جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
2.7
(3)

از هر جهت که به استفاده از محصولات آرایشی نگاه کنید نمی‌توانید مضرات آنها را نادیده بگیرید زیرا همه آن‌ها با مواد شیمیایی آماده می‌شوند. از جمله بالم لب، رژلب و برخی لوازم دیگر برای رنگ دادن لب‌ها. با این حال اگر می‌خواهید به شکل طبیعی لب‌هایی صورتی داشته باشید، از رژ لب خانگی استفاده کنید. برای تهیه رژ لب طبیعی با ما در این مطلب از سری مطالب سبک زندگی خبرنامه همراه باشید. در این نوشتار شیوه ساخت رژ لب گیاهی چغندر یا لبو را خواهید آموخت!‍!

رژ لب خانگی

رژ لب گیاهی چغندر برای داشتن لب‌های صورتی

استفاده از چغندر یک روش خانگی برای داشتن لب‌هایی صورتی است. هرکسی که تا کنون چغندر مصرف کرده باشد می‌داند که این گیاه با هر چیزی که تماس پیدا می‌تواند آن را رنگی کند. با همین ویژگی چغندر می‌توانید یک بالم یا رژ لب درست کنید. چغندر به طور کاملا طبیعی و بدون مواد شیمایی و خیلی ارزان، به لب‌های شما رنگ صورتی زیبا می‌بخشد و در عین حال رنگدانه‌های لب را از بین می‌برد.

مواد لازم برای ساخت رژ لب گیاهی:

یک چغندر متوسط

روغن نارگیل

غذاساز

صافی

ظرف کوچک

دستورالعمل:

مرحله اول: چغندر را بشویید

با شستشوی کامل چغندر با آب شروع کنید. سپس، سپس آن را پوست بکنید. چغندر را به ورقه‌های کوچک برش دهید و در غذاساز بریزید. پس از چغندر را آسیاب کنید تا آب آن استخراج شود. نباید به چغندر آب اضافه کنید زیرا غلظت و رنگ طبیعی آن را کم می‌کند.

رژ لب خانگی؛ مرحله دوم: داخل ظرف بریزید

آب چغندر رنده شده را با احتیاط صاف کنید و اجازه ندهید هیچ تکه ای از آن داخل ظرف برود. فورا آن را در ظرف تمیزی انتقال دهید تا برای استفاده بعدی نگهداری کنید. می‌توانید از یک بطری کوچک استفاده کنید. ظرف یا شیشه ای که استفاده می‌کنید باید تمیز و استریل شود. برای اطمینان از تمیز بودن آن، هر گونه باقی مانده مواد روی آن را پاک کنید، سپس ظرف را کاملا بشویید و با الکل استریل کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن روغن نارگیل

به اندازه یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را به رنگ چغندر اضافه کنید. اگر به دنبال رنگ لب براق هستید، می‌توانید کمی‌ روغن نارگیل بیشتری اضافه کنید. اما اگر کمتر از یک قاشق چای خوری روغن بریزید، بالم لب تان خشک و پوسته پوسته خواهد شد. می‌توانید روغن نارگیل را با عسل یا موم زنبور عسل جایگزین کنید، زیرا این روغن‌ها در مرطوب کردن لب‌ها بسیار عالی عمل می‌کنند.

حالا از یک قاشق یا خلال دندان تمیز استفاده کنید و مخلوط را هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. ظرف را در یخچال قرار دهید و قبل از استفاده صبر کنید تا مواد آن سفت شود. از آن جایی که این رنگ لب کاملا طبیعی و بدون مواد نگهدارنده است، برای ماندگاری بیشتر باید آن را در یخچال نگهداری کنید.

به محض استفاده از این رژ لب گیاهی، روی لب‌های خود رنگ صورتی ملایمی‌خواهید داشت. اما هنگامی‌که ظرف چند دقیقه اکسید شود، لب‌های شما رنگ قرمز متمایل به آلبالویی زیبایی به خود می‌گیرد که بر روی هر رنگ پوستی خیره کننده به نظر می‌رسد! می‌توانید این رنگ را در آرایش مات استفاده کنید یا گاهی به صورت پررنگ نیز روی لب‌های خود بمالید. تا جایی که ممکن است از رنگ‌های طبیعی لب استفاده کنید. آن وقت در عرض یک هفته می‌توانید لب‌های نرم تر و صورتی تر داشته باشید.

نکته: می‌توانید شکر دانه ریز را به این ترکیب اضافه کنید تا یک اسکراب لب خانگی درست شود.

کلام پایانی

رنگ چغندر یا لبو همان چیزی است که شما برای داشتن لب‌های خوش رنگ می‌خواهید. حتما شما هم به دنبال بالم لب صورتی و بدون مواد شیمیایی هستید. همانطور که می‌دانید، رنگ چغندر همه چیز را به رنگ بنفش مایل به قرمز تغییر می‌دهد. برای همین می‌توان برای ایجاد یک بالم لب با رنگ کاملا طبیعی که می‌توان در یخچال نگهداری کرد، آماده کرد. آماده کردن این بالم لب ساده است و فقط به دو ماده نیاز دارد: آب چغندر و روغن نارگیل. می‌توانید هر چند بار در روز از این ترکیب استفاده کنید و بسته به شدت رنگ لب، می‌توانید یک یا چند لایه روی لب‌های خود بمالید تا لب‌هایی سالم و صورتی داشته باشید.

لینک‌های مرتبط

۵ راهکار شگفت انگیز برای جلوگیری از لکه رژ لب

انتخاب بهترین رژ لب قرمز بر اساس رنگ پوست

چگونه به طور طبیعی سیاهی لب‌ها را درمان کنیم؟

طرز تهیه شوینده بدن خانگی؛ شامپو بدن خودتان را بسازید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان