جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

گاهی اوقات مقایسه می‌تواند مفید باشد… اما در مورد احساس رضایت، قطعاً اینطور نیست. اگر مدام خود را با دیگران مقایسه می‌کنید، کارتان تمام است. در چنین شرایطی احساس ناموفق بودن بسیار آسان بر شما مستولی می‌شود. اگر کارآفرین باشید و خود را با ریچارد برانسون مقایسه کنید، پیروز نخواهید شد. اگر خواننده هستید و خود را با تیلور سویفت مقایسه می‌کنید (مخصوصاً اگر نقطه مقایسه، میزان درآمد باشد)، برنده نخواهید شد. اگر هدف شما تغییر جهان است و خودتان را با استیو جابز مقایسه می‌کنید…. ای بابا!

مشکل مقایسه‌ همین است. مهم نیست چقدر احساس موفقیت می‌کنید، همیشه کسی هست که موفق‌تر به نظر می‌رسد. همیشه کسی بهتر، باهوش‌تر، یا ثروتمندتر یا شادتر (حتی به ظاهر) وجود دارد.

بنابراین، از مقایسه دست بردارید، فقط روی خودتان تمرکز کنید و سپس به دنبال این نشانه‌ها باشید که نشان می‌دهند شما موفق‌ تر از توصرتان هستید. و به احتمال زیاد، شادتر از آنچه فکر می‌کنید هم هستید.

۱. آیا من دوستان صمیمی دارم؟

دوستی نزدیک به طور فزاینده ای کمیاب می‌شود. یک مطالعه نشان داد تعداد دوستانی که پاسخ دهندگان احساس می‌کردند می‌توانند با آنها در مورد موضوعات مهم صحبت کنند، از میانگین 2.94 به 2.08 در 20 سال گذشته کاهش یافته است.

اگر بیش از دو یا سه دوست صمیمی‌ دارید، خوشحال باشید، نه تنها به خاطر داشتن ارتباط اجتماعی، بلکه به این دلیل که تأثیر مثبت روابط بر طول زندگی شما دو برابر چیزی است که از ورزش به دست می‌آورید و به اندازه ترک سیگار قدرتمند است.

و در مورد روابط حرفه ای …

اگر به یکی از این سوالات پاسخ مثبت دهید، هوش هیجانی شما بالاتر از غالب آدم‌ها است

۲. آیا می‌توانم افراد اطرافم را انتخاب کنم؟

برخی کارمندانی دارند که آنها را دیوانه می‌کنند. برخی مشتریانی دارند که منفور هستند. برخی از افراد آشنایانی دارند که خودخواه هستند و در همه مواد خود را محق می‌دانند.

شاید حدس بزنید که آنها آن افراد را انتخاب کرده اند. این افراد در زندگی حرفه ای یا شخصی آنها هستند زیرا به آنها اجازه می‌دهند بمانند.

 

افراد موفق افراد موفق را جذب می‌کنند. افراد سخت کوش افراد سخت کوش را جذب می‌کنند. افراد مهربان با افراد مهربان معاشرت می‌کنند. کارمندان بزرگ می‌خواهند برای روسای بزرگ کار کنند.

اگر اطرافیان شما افرادی هستند که خودتان هم دوست دارید کنارتان باشند… موفق هستید.

و اگر اینطور نیست، وقت آن است که تغییراتی را شروع کنید.

۳. آیا پول کافی برای داشتن گزینه‌های مثبت دارم؟

بسیاری از مردم تمام حقوق‌شان را بابت مخارج‌شان می‌دهند. بدتر اینکه بسیاری باید بین ضروریات تصمیم بگیرند.

اگر به اندازه کافی پول در می‌آورید و خیلی زیاد پول خرج نمی‌کنید، می‌توانید برای روزها و ماه‌های آتی‌تان راحت‌تر تصمیم بگیرید؛ در چنین شرایطی باید خوشحال باشید هم به این دلیل که آرامش بیشتری دارید و هم به این دلیل که پول اضافی‌تان را می‌توانید بابت موفقیت بیشتر هزینه کنید.

۴. آیا شکست را یک درس می‌بینم؟

شکست بد است، اما در عین حال بهترین راه برای یادگیری و رشد هم است. همیشه آزمایش‌ها، چالش‌ها و موانعی وجود خواهند داشت – اما استقامت همیشه در پایان پیروز می‌شود.

هر فرد موفقی بارها و بارها شکست خورده است. (بیشتر آنها خیلی بیشتر از شما شکست خورده اند. به همین دلیل است که اکنون بسیار موفق هستند.)

اگر هر شکستی را بپذیرید، از آن درس بگیرید، و مسئولیت کامل تضمین اینکه دفعه بعد همه چیز به گونه‌ای دیگر پیش می‌رود را به عهده بگیرید – آنگاه موفق شده‌اید.

و با گذشت زمان، حتی موفق‌تر خواهید شد، زیرا هرگز از تلاش برای بهتر شدن از امروز دست نخواهید کشید. و بله شما موفق تر از تصورتان هستید!

اگر به یکی از این سوالات پاسخ مثبت بدهید، مهارت های رهبری شما از غالب مدیران قوی تر است

۵.آیا من بخشنده هستم؟

بسیاری از ما این لحظه را تجربه کرده ایم: در حال یک گفتگوی عالی هستیم، چیزهای مشترکی پیدا می‌کنیم … و سپس، بوم: طرف مقابل برگ “من به فلان چیز نیاز دارم” را رو می‌کند.

و همه چیز در مورد تعامل شما تغییر می‌کند.

رابطه‌ای که قبلا فقط یک دوستی بود، حالا سبب شده که کمی دچار دردسر شوید. و اگر از آن دست آدم‌ها باشید که در صورت فراهم نکردن خواسته طرف مقابل‌تان احساس گناه کنید، حسابی روحیه‌تان را می‌بازید!

 

مردم معمولاً در سه دسته قرار می‌گیرند: گیرنده، همسان و بخشنده.

و نباید تعجب آور باشد که افرادی که احساس موفقیت می‌کنند تمایلی به پذیرش ندارند. آنها در صورت پیشنهاد کمک می‌پذیرند، اما معمولا درخواست نمی‌کنند. در واقع، آنها بر کارهایی که می‌توانند برای دیگران انجام دهند تمرکز دارند.

۶. آیا دیگران را در کانون توجه قرار می‌دهم؟

خوب، شاید شما تمام کارها را انجام داده‌اید. شاید کوه‌ها را جابجا کرده‌اید و چندین و چند کار مهم و موثر دیگر!

اگر به دنبال تمجید یا تعریف نیستید، به این معنی است که موفق هستید. این بدان معناست که شما از درون احساس غرور می‌کنید، چیزی که اهمیت دارد! یعنی شادی شما از موفقیت دیگران ناشی می‌شود. شما به تحسین دیگران نیازی ندارید. خودتان می‌دانید چه چیزی به دست آورده اید!

اگر از تأیید دیگران لذت می‌برید، اما به تایید دیگران نیازی ندارید، موفق هستید.

۷. آیا احساس هدفمندی واقعی دارم؟

نیازی به گفتن نیست که افراد موفق اهدافی دارند. در نتیجه، آنها هیجان زده، فداکار، پرشور و نترس هستند. و علایق خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

اگر هدفی دارید که به شما الهام می‌بخشد، به شما انرژی می‌دهد، بابت آن هیجان زده می‌شوید که بلند شوید، قدم بردارید و به آن برسید – بدون در نظر گرفتن میزان درآمدتان یا آنچه دیگران فکر می‌کنند، موفق هستید.

چرا؟

زیرا شما به سبک خودتان زندگی می‌کنید – و این بهترین نشانه موفقیت است. شما موفق تر از تصورتان هستید!

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان