درمان آنفولانزا: 9 موثرترین روش خانگی برای درمان آنفولانزا

درمان آنفولانزا

چه چیزی برای آنفولانزا مفید است؟ چگونه از خود در برابر آنفولانزا محافظت کنیم؟ فضای اینترنت پر از دستورهای مختلف است. اما 9 دستورالعمل ترکیبی برای تهیه داروهای گیاهی هم موجود است که تنها خوش طعم بودن شان کافی است، تا ما از آنها استفاده کنیم. به علاوه این، رب ها و دمنوش های مختلف گیاهی، مقاومت بدن را در برابر بیماری های زمستانی افزایش می دهند. حتی در درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در زمستان نقش مهم ایفا می کنند.

با فرا رسیدن هوای سرد، بیماری های زمستانی هم شروع می شوند. با توجه به همه‌گیری کرونا، باید خود را بیشتر در برابر بیماری‌هایی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت کنیم.

همان طور که اشاره شد استفاده از این داروهای گیاهی به صورت دمنوش و رب، ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی را کاهش می دهند. با توجه به دستور العمل‌هایی که ارائه کرده‌ایم، می‌توانید در طول زمستان از بیماری‌ها در امان بمانید. حتی در صورت ابتلا به آنفولانزا در مدت کوتاهی بهبود می یابید. این دمنوش های معجزه گر در درمان آنفولانزا عبارتند از:

درمان آنفولانزا؛ لیمو عسل

فواید ترکیب عسل و لیمو برای بدن انسان بی پایان است. در هنگام بیماری به این دستور العمل توجه کنید. برای تهیه، نیمی از قهوه جوش کوچک خود را با آب پر کنید و بچوشانید. سپس 1 قاشق چایخوری عسل و یک لیمو را داخل لیوان بریزید. آب جوش را بر روی آن انداخته و روی لیوان را با یک نعلبکی بپوشانید. ده دقیقه بعد می توانید دمنوش خود را میل کنید. برای گرم و آزاد شدن سینه ها، این دمنوش را در خانه و محل کار به صورت گرم بنوشید. درمان آنفولانزا به صورت خانگی امروز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مطلب مرتبط: خواص چای زنجبیل: ۹ خاصیت بی نظیر چای زنجبیل برای سرماخورگی و سرفه

چای سیاه به همراه فلفل سیاه

چای سیاه که جز جدایی ناپذیر صبحانه است را به شکل دیگری مصرف می کنیم. یک قاشق چایخوری کوچک فلفل سیاه را به یک فنجان چای دم کرده اضافه کنید. اگرچه این مخلوط گلوی شما را می سوزاند، اما به رفع سرفه و آنفولانزا در مدت کوتاهی کمک می کند.

درمان آنفولانزا؛ خمیر زنجبیل

هیچ کس نیست که فواید زنجبیل را نداند. این بار از زنجبیل برای تهیه یک خمیر طبیعی برای درمان آنفولانزا استفاده می کنیم. 1 قاشق چایخوری زنجبیل پودر شده را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و روزی دو بار میل کنید. این خمیر برای رفع آنفولانزا و سرماخوردگی معجزه می کند.

چای سرخارگل

4 قاشق غذاخوری گیاه سرخارگل را به یک لیتر آب جوش اضافه کنید. بعد از 5 دقیقه چای دم کرده آن را در فنجان بریزید. یک قاشق چای خوری عسل و 10 قطره آب لیمو را به آن اضافه کنید. فراموش نکنید که چای سرخارگل سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و در برابر گلودرد موثر است.

مطلب مرتبط: ۶ چای و دمنوش فوق العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن

درمان آنفولانزا؛ چای جینسینگ

این ریشه گیاهی نیز به صورت دمنوش مصرف می شود. اثر تقویتی آن بر بدن به ویژه در برابر بیماری های عفونی اثبات شده است. با افزایش سیستم ایمنی بدن، زمان بهبودی از بیماری ها کوتاه می شود.

خمیر زردچوبه

این بار رب گیاهی را با زردچوبه درست می کنیم. نصف قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری زردچوبه را با هم مخلوط کنید تا خمیری شود و میل کنید. این ماده ترکیبی هم مقاومت بدن شما را در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی افزایش می دهد. همگی از خواص زردچوبه هم آگاه هستیم. زردچوبه بدلیل داشتن آنتی اکسیدان می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. این خود ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می‌دهد و روند درمان آنفولانزا را هم شتاب می بخشد.

خرنوب با ملاس

بعد از له کردن خرنوب که فواید آن را زیاد می‌گویند، آن را با ملاس مخلوط کنید. شب‌ها قبل از خواب یک قاشق میل کنید. این مخلوط سینه را نرم می کند و به توقف سرفه کمک می کند.

مطلب مرتبط: چای برای سرماخوردگی: ۱۰ دمنوش و چای موثر برای مقابله با سرماخوردگی

درمان آنفولانزا؛ چای بابونه

چای بابونه، که از دم کردن بابونه خشک با آب جوش تهیه می شود، برای کسانی که به دنبال یک ترکیب سبک هستند، ایده آل است.

دمنوش لیندن

لیندن یکی از پرطرفدارترین دمنوش های فصل زمستان است که خواص درمانی زیادی در برابر بیماری ها دارد. به ویژه در برابر سرفه خشک، گلودرد و تنگی نفس موثر است. یک پیمانه لیندن (نمدار یا زیرفون)، دو تکه سیب و لیموی خلال شده را در آب در حال جوش بریزید و 5 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. سپس این مخلوط را در فنجان صاف کرده و با یک قاشق چایخوری عسل شیرین کنید. مصرف آن یک ساعت قبل از خواب توصیه می شود.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *