جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

برای تعیین بهترین شهر برای زندگی در سال ۲۰۲۱، بر اساس شاخص Time Out بیش از 27000 شهرنشین در سرتاسر جهان – از نیویورک تا توکیو و مادرید تا ملبورن – به این موضوع پرداختند. از پاسخ‌دهندگان در مورد طیف وسیعی از موضوعات، من جمله راحتی در ابراز کیستی‌تان،‌ پیدا کردن دوستان جدید، گشت و گذار، کشف چیزهای جدید، خلق و خوی مردم جامعه، ابتکارات زیست محیطی، خوردن، نوشیدن، فرهنگ، زندگی شبانه و موارد دیگر سوال شد. تیم Time Out این اعداد را با دانش کارشناسان محلی خود ترکیب کرد تا رتبه بندی قطعی بهترین شهرهای جهان را برای زندگی جمع آوری کند.  در صورتی که کنجکاوید نام این شهرها را بدانید، با خبرنامه در این نوشتار همراه باشید.

۱. سانفرانسیسکو

مک‌گین سردبیر تایم اوت می‌گوید: «در طول همه‌گیری، سانفرانسیسکویی‌ها روحیه اجتماعی منحصربه‌فرد و خلاق خود را نشان دادند، از آویزان کردن خمیر ترش از تیرهای تلفن گرفته تا توزیع یک میلیون دلار برای کسب‌وکارهای کوچک از طریق SF New Deal تا بتوانند به فعالیت خود ادامه بدهند.»

حقایق جالب: هوگان می‌گوید: «این شهر در رده پیشرو اول شد – به این ترتیب که 73 درصد از پاسخ‌دهندگان آن را به این شکل توصیف کردند – و در پایایی دوم شد.»

۲.  بهترین شهر برای زندگی؛ آمستردام

یکی از مشارکت‌کنندگان Time Out می‌گوید: «شهر از این زمان عاقلانه استفاده کرده است، به این ترتیب که بر زیبایی‌های معروف، تاریخ و روحیه اجتماعی خود تمرکز کرده‌است.

حقایق جالب: آمستردام در لیست Time Out به لحاظ قدم زدن در طبیعت رتبه دوم، برای پایداری و سبز بودن رتبه سوم را به دست آورده‌است.

۳. منچستر، انگلستان

مطابق با شاخص، منچستر بهترین مکان است برای بیان اینکه چه کسی هستید، و همین طور برای پیدا کردن دوستان جدید، آشنایی با همسایگان و ملاقات با افراد متفاوت.

حقایق جالب: مک‌گین می‌گوید: «شهر به عنوان دوستانه‌ترین و بهترین شهر برای روح جمعی ظاهر شد. “زندگی شبانه این شهر نیز یکی از برترین‌ها در فهرست انتخاب شد.”

۴. کپنهاگ

 

مک‌گین می‌گوید: «به گفته مردم محلی، کپنهاگ راحت‌ترین شهر برای ریلکس کردن است، که می‌گویند این شهر کم استرس‌ترین شهر نیز محسوب می‌شود.»

حقایق جالب: پایتخت دانمارک از نظر پایداری در رتبه اول و از نظر سبز بودن رتبه دوم را در جهان دارد.

۵. نیویورک

این شهر متنوع، انعطاف‌پذیر و مترقی است: همه ویژگی‌هایی که در 18 ماه گذشته به خوبی به شهر خدمت کرده‌اند و منجر به موفقیت طرح رستوران‌های باز، تبدیل پیاده‌روها به مراکز اجتماعی پر جنب و جوش، و برنامه جدید «کلیدی به نیویورک» شده است.

حقایق جالب: «طبق نظرسنجی، این شهر هیجان‌انگیزترین شهر جهان است و 85 درصد از نیویورکی‌ها می‌گویند کشف چیزهای جدید و شگفت‌انگیز در آن آسان است.»

۶. بهترین شهر برای زندگی؛ مونترال

مک‌گین می‌گوید: «مونترال به‌خاطر موسیقی و سیاست سنت‌گریزانه‌اش مشهور است، و این تفاوت‌ها اخیراً مردم را بیش از هر زمان دیگری گرد هم آورده است.»

حقایق جالب: در رتبه‌بندی Time Out، 73  درصد از مردم محلی، مونترال را متنوع توصیف می‌کنند، در حالی که درصد بیشتری می‌گویند این شهر مکانی است که به راحتی می‌توان شخصیت خود را بیان کرد.

۷. پراگ

بازگشایی تدریجی این شهر طلایی فرصت‌های شگفت‌انگیزی را برای لذت‌های ساده که در پراگ پیش از همه‌گیری غیرقابل تصور بود، ایجاد کرده است: صدای زیبای پرندگان در میدان قدیمی شهر، یک قهوه صبحگاهی در یک خیابان فرعی متروک!

حقایق جالب: پراگ زیباترین شهر جهان نام گرفت. یک ویژگی مثبت دیگر: این شهر دومین شهر آرامش بخش جهان است.

۸. بهترین شهر جهان برای زندگی؛ تل آویو

دن ساوری راز، یکی از همکاران تایم اوت، می‌گوید: «بعد از قرنطینه‌ها، این کشور واکسیناسیون را به خوبی رهبری کرد و مدت‌ها قبل مردم محلی به نوشیدن کاپوچینو در کافه‌ها و انجام یوگا در ساحل بازگشتند.»

حقایق جالب: تل آویو برای دومین سال متوالی به عنوان مفرح‌ترین شهر جهان معرفی شد و به عنوان دومین مکان برتر جهان برای خوردن و آشامیدن تعیین شد.

۹. پورتو، پرتغال

 

آنا پاتریشیا سیلوا به تایم اوت می‌گوید: «در طول سال گذشته، سر هنرمندان گرافیتی (دیوارنگاری) پورتو شلوغ‌تر از همیشه بوده است. آنها خیابان‌ها را با رنگ‌های مورد نیاز زیباسازی کرده‌اند.» این شهر همچنین با ارائه پیاده‌روهای فراوان، زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری بیشتر، تراس‌های گسترده و باغ‌های اجتماعی جدید، بازگرداندن فضای عمومی را‌به شهروندان شروع کرده است.»

حقایق جالب: پورتو پس از منچستر، در رده دوم از نظر دوستانه بودن و پیدا کردن دوستان جدید قرار گرفت. همچنین به عنوان مکانی عالی برای آشنایی با همسایگان انتخاب شد.

۱۰. بهترین شهر جهان برای زندگی؛ توکیو

توکیو رتبه دهم را در فهرست ۱۵ بهترین شهر برای زندگی به دست آورد. لیم چی واه به Time Out می‌گوید: «ماسک صورت، آن شیء اصلی دوران همه‌گیری، قبلاً یک چیز رایج در میان توکیوایی‌ها قبل از شیوع کووید بود، شاید به همین دلیل است که زندگی در اینجا در طول سال گذشته واقعاً تغییر زیادی نکرده‌است.»

حقایق جالب: “82٪ از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند توکیو برای “کشف چیزهای جدید” عالی است – به اطراف نگاه کنید و متوجه خواهید شد که در طول 18 ماه گذشته مکان‌ها و جاذبه‌های جدیدی در سراسر شهر ظاهر شده اند.”

۱۱. لس آنجلس

مک گین می‌گوید، لس آنجلس در 18 ماه گذشته با قدردانی از بهترین دارایی‌های فضای باز شهر، با بازارهای کشاورزان تمام فصل، آب و هوای ساحلی در زمستان و پیاده‌روی‌های هیجان انگیز در مسیرهای دره‌ای دوام آورد.

حقایق جالب: شهر از نظر خلاقیت در رتبه دوم قرار گرفت.

۱۲. شیکاگو

زک لانگ به تایم اوت شیکاگو می‌گوید، در مواجهه با مشکلات سال گذشته، مردم شیکاگو گرد هم آمدند تا غذا به اشتراک بگذارند، از نوازندگان بی کار حمایت کنند و به بی عدالتی اعتراض کنند. به همین دلیل است که ما همچنان برای “روح جمعی” و “دوستانه” بودن نمرات بالایی گرفتیم.

حقایق جالب: شیکاگو از نظر روحیه اجتماعی، عوامل سرگرمی و زیبایی در رتبه دوم قرار گرفت. این شهر همچنین به عنوان سومین شهر انعطاف‌پذیر در جهان شناخته شد.

۱۳. بهترین شهر برای زندگی؛ لندن

مهمترین نکته در مورد این شهر تنوع است. در واقع، 88 درصد مردم محلی شهر را متنوع توصیف کردند. هیچ کجای دنیا تا این حد مختلط نیست.

حقایق جالب: لندن بهترین مکان برای کشف چیزهای جدید و شگفت‌انگیز نامیده شد.

۱۴. بارسلونا

این شهر پشت شعار CulturaSegura (فرهنگ امن است) قرار گرفت و سازمان‌دهندگان فرهنگی راه‌های زیرکانه‌ای برای اجرای موسیقی زنده، نمایشگاه‌ها، نمایش‌ تئاتر و فیلم در سراسر همه‌گیری پیدا کردند.

حقایق جالب: در بارسلونا، 83 درصد از مردم محلی شهر را از نظر فرهنگی بسیار عالی ارزیابی کردند و 85 درصد،  برای غذا و نوشیدنی امتیازهای برتر را به آن دادند.

۱۵. ملبورن، استرالیا

یکی از شرکت‌کنندگان به تایم اوت می‌گوید، در حالی که ملبورن متحمل ششمین قرنطینه سخت خود در 18 ماه گذشته می‌شود، هنوز عشق زیادی در این شهر زیبای استرالیا وجود دارد.

حقایق جالب: برابری در اینجا بسیار گسترده است. تنها حدود 10 درصد از پاسخ‌دهندگان ملبورن را نابرابر خوانده‌اند!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان