جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
44 بازدید

گل چمچمه مسکن قوی برای تسکین سردرد

زنبق صلح مسکن قوی برای تسکین سردرد
خواندن 3 دقیقه
3.5
(6)

حتما در مورد گیاهان تصفیه کننده هوا شنیده اید، گیاهانی که علاوه بر پاکسازی هوا و از بین بردن آلودگی می توانند به تقویت سلامت بدن نیز کمک کنند. همچنین یکی از خصوصیات این گیاهان از بین بدن سردردهای همیشگی شما هستند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط ناسا، اگر از سردردهای مکرر و منظم رنج می‌برید، داشتن گیاه آپارتمانی خاص در خانه می‌تواند به عنوان مسکن عمل کند. مطالعه آژانس فضایی ناسا روی گیاهان داخلی و آلودگی هوا، نشان داد که گل چمچمه درختچه معمولی است که می تواند به راحتی و کاملا طبیعی با برخی بیماری ها به خصوص سردرد  مبارزه کند.

محققان چندین گیاه معمولی داخلی و توانایی آن ها در تصفیه هوا را مورد تحقیق و بررسی قرار دادند تا بفهمند این گیاهان چقدر می توانند بر حذف آلاینده‌های کلیدی مرتبط با مشکلات سلامتی موثر باشند.

همانطور که می دانید آلاینده‌های هوا مانند بنزن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن، زایلن و آمونیاک تاثیران منفی بسیاری بر سلامت بدن مثل سردرد، سرگیجه، سوزش چشم دارند.

گل چمچمه مسکن قوی برای تسکین سردرد

زنبق صلح مسکن قوی برای تسکین سردرد

در نهایت پس از تحقیقات بسیار ناسا کشف کرد که گل چمچمه در از بین بردن هر پنج مورد از این آلاینده‌ها و مواد شیمیایی از هوا تاثیر دارد و به عنوان یک مسکن قوی برای کاهش سردرد و درمان آن کمک می کند.

  • تری کلرواتیلن بیشتر در جوهرهای چاپ، رنگ‌ها، لاک‌ها، چسب‌ها و پاک‌کننده‌های رنگ یافت می‌شود، یکی از مواد مضر است. فرمالدئید عامل سمی دیگر است که در کیسه‌های کاغذی، کاغذهای موج‌دار، دستمال کاغذی، دستمال سفره، تخته سه‌لا و پارچه‌های مصنوعی یافت می شود.
  • بنزن، ماده شیمیایی مضر است که در دود تنباکو، اگزوز وسایل نقلیه، چسب، رنگ و موم مبلمان یافت همچنین برای ساخت مواد شوینده، رنگ، پلاستیک و رزین استفاده می‌شود.
  • زایلن در چاپ، لاستیک، چرم، رنگ، دود تنباکو و اگزوز وسایل نقلیه پیدا می‌شود.
  • آمونیاک نیز یکی دیگر از عوامل سمی است که در محصولات پاک کننده خانگی، واکس‌های کف، نمک‌های بویایی و کودها وجود دارد.

تاثیر آلاینده های سمی بر سلامت بدن

تاثیر آلاینده های سمی بر سلامت بدن

به همین دلیل اگر در معرض این سموم قرار بگیرید، ممکن است دچار مشکلات زیادی در سلامت بدنتان شوید. به عنوان مثال:

  • بنزن می‌تواند باعث تحریک چشم، خواب آلودگی، سرگیجه، افزایش ضربان قلب، سردرد و گیجی شود.
  • زایلن نیز سبب تحریک دهان و گلو، سرگیجه، سردرد، گیجی، مشکلات قلبی، آسیب کبد و کلیه شود.
  • آمونیاک نیز باعث بروز تحریک چشم، سرفه و گلودرد می شود.

با این حال اگر می خواهید از شر همه این بیماری ها در امان بمانید، کافی است یک گلدان گیاه گل چمچمه در خانه نگهداری کنید. این گیاه می تواند بر کاهش فشار خون نیز موثر باشد. البته می توانید نیلوفر صلح یا گل داودی نیز بخرید، زیرا این گیاهان نیز می توانند به تمیز کردن هوای خانه و پاک کردن آلاینده ها کمک کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان