جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

پاییز است، آنفولانزا و سرماخوردگی در کمین شما است. وقتی سرما می‌ خورید، هیچ چیز بهتر از ماندن زیر پتو با یک فنجان چای گیاهی نیست. زیرا چای نه تنها آرامش و گرما را به بدن انتقال می دهد، بلکه به هیدراته نگه داشتن بدن شما نیز کمک می کند. چیزی که سیستم ایمنی بدن در هنگام مبارزه با ویروس به آن نیاز دارد. چای گیاهی مناسب را انتخاب کنید، تا بتوانید علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را سریع تر درمان کنید. در حالی که هنوز هیچ درمانی برای سرماخوردگی وجود ندارد، اما هزاران سال است که از چای و دمنوش برای سرماخوردگی، تسکین گلودرد، سرفه و تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود. به همین دلیل ما در این مطلب چای های گیاهی پیشنهاد می کنیم که به بهبود سلامت شما کمک می کند.

لینک مرتبط:  آلرژی پاییزی؛ علائم حساسیت‌‌ فصل پاییز چیست و چه تفاوتی با سرماخوردگی دارد؟

  1. دمنوش برای سرماخوردگی؛ زنجبیل

زنجبیل یک ماده محبوب برای مبارزه با علائم سرماخوردگی و آنفولانزا است. این گیاه به دلیل خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی خود، به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند تا از شر میکروب های عامل سرماخوردگی یا آنفولانزا خلاص شوید. زنجبیل همچنین به کاهش گلودرد کمک می کند و یک مسکن طبیعی است. در آن روزهایی که مفاصل شما درد می ‌کنند می توانید زنجبیل مصرف کنید.

همچنین می توانید برای جلوگیری از سرماخوردگی این مطلب را بخوانید: پیشگیری از سرماخوردگی: ۸ راهکار موثر که از وقوع سرماخوردگی جلوگیری کنید!

  1. شیرین بیان

شیرین بیان برای سرماخوردگی یا آنفولانزا فواید زیادی دارد. همچنین ریه ها و گلو شما را تمیز نگه می دارد و به بدن شما کمک می کند تا از شر مخاط خلاص شوید. به عنوان یک نرم کننده، بافت های تحریک شده مانند گلودرد را نیز تسکین می دهد. شیرین بیان به طور طبیعی خاصیت ضد میکروبی دارد. که به خلاص شدن بدن از شر عوامل بیماری زا کمک می کند، و سریع تر خوب می شوید.

مطلب مرتبط: از آنفولانزا تا مرگ سیاه: ۱۰ مرگ آورترین بیماری های عالمگیر تاریخ

  1. دمنوش برای سرماخوردگی؛ آویشن

شاید بیشتر اوقات آویشن در ترکیب غذاهای خود استفاده می کنید. اما این گیاه خوشمزه خیلی بیشتر از چاشنی کباب کاربردی و مفید است. از قدیم آویشن برای درمان سرفه و تسکین خارش آزاردهنده پشت گلو که خواب شما را مختل می کند، استفاده می شود. این گیاه خلط آور است، ریه ها را از ایجاد مخاط محافظت می کند. همچنین اسپاسمولتیک است، به این معنی که می تواند اسپاسم گلو را که سبب می شود احساس کنید می خواهید سرفه کنید را متوقف می کند. این یعنی می توانید شبانه راحت بخوابید.

مطالعه نمایید: آنفولانزای اسپانیایی ۱۹۱۸ و سلبریتی هایی که جان سالم به در بردند

  1. مولین

اگر سرماخوردگی شما با سرفه‌های مکرر همراه است. که شب‌ها شما را بیدار نگه می ‌دارد، یک فنجان چای گیاهی حاوی مولین انتخاب عالی است. این گیاه برای درمان سرفه و بیماری های تنفسی فوق العاده است. مانند آویشن و شیرین بیان، گل خراطین به عنوان خلط آور عمل می کند و احتقان در ریه ها و مجاری تنفسی را کاهش می دهد. همچنین یک ماده آرام بخش است، یعنی سبب ایجاد یک پوشش محافظ در گلو شده و هر گونه تحریک و خارش گلو را تسکین می دهد.

لینک مرتبط: دمنوش کاهش اشتها: ۶ چای و دمنوش که اشتهای شما را سرکوب می‌کنند

  1. دمنوش برای سرماخوردگی؛ سنجد

یکی دیگر از داروهای گیاهی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، سنجد است. سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها، یک انتخاب محبوب که می توانید در طول ماه های زمستان آن را مصرف کنید. خیلی از مردم برای محافظت بدن در برابر سرماخوردگی و سایر ویروس ها سنجد مصرف می کنند. سنجد خاصیت ضد میکروبی نیز دارد. اگر دچار سرماخوردگی شده‌اید، یک فنجان چای گیاهی که شامل سنجد باشد می تواند به بهبود سریع تر شما کمک کند.

مطلب مرتبط: بهترین دمنوش ‌های پاییزی که گرمابخش روزهای سرد سال هستند!

  1. اکالیپتوس

این روزها خیلی جاها می توانید شاخه های اکالیپتوس را ببینید. نه تنها در مد و دکوراسیون خانه های جدید استفاده می شود. بلکه این گیاه در پاک سازی مجاری تنفسی نیز تاثیر زیادی دارد. مانند برخی از گیاهان دیگر، اکالیپتوس یک خلط آور است. زیرا توانایی پاکسازی احتقان بینی و کمک به تنفس راحت‌تر را دارد. وقتی احساس می‌ کنید سرماخورده اید، یک فنجان چای اکالیپتوس دم کرده همان چیزی است که برای پاک کردن سینوس‌های مسدود شده نیاز دارید.

مطلب کاربردی: دمنوش های گیاهی برای کاهش وزن با اثر سریع و باورنکردنی

  1. دمنوش برای سرماخوردگی؛ گَوَن

گیاهی که صدها سال است در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. گون یکی دیگر از تقویت‌ کننده‌های ایمنی بدن است. که به بهبود سریع‌تر عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک کند. گون علاوه بر افزایش تولید سلول‌های سفید خونی که با بیماری‌ها مبارزه می ‌کنند، یک ضد ویروس است. همچنین درمانی موثر برای رفع خستگی است. اگر در اثر سرماخوردگی انرژی تان را از دست داده اید، این گیاه می تواند به تقویت سیستم ایمنی و تامین انرژی بدن کمک کند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی نوشته شده است. لطفا در صورت ابتلا به بیماری، قبل از استفاده از درمان های خانگی با پزشکتان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان