جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

درمان های خانگی آبریزش بینی؛ آبریزش بینی می‌تواند ناشی از آنفولانزا، سرماخوردگی، سردتر شدن دمای بیرون یا آلرژی باشد. علت بروز این مشکل هر چه که باشد، گاهی بسیار آزاردهنده است. از این رو غالب آدم‌ها به دبنال راهی برای متوقف کردن یا درمان آبریزش بینی هستند. در این مطلب ما 8 درمان خانگی آبریزش بینی را در اختیارتان قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

درمان های خانگی آبریزش بینی

  1. استفاده از اسپری بینی

شما می‌توانید از مخلوط آب، نمک و کمی‌ جوش شیرین ، 3-4 بار در روز برای از بین بردن آبریزش بینی استفاده کنید.

  1. گرفتن دوش آب گرم

با آب گرم دوش بگیرید، آب گرم به تسکین آبریزش بینی کمک می‌کند و یکی از آسان ترین درمان‌های خانگی برای آبریزیش بینی است.

مطالب مرتبط:

از مصرف زینک تا گوش دادن به موسیقی؛ ۱۱ راهکار موثر برای درمان اختلال وسواس فکری

۱۵ درمان خانگی هماتوم که اثربخشی فوق العاده دارند!

علل، علائم و روش‌های خانگی درمان جوش لثه

چگونه به طور طبیعی سیاهی لب ها را درمان کنیم؟

علائم خونریزی مغزی، علل و راه های درمان

  1. درمان های خانگی آبریزش بینی؛ چای داغ

مایعات داغ به تسکین آبریزیش و غشای مخاطی بینی و گلو کمک می‌کند. همچنین مایعات بدن را هیدراته نگه می‌دارند و به مبارزه با عفونت ویروسی کمک می‌کنند. این دمنوش‌ها را حتما امتحان کنید:

  • چای زنجبیل: می‌توانید زنجبیل تازه یا پودر آن را در مقداری آب بجوشانید و بگذارید خوب دم بکشد. سپس بنوشید.
  • چای دارچین: مخلوطی از دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید و برای درمان سرماخوردگی از بنوشید.
  • برگ لیمو: می‌توانید برگ لیمو را با کمی‌شکر در آب داغ بجوشانید و بنوشید.
  • چای گل ساعتی و پیاز: میوه گل ساعتی را می‌توان با پیاز در آب جوشانده و آبکش کرد. سپس می‌توانید با استفاده از عسل آن را شیرین کنید و بنوشید.
  • چای سیر: نوشیدنی‌های گرم مانند چای لیمو را می‌توان با مقدار زیادی سیر یا پیاز نیز ترکیب کرد. هرچند طعم این چای خوب نیست، اما تاثیر زیادی بر از بین بردن عفونت‌ها دارد.
  • شیر و زردچوبه: کمی‌ زردچوبه را می‌توان به شیر داغ اضافه کرد. قبل از نوشیدن خوب مخلوط کنید و سپس بنوشید.
  1. سوپ‌های داغ

نوشیدنی‌های داغ مانند چای داغ، آبریزش بینی را از بین می‌برند. همچنین غشای مخاطی بینی و گلو را تسکین می‌دهند و مواد مغذی ضروری را برای مبارزه با بیماری در اختیار بدن قرار می‌دهند. سوپ رشته مرغ به عنوان یک سوپ داغ کلاسیک در سراسر جهان هنگام سرماخوردگی مصرف می‌شود. سوپ‌های دیگری که می‌توان در هنگام آبریزش بینی مصرف کنید عبارتند از:

  • سوپ سبزیجات: یک سوپ ساده با سبزیجات و ادویه‌های مختلف.
  • کنجی: یک سوپ سنتی چینی است که از برنج تهیه می‌شود. همچنین شما می‌توانید بسیاری از مواد مختلف دیگر نیز به آن اضافه کنید. هرچند خیلی از مردم این سوپ را برای صبحانه می‌خورند، اما می‌توانید آن را در هر زمانی از روز مصرف کنید.
  • سوپ مرغ و سبزیجات: پروتئین و سایر مواد غذایی این سوپ به بدن شما انرژی می‌بخشد و از عفونت بدن جلوگیری می‌کند.
  1. عسل یکی از درمان‌های خانگی آبریزش بینی

این درمان طبیعی برای کنترل سرفه که با آبریزش بینی همراه است، تاثیر فوق العاده ای دارد. دارای خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند با عفونت‌ها مبارزه کند. عسل را می‌توانید در ترکیب این خوراکی‌ها مصرف کنید:

  • چای عسل: عسل را در آب گرم یا چای سبز مخلوط کنید و بنوشید.
  • عسل تند: پودر زنجبیل و فلفل سیاه را با عسل مخلوط و مصرف کنید.
  • عسل و موسیر: عسل و موسیرهای پوست کنده کامل یا خلال شده را می‌توان با هم مخلوط کنید و دقایقی کنار بگذارید تا کامل با هم ترکیب شوند. سپس آن را مصرف کنید. حتی می‌توانید سیر با پیاز را مخلوط کرده و برای درمان آبریزش بینی مصرف کنید.
  • تربچه و عسل: تربچه، عسل و شاهی را با هم مخلوط کنید. این ترکیب برای رفع سرفه و مبارزه با سرماخوردگی تاثیر زیادی دارد که در نهایت به درمان آبریزش بینی کمک می‌کند.
  1. شی باتر

از کره شی برای رفع احتقان بینی کودک تان استفاده کنید. می‌توان آن را برای نوزادانی که آبریزش بینی دارند نیز استفاده کرد.

  1. پیاز

پوست پیاز را می‌توان در دو طرف تخت کودک قرار داد. زیرا پیاز میکروب‌ها و سموم را جذب کرده و هوای اطراف آن را تصفیه می‌کند تا از شما در برابر میکروب‌هایی که می‌توانند سبب آبریزش بینی شوند، محافظت کند.

لینک‌های مرتبط

آلرژی به هویج؛ ۵ عارضه جانبی هویج که باید بدانید

علائم آلرژی به شیر چیست؟

۱۰ علامت واکنش آلرژیک که هرگز نباید نادیده گرفت

حساسیت فصلی: ۲۳ درمان خانگی علائم آلرژی

  1. درمان های خانگی آبریزش بینی؛ بخور گیاهی

برای بخور گیاهی می‌توان از گیاه مایان استفاده کرد. این گیاه بوی نعناع می‌دهد و به خاطر خاصیت خلط آور ( دفع کننده خلط ) خود معروف است. می‌توانید برگ‌های مایان را بجوشانید و بخار آن را استنشاق کنید. این روش درمانی می‌تواند برای خلاص شدن از شر آبریزش بینی مفید باشد. همچنین می‌توان به آب آن کمی‌منتول یا روغن اکالیپتوس نیز اضافه کرد.

گیاهان زیادی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در درمان‌های خانگی برای سرماخوردگی و تسکین آبریزش بینی و سلامتی بدن استفاده کرد. با این حال اگر با این روش‌های طبیعی آبریزش شما متوقف نشد می‌توانید به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

به طور معمول، آبریزش بینی خود به خود از بین می‌رود. با این حال، در صورت مشاهده موارد زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

علائم غیر معمول یا شدید آبریزش

اگر با روش‌های درمانی خانگی آبریزش شما متوقف نشد و علائم آن بیش از 10 روز ادامه یافت به پزشک مراجعه کنید. مسدود شدن بینی همراه با تورم چشم‌ها، پیشانی، گونه‌ها، کناره بینی یا تاری دید از جمله علائمی‌است که پس از بروز آن حتما باید با پزشک مشورت کنید.

کلام آخر

در این مطلب درمان‌های خانگی آبریزش بینی را دراختیار شما قرار دادیم. برای تسکین آبریزش بینی می‌توانید از چای داغ (زنجبیل، دارچین، لیمو، گل ساعتی، و سیر)، سوپ‌های داغ (سبزیجات، چغندر، مرغ)، عسل، کره شی، و پیاز استفاده کنید. اما در صورت دیدن علائم ‌غیر معمول حتما با پزشک مشورت کنید.

  • این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی نوشته شده است. لطفا در صورت ابتلا به بیماری، قبل از استفاده از درمان‌های خانگی با پزشکتان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان