جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
70 بازدید

معرفی والنتینو طراح لباس

معرفی والنتینو طراح لباس
خواندن 6 دقیقه
5
(2)

آیا والنتینو را می‌شناسید؟ اگر به طراحی لباس علاقه دارید و می‌خواهید در مورد تاریخچه این هنر بدانید؟ باید بگوییم که بنیانگذار طراحی لباس، شخصی به نام والنتینو بود که این شخص از همان دوران کودکی، به صنعت مد و طراحی لباس علاقه داشت. والنتینو استعداد و اشتیاق وارد شدن به حرفه طراحی لباس را در خود پیدا کرد و وارد این حرفه شد. در ادامه توضیحات بیشتری را در مورد این شخص و پیشرفت‌های او ارائه خواهیم داد.

تاریخچه برند والنتینو

همانطور که اشاره کردیم، شخصی به نام والنتینو بنیانگذار برند والنتینو است که این شخص در دوران کودکی و با تشویق عمه خود که یک طراح مد محلی بود، به طراحی لباس علاقه پیدا کرد. عمه والنتینو او را تشویق کرد که پیش خودش و همینطور طراحان دیگری که در زمینه طراحی لباس مشغول فعالیت بودند، شاگردی کند و در نهایت طراحی مد را به خوبی یاد بگیرد. کم کم والنتینو بزرگ شد و زمانی که به سن ۱۷ سالگی رسید، فهمید که استعداد خوبی برای وارد شدن به حرفه طراحی لباس دارد. او اشتیاق زیادی به انجام این کار داشت و به همین خاطر برای این که بتواند آموخته‌های خود را به صورت رسمی کامل کند، به پاریس رفت. در پاریس به یک دانشگاه رفت که آن دانشگاه رشته‌هایی را در مورد هنرهای زیبا و همینطور طراحی داشت که به دانشجویان تدریس می‌شدند.

به خاطر خلاقیت و نبوغی که در وجود خود داشت، در یک مسابقه مد شرکت کرد و در نهایت در آن مسابقه برنده شد و یک جایزه دریافت کرد. اما جایزه والنتینو چه بود؟ جایزه او این بود که در یک شرکت طراحی مد به نام ژان دسز دستیار باشد و پس از آن در سال ۱۹۵۷ پیش گای لاروش که به عنوان یک تصویرگر در دسز بود، شاگردی کرد. والنتینو گفته است که بیشترین تجربه‌ای را که در زمینه طراحی لباس به دست آورده است، از خانه مد لاروش فرا گرفته است. کمپانی والنتینو در سال ۱۹۵۹ در یکی از شهرهای ایتالیا به نام رم تاسیس شد. مدت زمانی که این کمپانی توانست موفقیت خود را در زمینه طراحی لباس به دست بیاورد و همینطور در سراسر دنیا پیشرفت کند،‌ تقریبا سه سال بود.

والنتینو در همان آغاز کار خود، تناژ خاصی از رنگ قرمز را برگزید که این تناژ بسیار معروف شد. به طور کلی باید بگوییم، والنتینو در طی ۵۰ سالی که در زمینه طراحی لباس فعالیت کرد، برای افرادی همچون الیزابت تیلور لباس طراحی کرده است. همینطور هنرمندان زیادی با لباس‌های دوخته شده توسط این شخص، روی فرش قرمز رفته‌اند. در اواخر دهه ۶۰ میلادی، از این شخص به عنوان استاد طراحی لباس های زنانه یاد شد و او جایزه اسکار را در زمینه مد دریافت کرد و همین موضوع سبب شد که افراد مشهور دنیا از جمله فرح دیبا، پرنسس مارگارت، بیگم آقاخان، ژاکلین کندی و غیره، به سمت او جذب شوند.

این برند توانسته است در کشورهایی از جمله آمریکا، اسپانیا و همچنین پاریس، خانه‌های مد خود را راه اندازی کند و همینطور یکی از دلایل مشهور شدن آن در کشور آمریکا، این است که ژاکلین کندی بانوی اول آمریکا، از طراحی‌های برند والنتینو استقبال کرد. همینطور ژاکلین کندی لباس خود را از این برند خریداری کرد. به طور کلی تمام این موارد باعث شدند که این برند در سراسر دنیا مشهور شود و افراد بسیاری از طراحی‌های آن استقبال کنند. در واقع باید بگوییم که نام والنتینو در دنیای مد و فشن، با رنگ قرمز مترادف است. این رنگ ترکیبی از ۱۰۰ زرد، ۱۰۰ سرخابی و ۱۰ درصد مشکی می‌باشد. این برند اولین بار در نخستین مجموعه لباس‌های آماده در سال ۱۹۵۹ یک لباس را طراحی کرد که آن لباس فیستا نام داشت.

این لباس از لحاظ ظاهری به شکل دکلته بدون بند بود و همینطور دامن این لباس به شکلی بود که در آن ردیف‌هایی از گل‌های پارچه‌ای نمایان بود. این لباس رنگ قرمز روشنی داشت و در نهایت همین رنگ به امضای برند والنتینو مبدل شد. از آن سال به بعد که لباس فیستا معروف شد، در تمام مجموعه‌های این برند و در نمایش‌های مد، یک لباس به همین رنگ ارائه می‌شود و هنوز که هنوز است، این روند ادامه دارد.

مشتریان معروف برند والنتینو

مسلماً برندهای خیلی کمی در دنیا وجود دارند که از همان آغاز فعالیت خود، شهرت بین المللی پیدا کرده باشند و باید بگوییم که برند والنتینو یکی از محدود برندهایب است که در سراسر دنیا معروف شده و محبوبیت نیز، پیدا کرده است. جالب است که این برند زمانی که فعالیت خود را آغاز کرد‌، هنوز به یک سال نرسیده افراد مشهوری مشتری آن شدند و از لباس‌های آن خرید کردند. علاوه بر این، خانواده‌های اشراف نیز، جزء مشتریان این برند شدند و استقبال خود را از آن اعلام کردند. اشخاصی از جمله طراحی لباس بازیگران هالیوود، بسیاری از هنرمندان معروف، همسران رهبران برتر دنیا و غیره، در برنامه‌های مد والنتینو شرکت می‌کردند و با استفاده از لباس‌های این برند، درخشش خود را در میان جمع نمایان می‌کردند.

یکی از لباس‌های تولیدی توسط این برند، لباس‌های شب جذاب و زیبا بودند که بسیاری از خانم‌ها طرفدار این نوع لباس‌ها هستند. بسیاری از آن‌ها برای وارد شدن به فرش قرمز، از لباس‌های شب این برند استفاده می‌کردند. زمانی که گاروانی در سال ۱۹۶۷ جایزه مد مارکوس را دریافت کرد، افراد معروفی همچون الیزابت تیلور، آدری هپبورن، جکی کندی، همسر سلطان محمد شاه، امام فرقه اسماعیلیان و غیره، جزء مشتریان این برند بودند.

جمع بندی

برند والنتینو یکی از برندهای معروف در سراسر دنیاست و هنوز هم که هنوز است، معروفیت خود را دارد. این برند در طراحی لباس فعالیت می‌کرد، اما امروزه باید بگوییم که محصولات آن شامل لباس‌های لوکس سطح بالا، عطرهای گران قیمت و کیف و کفش است. افراد مختلف با سلیقه‌های مختلف، می‌توانند با محصولات تولیدی این برند آشنا شوند و با توجه به سلیقه خود و همینطور استایلی که دارند، از محصولات آن خرید کنند. به عنوان مثال عطرهای والنتینو یکی از محصولات فوق العاده این برند به حساب می‌آیند که بسیاری از افراد معروف و سرشناس، از آن عطرها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید در سایت‌های مختلف محصولات تولیدی این برند را مشاهده نمایید.

منبع: بانی مگ

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان