جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
12 بازدید

راز موفقیت شغلی: ۳ راز موفقیت شغلی که هرگز کسی به شما نمی گوید

راز موفقیت شغلی
خواندن 5 دقیقه
1
(1)

شاید برای همه سوال باشد که راز موفقیت شغلی در چیست؟ چه چیزهایی سبب موفقیت شغلی می شود. چگونه می شود یک شغل خوب پیدا کرد؟ واقعیت این است که سخت ترین کار، به دست آوردن اولین شغل است. البته اولین ها همیشه سخت است. به ویژه وقتی نوبت به اولین شغل شما بعد از فارغ‌ا لتحصیلی می‌رسد. شما می‌خواهید این شغل با پرستیژ، همسو با ارزش‌ها، اهداف و رشته شما باشد. بنابراین به دشواری می توانید موفق شوید که چنین شغلی را به دست بیاورید. اما بهتر است خیلی سخت نگیرید. برخی ها را می بینید که به راحتی شغل عوض می کنند و در طی چند سال، در چندین شغل مختلف موفق عمل می کنند. بنابراین در این جا به سه راز ساده موفقیت شغلی اشاره می کنیم.

۱.راز موفقیت شغلی؛ شغل مهم نیست

بهتر است به این فکر کنید که شغل مهم نیست و هر شغلی موقتی است. پس نباید برای داشتن شغل همیشگی و همسو با رشته و ارزش های تان، این قدر به خود تان فشار بیاورید. نباید شب ها به خاطر از دست دادن شغل تان کابوس ببینید و هر لحظه با این ترس زندگی کنید که اگر شغل تان را از دست بدهید دوباره به چه کاری مشغول خواهید شد.

با نگاهی به سوابق کاری در میلیون ها رزومه شهروندان کانادایی در پایگاه Workopolis ، می بینیم که اکثریت ۵۱ درصد افراد هر دو سال یک بار شغل خود را تغییر می دهند. بیش از ۸۰ درصد کمتر از چهار سال در هر شغلی می مانند. در این کشور جا به جایی و تغییر شغل یک امر عادی است. البته این فقط مشاغل فردی آن ها نیست. ۷۶ درصد نیز در مسیرهای شغلی متعددی کار می کنند که فراتر از حرفه آن ها هستند. به علاوه ۷۳ درصد از مردم می گویند تحصیلات آن ها ارتباط مستقیمی با شغل فعلی آن ها ندارد.

می بینید که شغل ثابت دیگر مهم نیست. حرفه شما متشکل از مشاغل بسیار زیادی است که در طول زندگی کاری خود سپری می کنید. در طول مسیر، یاد خواهید گرفت که دوست دارید چه کار کنید. متوجه می شوید که در چه کاری مهارت دارید و به کجا می خواهید برسید. بعضی از کارها خوب هستند، بعضی دیگر بد. اما حتی موارد بد نیز به شما کمک می کنند تا درک بهتری از شغل و کار تان به دست بیاورید.

بنابراین، دانستن این که همه چیز موقتی است فشار و استرس در مورد داشتن یک شغل ثابت را از بین می برد. بهتر است از هر فرصتی استفاده کنید. زیرا با کار کردن بیشتر، بیشتر یاد می گیرید و درآمد بیشتری کسب می کنید.

۲. برای پول کار نکنید

وقتی می‌خواهید وارد بازار کار، صنعت جدید یا یک زمینه رقابتی شوید، باید تلاش کنید. شما باید هر کاری که لازم است برای نشان دادن اشتیاق، انگیزه و تدبیر خود انجام دهید. گاهی اوقات این به معنای داوطلب شدن است.البته همه ما به پول نیاز داریم. ما باید پول بگیریم اما پول نقد دارایی واقعی حرفه شما نیست. دارایی شغلی شما دارایی هایی است که در طول حرفه خود ایجاد می کنید. این باعث می شود برای کارفرمایان آینده ارزش بیشتری داشته باشید. به شما این امکان را می دهد  که شغل های بهتری پیدا کنید و در آن شغل ها پیشرفت کنید.

شهرت، شبکه سازی مخاطبین، مهارت ها و تجربیاتی جدید مواردی هستند که در زندگی کاری تان به دست می آورید. دست آوردهایی که به دست می آورید ثابت می کند چه کاره هستید و چه کاری می توانید انجام دهید. این موارد را شما از اولین کار خود شروع می کنید و کم کم به دست می آورید.

مثلا به موقع حاضر شدن، سخت کار کردن، کمک به دیگران، ارائه خدمات عالی. مردم این چیزها را به خاطر می سپارند و می خواهند دوباره با شما کار کنند و شما را به دیگران توصیه می کنند. حتما حالا متوجه شده اید که چرا توصیه شد که برای پول کار نکنید. اگر این موارد را رعایت کنید، خواهید دید که پول خودش به سمت شما می آید. البته نه مبلغ کم بلکه بسیار هنگفت و فراوان.

مطلب مرتبط: ۴ اشتباه شغلی رایج که زندگی حرفه ای تان را تباه می کند

۳.راز موفقیت شغلی؛ نپرسید “بعدا چه کار خواهم کرد؟”

برای بسیاری ها، همیشه سوال مهم این است که بعدا چه کار خواهم کرد؟ بعدا چه مهارت هایی را می توانم به دست بیاورم؟ چه کارهایی را می توانم انجام دهم تا دست آوردهایم را به رزومه خود اضافه کنم؟ حرکت شغلی بعدی من چه خواهد بود؟… زمان را با نگرانی در مورد شغلی که هنوز وجود ندارد تلف نکنید. ساخت آن را از ابتدا شروع کنید. به جای تلاش برای حرکت شغلی «درست»، روی هر شغلی که در دسترس است تمرکز کنید.

خودتان را مقید به مقررات کنید، در دفتر، زود حاضر شوید و دیر بمانید. برای پروژه هایی که دیگران نمی خواهند انجام دهند، داوطلب شوید. انعطاف پذیر باشید و همیشه آماده انجام کار.

اما واقعا راز واقعی موفقیت شغلی چیست؟ راز واقعی این است که دارایی حرفه ای خود را بسازید. داشتن یک لیست رو به رشد از دست آوردها در رزومه خود و شبکه ای از افرادی که خوشحال هستند که دوباره با شما کار می کنند. آنها شما را به دیگران توصیه می کنند، گزینه های شغلی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. کار کردن در بسیاری از مشاغل به شما فرصت می دهد که یاد بگیرید. بفهمید چه کارهایی را دوست دارید و در چه کارهایی مهارت دارید. موفقیت در مشاغلی که دوست دارید انجام دهید، راز واقعی یک حرفه ای برنده است.

مطلب مرتبط: ۱۱ نشانه که وقت تغییر شغل تان فرا رسیده است

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان