9 عارضه جانبی چای نعناع فلفلی برای سلامت بدن

عوارض جانبی چای نعناع فلفلی بهترین نوشیدنی برای گلودرد کنترل تشنگی در ماه رمضان چای و قهوه چای و دمنوش درمان خانگی مسمومیت غذایی

باید بدانید که چرا و چه زمانی اجتناب از چای نعناع ممکن است واقعا برای شما مفید باشد. اگر به آزمایش انواع دمنوش های گیاهی علاقه دارید، حتما چای نعناع را نیز امتحان کنید. در حالی که با بسیاری از فواید آن برای سلامتی آشنایی دارید، اما آیا در مورد عوارض جانبی چای نعناع فلفلی نیز آگاهی دارید؟ این چای از برگ های خشک شده نعناع تهیه می شود و به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش سطح استرس و خستگی کمک می کند.

چای نعناع فاقد کافئین است و از جمله فواید بسیاری که دارد به رفع سرماخوردگی و احتقان کمک می کند. با این حال، افراط در مصرف آن می تواند مضر باشد. اگر از عوارض احتمالی مصرف چای نعناع بی اطلاع هستید، با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

عارضه جانبی چای نعناع فلفلی

در این جا به برخی از عوارض جانبی چای نعناع اشاره شده که به شما یادآوری می کند باید در نوشیدن این چای خوش طعم احتیاط کنید:

برای افرادی که مشکل سوء هاضمه دارند توصیه نمی شود

افرادی که از مشکل سوء هاضمه رنج می برند باید قبل از مصرف چای نعناع با پزشک خود مشورت کنند. زیرا ممکن است با داروهای سوء هاضمه تداخل داشته و عوارض جانبی بیشتری ایجاد کند.

کاهش دهنده سطح قند خون

چای نعناع سطح قند خون را کاهش می دهد. این چای ممکن است با داروهای دیابتی شما نیز تداخل داشته باشد. بنابراین، افراد دیابتی باید از مصرف این چای خودداری کنند یا پس از مشورت با پزشک خود، از آن مصرف کنند.

عوارض جانبی چای نعناع فلفلی؛ واکنش های آلرژیک

عوارض جانبی چای نعناع همچنین می تواند منجر به ایجاد واکنش های آلرژیک شود. سردرد، ناپایدار مچ پاها یا زانو ها و زخم های دهان از جمله علائم حساسیت به نعناع است. هنگامی که متوجه چنین علائمی شدید، از مصرف چای اجتناب کرده به پزشک مراجعه کنید.

برای بیماران رفلاکس معده به مری توصیه نمی شود

کسانی که مبتلا به فتق هیاتال یا بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) هستند باید از مصرف چای نعناع پرهیز کنند. هرچند در برخی از افراد مبتلا به GERD منجر به بروز عوارض جانبی نمی شود، اما در  برخی افراد سبب بدتر شدن و وخیم شدن بیماری آن ها می شود. نعناع اسفنکتر را شل می کند و به اسیدهای معده اجازه می دهد وارد مری شود.

دارای اثرات امناگوگ (قاعده آور) می باشد

روغن نعناع دارای اثرات امناگوگ است، به این معنی که ممکن است جریان خون رحم را تحریک کرده و بارداری را در معرض خطر قرار دهد. هرچند چای نعناع حاوی مقدار کمتری نعناع است، بهتر است از مصرف چای نعناع در دوران بارداری پرهیز کنید. یا قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید. زنان باردار و شیرده باید از مصرف نعناع در تمام اشکال آن دوری کنند تا هم خود و هم نوزاد ایمن بماند.

مضر برای نوزادان

چای نعناع فلفلی برای کودکان کوچک و نوزادان بسیار مضر است. زیرا سبب مشکلات تنفسی و احساس سوزش در دهان می شود. بهتر است قبل از دادن آن به نوزاد و کودک خود با پزشک مشورت کنید. ضمنا به یاد داشته باشید از دادن حتی مقداری کم چای نعناع به کودک نیز اجتناب کنید.

عوارض جانبی چای نعناع فلفلی؛ تداخلات دارویی

چای نعناع نیز با برخی از داروهای خاص تداخل دارد. داروهای مصرفی برای اسید معده، فشار خون، سیکلوسپورین و دیابت، با چای نعناع تداخل دارد و سبب بروز عوارض جانبی می شود. بنابراین، اگر برای هر یک از این بیماری ها دارو مصرف می کنید، از نوشیدن چای نعنا دوری کنید.

بروز اختلالات معده

یکی از عوارض جانبی مهم چای نعناع، بروز ​​اختلالات جدی معده است. اسهال، درد عضلانی، گرفتگی عضلات، خواب آلودگی، رعشه و افت ضربان قلب از جمله عوارض مصرف بیش از حد چای نعناع است.

عوارض جانبی چای نعناع فلفلی؛ زخم معده

در این جا یک عارضه جانبی جدی از چای نعناع وجود دارد که نباید هرگز فراموش کنید. بسیاری از پزشکان به افراد مبتلا به زخم معده توصیه می کنند از مصرف چای نعناع پرهیز کنند. اجتناب از مصرف آن بسیار مهم است، زیرا حاوی منتول بوده که می تواند زخم را تشدید کند و سبب آسیب بیشتر شود.

باید گفت

نعناع یک گیاه با طراوت و معطر است که به دلیل خواص درمانی آن مورد استفاده قرار می گیرد. چای آن نیز برای مصرف بی خطر است و سرشار از مواد مغذی فراوان می باشد. با این حال، مصرف بیش از حد چای نعناع سبب بروز عوارض جانبی می شود. زیرا برای افراد مبتلا به سوء هاضمه مناسب نمی باشد. همچنین باعث واکنش های آلرژیک، کاهش بیش از حد سطح قند خون و تداخل با داروهای خاص می شود. بنابراین، اگر می خواهید از این چای بنوشید، حد اعتدال را فراموش نکنید. همچنین قبل از مصرف، ​​در صورت داشتن هرگونه بیماری، با پزشک خود مشورت کنید.

لینک های مرتبط

فواید نعناع برای پوست؛ مزیت فوق العاده و دستورالعمل تهیه ماسک صورت

خواص درمانی لیمو ترش و نعناع تازه و تأثیر شگفت انگیز آن برای سلامتی

۴ مهترین خواص درمانی روغن نعناع و بهترین راه های استفاده از آن

فواید مولوخیا یا ملوخیه؛ ۱۰ مزیت شگفت انگیز این گیاه بر سلامت بدن

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *