جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 2 دقیقه
4
(4)

سینمای ایران پر از هنرمندانی است که از تبارهای مختلف آمده‌اند و سهم قابل توجهی از این جامعه هنری متعلق به بازیگران ترک‌تبار است. این هنرمندان با حفظ اصالت و گاهی اوقات با استفاده از زبان مادری خود، نقشی برجسته در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی دارند. در ادامه به معرفی چندین بازیگر برجسته ترک‌تبار ایران می‌پردازیم:

بازیگران ترک تبار ایران را بشناسید

امیر آقایی

امیر آقایی

امیر آقایی بازیگر سینما و تلویزیون از ارومیه است که با نقش‌های متعدد و حضور در فیلم‌های مختلف توانسته است جوایز گوناگونی کسب کند.

مریم مومن

مریم مومن

مریم مومن از شهر مشگین‌شهر اردبیل آمده و با حضور در سریال “بانوی عمارت” به شهرت رسید

مینا جعفرزاده

مینا جعفرزاده

مینا جعفرزاده، متولد شهر خوی در آذربایجان غربی است. او در عرصه‌های مختلف هنری از جمله رادیو و تلویزیون حضور داشته و به واسطه نقش‌آفرینی در سریال‌هایی مانند “خاله خانم” شناخته شده است.

شیرین بینا

شیرین بینا

شیرین بینا در شهر مرند آذربایجان شرقی متولد شده و در سریال‌های پرطرفداری مانند “مریم مقدس”، “گوهر کمال” و “مسافری از هند” ایفای نقش کرده است.

اکبر عبدی

اکبر عبدی

اکبر عبدی، بازیگر توانای سینما و تلویزیون، از هنرمندان ترک‌تبار شناخته شده ایران است که تجربه بازی در نقش‌های کمدی و جدی را در کارنامه خود دارد.

رامبد جوان

رامبد جوان

رامبد جوان، بازیگر، مجری و کارگردان مطرح، با اجرای برنامه‌های تلویزیونی مانند “خندوانه” به شهرت رسید و از هنرمندان ترک‌تبار سینمای ایران است.

هادی حجازی‌فر

هادی حجازی‌فر

هادی حجازی‌فر که در شهر خوی متولد شده، فعالیت هنری خود را از سال 82 آغاز کرد و علاوه بر بازیگری، تجربه کارگردانی هم دارد.

محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار، یکی از سوپراستارهای سینمای ایران، از آذربایجان آمده و فعالیت‌های هنری خود را از سال 77 آغاز کرده است.

هادی کاظمی

هادی کاظمی

هادی کاظمی، که با بازی در سریال “شب‌های برره” مشهور شد، از دیگر بازیگران ترک‌تبار سینمای ایران است.

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان، متولد اردبیل، از سال 1370 وارد دنیای هنر شده و در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی حضور داشته است.

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی، بازیگر پرافتخار سینمای ایران، با کسب سیمرغ‌های متعدد یکی از چهره‌های برجسته هنر ایران است.

رضا ناجی

رضا ناجی

رضا ناجی، متولد تبریز، در بسیاری از فیلم‌ها با لهجه ترکی صحبت می‌کند و از هنرمندان محبوب ترک‌تبار ایران است.

علاوه بر این هنرمندان، آتیلا پسیانی، ابراهیم آبادی، سیروس ابراهیم‌زاده، افسر اسدی، بهنام تشکر، آتش تقی‌پور، سیاوش خیرابی، جلیل فرجاد، شهاب عباسی، جمیله شیخی، ابراهیم شفیعی، محمد نادری، حسن معجونی، کیهان ملکی و بیوک میرزایی نیز از بازیگران ترک‌تبار شناخته‌شده سینمای ایران هستند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان