جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
73 بازدید

با این گیاه برای همیشه با چربی خون خداحافظی کنید!

تاثیر سماق بر درمان چربی خون
خواندن 3 دقیقه
3.4
(5)

اگر به چربی خون مبتلا هستید، سماق بخورید. سماق یکی از مواد غذایی مفید است که در خاورمیانه به عنوان داروی گیاهی و ادویه مصرف می شود. این گیاه رنگ قرمز و طعم ترش دارد. این گیاه دارویی سرشار از مواد مغذی (امگا 3 و امگا 6) است که بر تقویت سلامت بدن تاثیر دارد.

سماق طبع سرد و خشک دارد و منبع غنی آنتی اکسیدان هاست.

تاثیر سماق بر درمان چربی خون

همانطور که گفتیم سماق مملو از آنتی اکسیدان هاست که از آن‌ها به ترکیبات فنول نیز یاد می شود. یکی از مهمترین آنتی اکسیدان ها تانن و فلاونوئیدهاست. از طرفی این گیاه دارویی حاوی طیف گسترده ای از مواد فعال دیگر و مفید برای بدن مانند اسید چرب و اسید آمینه، روغن‌ها، مواد معدنی، آنتوسیانین و گالیک اسید است. اما مهمترین اسیدهای چرب موجود در سماق امگا 3 و امگا 6 است که برای درمان چربی خون به آن نیاز داریم.

آنتی اکسیدان‌های موجود در سماق قابلیت حل شدن در آب را دارند به همین دلیل جذب آن توسط بدن ساده و راحت است. آنتی اکسیدان‌های موجود در سماق 50 برابر ویتامین E و ویتامین C است. آنتی اکسیدان‌ها در مبارزه با رادیکال‌های آزاد که سلول را اکسید می‌کنند، آن‌ها را در معرض آسیب قرار داده و به عنوان محافظ دفاعی سلول‌ها به تقویت سلامت بدن کمک می کنند.

بر اساس مطالعات انجام شده سماق با آنتی اکسیدان‌ها و مواد فعال به پیشگیری و کاهش ابتلای شما به انواع بیماری ها و درمان بیماری هایی چون دیابت و بهبود مقاومت به انسولین، سرطان، سکته مغزی، بیماری‌های دهان، عفونت‌ها، بیماری‌های دستگاه گوارش و اسهال، بیماری‌های قلبی عروقی و به ویژه تصلب شرایین و همچنین سوختگی کمک می کنند.

سماق خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتری و قارچی دارد. از همین رو بر حفظ سطح قند خون، کاهش تری گلیسیرید‌ها و کلسترول مضر LDL و نیز بالا بردن سطح کلسترول مفید HDL در خون موثر است.

استفاده از سماق برای درمان چربی خون

استفاده از سماق برای درمان چربی خون

هرچند می توانید از سماق به روش های مختلف استفاده کنید اما برای کاهش مصرف سدیم، به جای نمک کنار غذا سماق مصرف کنید. همانطور که گفتیم سماق ترش است و با جایگزین کردن آن با نمک می توانید فشار خون را کنترل کنید. با این حال حتما سماق را به روش های زیر مصرف کنید:

  • سماق را به روی مرغ، ماهی و گوشت استفاده کنید زیرا طعم و مزه متفاوتی به آن ها می دهد.
  • خوردن سماق با آویشن و کنجد در وعده صبحانه و یا شام
  • سماق را به عنوان چاشنی به ساندویچ های لبنی یا پنیری اضافه کنید.
  • سماق را با تخم مرغ های آب پز و نیم رو میل کنید.
  • بهترین چاشنی و مزه برای سالاد، انواع آش و ماست سماق است.

برای سود بردن بیشتر از (امگا 3 و امگا 6) موجود در سماق، بهتر است روغن دانه سماق را با زیتون مخلوط کنید و در ترکیب غذاهایتان استفاده کنید. می خواهید بدانید بهترین نوشیدنی برای کاهش چربی خون چیست؟ پس بخوانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان