جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
16 بازدید

۸ مهم ترین عادت آدم های کاریزماتیک و دوست داشتنی!

خواندن 7 دقیقه
4
(4)

هیچ آدمی دوست ندارد احساس ناتوان بودن کند یا از سوی دیگران مورد بی توجهی قرار بگیرد. همه ما دلمان می‌خواهد دوست داشته شویم و مورد علاقه آدم‌های پیرامون‌مان قرار بگیریم. دلمان می‌خواهد مسحورکننده و کاریزماتیک باشیم. بنابراین این سوال پیش می‌آید – عادت آدم های کاریزماتیک و دوست داشتنی چیست؟

به منظور مشخص کردن گرایشات آن‌ها، مطالعات و پژوهش‌های روانشناسی رفتاری را عمیقا بررسی کردیم. در صورتی که می‌خواهید در برخورد با کسانی‌که ملاقات می‌کنید از فردی خجالتی و دست ‌و پا چلفی به فردی جذاب تبدیل شوید، نکات زیر را بخوانید، این موارد توسط مطالعات و پژوهش‌های بسیار تایید شده‌اند:

۱. آنها همدلی منفی و مثبت دارند

* کسانی که همدلی مثبت دارند حسادت نمی‌کنند، هیجان‌زده می‌شوند. آنها به وجد می‌آیند وقتی‌که کسی دیگر تصمیم می‌گیرد شغلش را رها کند و ۶ ماه سفر کند یا یکی از اطرافیان‌شان ترفیع مورد نظرش را می‌گیرد یا شغل دلخواهش را پیدا می‌کند.

* همدلی منفی در واقع توانایی تسکین دیگران به هنگام اندوه است. آدم‌هایی که این ویژگی را دارند، وقتی عضوی در خانواده‌ی یک نفر بیمار می‌شود، به او کمک می‌کنند یا مثلا وقتی کسی از شرکت رویایی‌اش اخراج می‌شود، از او حمایت می‌کنند.

۲. آنها متواضع هستند

این نقل‌قول به طور خلاصه متواضع بودن آدم های جذاب و دوست داشتنی را بیان می‌کند:

تواضع و خوع دست کم گرفتن خود نیست، بلکه به این معناست که کم‌تر به خود فکر کنید.      – سی.اس.لویس

کسانی که در کنارشان بودن واقعا لذت‌بخش است متواضع هستند، نه مغرور. دستاوردهایشان را به رخ بقیه نمی‌کشند.  برای مهم به نظر رسیدن از آدم‌های مهم و معروف نام نمی‌برند. به استعدادهای خود نمی‌بالند. حس من برترین آدم دنیا هستم را از خودشان ساطع نمی‌کنند.  البته اعتماد به نفس داشتن و حفظ عزت نفس بالا خوب است. اما خط ظریفی بین اعتماد به نفس و غرور وجود دارد. و تفاوت بین آن‌ها تواضع است.

مطلب مرتبط: ۱۰ نکته از زبان بدن برای افزایش کاریزما

۳. حس شوخ‌طبعی دارند

در مطالعه‌ای که توسط انجمن روانشناسی آمریکا انجام شد، آدم‌هایی که در معرض تبلیغات شوخ‌طبعانه برای محصولات شناخت‌پایین قرار داشتند، خیلی بیش‌تر احتمال داشت آن محصول را خریداری کنند.

اما نکته خیلی جالب این‌جا است: آدم‌ها از تبلیغات متنفرند. پس اگر تبلیغات بتواند شما را به لبخند وادارد… مطمئنا یک انسان دیگر هم می‌تواند این کار را بکند.

واضح به نظر می رسد، اما آدم‌هایی که کنارشان بودن لذت‌بخش است واقعا حس شوخ‌طبعی فوق‌العاده‌ای دارند.

۴. عادت ادم های کاریزماتیک و دوست داشتنی؛ حضور کامل دارند

چندوقت به چندوقت این اتفاق می‌افتد؟

وقتی صدای زنگ گوشی‌مان می‌آید یا گوشی می‌لرزد، کنجکاو می‌شویم. چه کسی پیام داده است؟ پس نگاه می‌کنیم که بفهمیم. درنتیجه حواسمان از گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره پرت می‌شود. به نظر می‌رسد این امر مانع از داشتن یک گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره‌ی پربار می‌شود.

در واقع صحبت کردن با کسی که اصلا حواسش به یک گفت‌وگو نیست، کار دشواری است. متمرکز کردن یک ذهن سرگردان دشوارتر از فشردن دکمه‌ی گوشی است. اما چون سخت است، به معنی غیرممکن بودن نیست.

اگر با حضور ذهن کافی در حین گفت‌وگوها مشکل دارید، پیشنهاد می‌کنم مراقبه را امتحان کنید.

۵. حقیقتا به همه علاقمند هستند

یادتان هست آدمهای دوست داشتنی چگونه متواضع هستند؟ خب، آن‌ها متظاهر هم نیستند.  یعنی هنگام کار با شخصی زیردست، دلخوری‌های گذشته‌ی خود را سر او خالی نمی‌کند. آن‌ها واقعا به آن‌چه همه می‌گویند علاقه‌مند هستند. دلشان می‌خواهد داستان آن‌ها را بشنوند.

کاریزما این نیست که چقدر آدم‌ها را به دوست داشتن‌تان ترغیب می‌کنید، بلکه آن است که باعث شوید کنار شما خودشان را دوست بدارند.      – رابرت براولت

۶.  خودشیفته نیستند

فکر می‌کنید موضوع موردعلاقه‌ی گفتگو برای یک خودشیفته‌ی اجتماعی چیست؟ خودش.

آدم خودشیفته می‌خواهد درباره‌ی ماجراهای خودش حرف بزند. مشکلاتش. موفقیتش. شکایاتش. خانواده¬اش. دوستانش.

پس از گذشت ۴۵ دقیقه، وقت آن رسیده است که راهشان را جدا کنند و یک بار هم از طرف دیگر گفت وگو درباره‌ی گذشته، حال یا آینده‌اش نپرسیده‌ است.

افراد دوست‌داشتنی به جای پرت و پلا گفتن درباره‌ی آن‌که زندگیشان چقدر جالب (یا بد) است، سوال می‌پرسند. آن‌ها به عمق ذهن آدم‌هایی که با آن‌ها گفت‌وگو می‌کنند وارد می‌شوند.  سوالات سطحی نمی‌پرسند، سوالات ساده‌ای مثل اهل کجایی؟ یا شغلت چیست؟ یا هوا امروز چطور است؟

در واقع عادت آدم های کاریزماتیک و دوست داشتنی این است که به عمق می‌نگرند، سوالاتی با پایان باز می‌پرسند، که از عواطف و انگیزه‌های آدم‌ها پرده برمی‌دارد. سوالاتی می‌پرسند که باعث می‌شود طرف مقابل احساس خوبی داشته باشد. سوالاتی با پایان باز می‌پرسند. می‌پرسند چرا. علاقه‌ی واقعی نشان می‌دهند.

مطلب مرتبط: ۷ ویژگی یک شخصیت قدرتمند که می توانید در خودتان پرورش بدهید

۷. بخشنده و نوع‌دوست هستند

مطابق با آدام گرانت، جوان‌ترین متصدی و رده‌بالاترین پروفسور مدرسه‌ی کسب وکار وارتون، آدم‌ها سه نوع هستند:

*  گیرنده

* تطبیق‌دهنده

* اهداکننده

آدم گیرنده، ‌خودخواه است. او تمایل دارد بیش از آن چه می‌دهد، بگیرد. او باور دارد دنیا رقابتی است و شعارشان ان است که بخور تا خورده نشوی. در نتیجه، نیازهایشان را بر هر کسی ترجیح می‌دهند. این راهبرد برای سود کوتاه‌مدت جواب می‌دهد … اما تدوام آن تقریبا غیرممکن است.

آدم تطبیق‌دهنده کسی است که به دنبال تعادل بین اهداکردن و گرفتن است. به دنبال انصاف و برابری است. اگر برای رابطه‌ای بیش از حد مایه بگذارد، بدون آن‌که در عوض چیزی بگیرد، در نهایت تسلیم می‌شود. او به مبادلات و سودهای تجاری یکنواخت معتقد است.

آدم اهداکننده نوع‌دوست است. نژاد نادری از انسان است که در عوض چیزی نمی‌خواهد. در حالی‌که گیرنده همیشه و تطبیق‌دهنده گاهی اوقات روی دریافت تمرکز می‌کند …  اهداکنندگان حتی به آن فکر نمی‌کنند.

شما با بخشیدن و بخشیدن و بخشیدن … شانس خودتان را هم برای دریافت ارزش در بازگشت افزایش می‌دهید:

آن سطح اط پیشرفتی که با بخشنده و نوع‌دوستانه بودن، و اولویت قرار دادن نیازهای هرکس دیگری قبل از نیازهای خود، می‌توانید به دست آورید خارق‌العاده است.

۸.  تحسین‌ها را تلافی می‌کنند

 زمانی که فردی دوست‌داشتنی به خاطر کارش تحسین می‌شود، معمولا پاسخی مانند این می‌دهد:

بسیار متشکرم! با این حال، باید تاکید کنم که نتیجه‌ی تلاش تیم بود. من فقط نقش کوچکی در رسیدن به این هدف داشتم. جن، سم، مایک، و کسلی … همه‌ی شما در این اتفاق نقش حیاتی داشتید. و بدون شما نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم.  به عبارت دیگر، قدردان زحمات و کمک‌های دیگران است. وقتی برای موفقیتی شناخته می‌شود، آن تحسین را به سمت همه‌ی افراد دیگر هدایت می‌کند. آدم‌ها را بدون انتظار چیزی در بازگشت، تحسین می‌کنند و به آن‌ها قدرت می‌دهد.

و در نقطه مقابل، وقتی اوضاع به هم می‌ریزد، از به گردن گرفتن تقصیرها هراسی ندارند.

یک رهبر خوب فردی است که کمی بیش‌تر از سهمش را از یک اشتباه و کمی کم‌تر از سهمش را از یک موفقیت به عهده بگیرد.

 – جان مکسول

در واقع، این همان چیزی است که بازاریاب رشد فروش هاب‌اسپات، زمانی که یک پروژه‌ی ۵۰۰،۰۰۰ دالری خیلی خیلی سریع افت کرد انجام داد.

او بلافاصله اشتباه خود را پذیرفت. در نتیجه،‌ همه او را بخشیدند، که در واقع رابطه‌اش را تحکیم کرد. این اثر روانشناختی به عنوان اثر پرت‌فال شناخته می‌شود که پیش‌تر درباره‌ی آن توضیح دادیم.

و حالا به عنوان یک خلاصه‌ی سریع،‌ در این‌جا ۸ عادت آدم‌های مسحورکننده و کاریزماتیک را می‌‌بینیم:

۱. همدلی دارند

۲. متواضع هستند

۳. حس شوخ‌طبعی دارند

۴. حضور کامل دارند

۵. واقعا به همه علاقه‌مند هستند

۶. خودشیفته نیستند

۷. بخشنده و نوع دوست هستند

۸. تحسین‌ها را تلافی می‌کنند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان