 8 عادت را ترک کنید

خواندن 5 دقیقه
3
(5)

یک زندگی پر از افکار سمی با بدشانسی و در اثر حوادث بد ایجاد نمی‌شود؛ بلکه چرخه‌ی عادات بد و ذهنیت منفی است که سبب می‌شود، زندگی را دور از شادی و آرامش سپری کنید.

عادت‌های بد می‌توانند کارهای کوچکی باشند که ما هر روز انجام می‌دهیم؛ واقعیت این است که کنار گذاشتن عادات بد کار دشواری است اما غیرممکن نیست، و اگر چنین قصدی دارید، باید روی ذهنیت‌تان کار کنید. در این نوشتار با ۸‍‍‍ عادتی آشنا می‌شویم که با ترک‌شان، می‌توانید آرامش و خوشبختی را تجربه کنید.

۱. مقایسه

این مورد، بیشترین بار منفی را وارد زندگی ما می‌کند؛ عادت بدِ مقایسه کردن خودمان با دیگران، حس بی‌ارزش بودن، کمال‌گرایی، انتقاد از خود، ناراحتی، تنهایی، میل به پنهان شدن، و خشونت نسبت به خودمان و دیگران را ایجاد می‌کند. فراموش نکنید که هر آدمی به سبک و شیوه خود می‌تواند جادو کند؛ با ورود به کار مورد علاقه‌تان و پیشرفت تدریجی، فضایی برای پذیرفتن خودتان ایجاد خواهد کرد.

۲. باورهای منفی

افکار ما کلید پیشرفت و توسعه‌ی ما هستند و می‌توانند ما را به هر جایی برسانند. منفی‌بافی عادت بدی است که ذره ذره به ذهن ما رسوخ و سایه‌های حقیقت را به دروغ آغشته می‌کند. باورهای منفی می‌توانند از فرضیات، چالش‌ها، انتقاد، اضطراب یا ترس از ناشناخته‌ها ایجاد شوند.

برای خلاص شدن از شر منفی‌بافی، باید مثبت حرف زدن را یاد بگیرید. مثلا به جای اینکه بگویید، من به اندازه‌ی کافی توانا نیستم، از خودتان بپرسید چه کاری برای پیشرفت خودم می‌توانم انجام بدهم؟ یا به جای اینکه به خودتان بگویید، قطعا شکست خواهم خورد، از خودتان بپرسید که چون گاهی شکست در زندگی اجتناب‌ناپذیر است، چطور می‌توانم کنار آمدن با آن را یاد بگیرم؟

۳. برنامه‌های روزمره‌ی ناسالم

کارها و عادات ما، شحصیت‌مان را شکل می‌دهند و نقش بزرگی در زندگی ما دارند. عالی بودن یک فعل نیست بلکه یک عادت است. متاسفانه فعالیت‌های روزمره‌ی بسیاری از ما آدم‌ها، چندان مثبت نیستند. مثلا، برای غالب ما، چک کردن تلفن اولین کاری است که بعد از بیدار شدن انجام می‌دهیم! یا حجم زیادی از خوراکی‌های شیرین مصرف می‌کنیم یا آب نمی‌نوشیم!

انتخاب‌های ما، هرچند کوچک، تاثیر بسیار زیادی روی زندگی‌مان دارند. اولین گام شما در روز، تاثیر شگرفی روی عزم و اراده‌تان دارد. آدم‌های بسیار موفق روزمره‌های خردمندانه‌ای دارند که به مدیریت روند زندگی‌شان کمک می‌کند. به علاوه، آدم‌هایی که نظم دارند، از آرامش بیشتری هم برخوردار هستند.

 دست از حفظ این عادت‌های منفی بردارید! فرض کنید که با یک ماه تغییر در این روزمره‌ها، چقدر همه چیز بهتر خواهد شد! می‌توانید با یک برنامه‌ی اصلی کارتان را شروع و کم‌کم به عادت‌های مثبت اضافه کرده و منفی‌ها را حذف کنید.

۴. نبود اصالت

اینکه مدام نگران افکار دیگران در مورد خودتان باشید، سبب می‌شود باورهایی را که نسبت به خودتان دارید، فراموش کنید و برای داشتن حس ارزشمندی، مدام به دنبال تایید دیگران باشید. به این ترتیب و با تلاش برای تطابق با انتظارت دیگران، هیچ تمرکزی روی خودتان و پیشرفت‌های‌تان نخواهید داشت.

همواره به یاد داشته باشید که جهان، صدای منحصر به فرد ما را می‌خواهد. به جای تمرکز بر افکار و انتظارات سایرین، روی پیشرفت و توسعه‌ی خودتان وقت بگذارید.

۵. کمال‌گرایی

کمال‌گرایی ممکن است ظاهرا مفید به نظر برسد اما وقتی آن را به درستی تحلیل کنیم، چندین مشکل ایجاد می‌کند:

۱. باعث می‌شود که کارها برای‌تان بزرگ به نظر برسند و چون دوست دارید همه چیز عالی پیش برود، احتمالا مدام امروز و فردا خواهید کرد!

۲. توسعه‌ی مهارت‌های‌تان با مشکل مواجه می‌شود زیرا به خودتان اجازه‌ی اشتباه کردن نمی‌دهید.

۳. دچار   و اضطراب فراوان می‌شوید، چون مدام تصور می‌کنید که کارهای‌تان مورد قضاوت دیگران قرار دارد.

بهترین راه برای مقابله با حس کمال‌گرایی، این است که درک کنید هیچ‌کس کامل نیست! ناگفته نماند که رسانه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام در ایجاد این عادت بد نقش موثری داشته‌اند چرا که پر هستند از آدم‌هایی که بهترین و زیباترین بخش از زندگی‌شان را به نمایش می‌گذارند.

۶. تعلل

تعلل یعنی محول کردن کارهای دو روز قبل، به دو روز بعد! آدم‌هایی که مدام امروز و فردا می‌کنند، هیچ تضمینی برای موفقیت ندارند. این عادت، در واقع یکی از بزرگترین موانع رشد و پیشرفت است. آگاهانه رفتار کنید و وقتی زمان در اختیار دارید، وظایف و کارهای مشخص‌شده را به اتمام برسانید. هیچ وقت منتظر زمان خاصی برای انجام کارهای‌تان نباشید؛ همیشه که اوضاع خوب و آرام نیست!

۷. حفظ رابطه با آدم‌های منفی

فراموش نکنید که آدم‌های پیرامون‌تان قطعا روی شما تاثیر خواهند گذاشت. روابط ما اهمیت زیادی دارند. نقشی که سایرین در زندگی ما ایفا می‌کنند، تاثیر زیادی روی ما دارد بنابراین در انتخاب کسانی که روی‌تان تاثیرگذار هستند، جدی باشید. دور از آدم‌های منفی و افراد بی‌هدف که شما را نیز پایین می‌کشند، بمانید.

۸. عدم بخشش خودمان

همه‌ی ما در مرحله‌ای از زندگی‌مان اشتباه می‌کنیم اما برای رسیدن به آرامش و خوشبختی، باید آن اشتباه و هرچه که پیش آورده فراموش کنیم.

یک چیز مسلم است، ما آدم‌ها اشتباه می‌کنیم؛ بنابراین بهترین کار این است که بعد از اشتباه، مسئولیت کارمان را بر عهده بگیریم، درسی که از آن آموخته‌ایم در ذهن داشته باشیم و به خودمان عشق، محبت و احترام بدهیم!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان