جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3
(2)

جوش شیرین کاربرد زیادی در کارهای خانه دارد. برای از بین بردن بو یخچال تا قدرت سفید کنندگی سینک ظرف شویی. اما استفاده از جوش شیرین در لباسشویی کاربرد خیلی زیادی نسبت به دیگر چیزها دارد. از افزایش قدرت پاک کنندگی مواد شوینده و سفید کننده، نرم کردن لباس ها، تا تمیز کردن اتو. از طرفی بی کربنات یا همان جوش شیرین یکی از دو محصول برتر (به همراه سرکه سفید مقطر) برای تمیزتر کردن لباس‌ های شسته شده با کاهش اثر مواد شیمایی خشن در شوینده ها است.

در این مطلب به 4 دلیلی اشاره شده که به شما از کاربرد جوش شیرین در لباسشویی می گوید.

استفاده از جوش شیرین در لباسشویی

مطلب مرتبط: ۶ ترفند شستن لباس و پرده های توری که واقعا تمیز و عالی می‌شوند

جوش شیرین چیست؟

جوش شیرین که به نام بی کربنات سدیم نیز شناخته می شود. یک ترکیب شیمیایی است که به طور طبیعی به شکل کریستالی جامد یافت می شود. اما معمولا می توانید به صورت پودر نیز خریداری کنید. در پخت و پز نیز به جای خمیر مایه استفاده می شود. همچنین در جذب بو، تنظیم سطح pH موثر است. و به عنوان یک ماده شوینده ملایم در لباسشویی و نظافت منزل مفید است.

کاهش و از بین بردن بوی لباسشویی

بوی بدن در لباس ها و ملحفه های ناشی از باکتری است. زمانی که مولکول‌های مواد شوینده سلول‌های باکتری روی پارچه‌ها را می‌شکنند، باکتری‌ها حذف می‌شوند. با این حال، شوینده‌های ارزان‌تر که حاوی آنزیم‌های قوی برای مقابله با باکتری‌ها نیستند، برای کارکرد موثرتر، نیاز به تقویت دارند. جوش شیرین با جلوگیری از اسیدی و قلیایی شدن آن در تنظیم سطح pH آب ماشین لباسشویی کمک می کند. با افزودن 2/1 فنجان جوش شیرین به هر دوره لباسشویی با مواد شوینده، می توانید قدرت پاک کنندگی و از بین بردن باکتری ها را بیشتر کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین روش برای مرتب سازی کمد لباس

برای مشکلات بوی شدید مانند تعریق زیر بغل یا بوهای محیطی مانند دود سیگار، لباس ها را قبل از شستن در مقداری جوش شیرین و آب خیس کنید. ۱ یا ۲ فنجان جوش شیرین را در مقداری آب گرم حل کنید. یک لگن بزرگ را با آب خنک پر کنید و جوش شیرین حل شده را به آن اضافه کنید. لباس های بدبو خود را درون آن بریزید و اجازه دهید یک شب خیس بخورند و سپس روز بعد طبق معمول لباس ها را بشویید.

استفاده از جوش شیرین در لباسشویی با قدرت سفید کنندگی

سفید کننده کلر اغلب برای کمک به از بین بردن بو و کثیفی در لباس ها استفاده می شود. در آبی که بیش از حد اسیدی یا قلیایی است، سفید کننده برای اثربخشی بیشتر نیاز به تقویت بیشتر دارد. با افزایش خاصیت پاک کنندگی آن، می توانید با هزینه کمتر لباس ها را سفید کنید. و تاثیر سفید کننده ها را بر محیط زیست کاهش دهید.

افزودن 2/1 فنجان جوش شیرین به ازای هر 2/1 فنجان سفید کننده (مطمئن شوید که سفید کننده را در زمان مناسب اضافه کنید) به تنظیم سطح pH در آب کمک می کند تا سفید کننده برای کاهش باکتری ها بهتر عمل کند.

اگر از سفید کننده کلر استفاده نمی کنید، آن را به 2/1 فنجان جوش شیرین برای افزایش قدرت پاک کنندگی مواد شوینده استفاده کنید. پودر جوش شیرین را باید قبل از اضافه کردن لباس‌های کثیف به داخل لباسشویی خالی اضافه کنید. هرگز جوش شیرین را در دیسپنسرهای اتوماتیک ماشین لباسشویی نریزید.

مطلب مرتبط: ترفندهای خانه تکانی آسان: ۱۰ ترفند سریع و آسان برای خانه تکانی!

جوش شیرین پارچه ها را به طور طبیعی نرم کنید

بی کربنات سودیم یا جوش شیرین به تنظیم سطح pH در آب شستشوی ماشین لباسشویی با جلوگیری از اسیدی یا قلیایی شدن آن کمک می کند. افزودن 2/1 فنجان جوش شیرین به هر چرخه آبکشی لباس ها باعث می شود مواد شوینده یا مواد معدنی در آب معلق شده و از رسوب مجدد آن ها بر روی لباس جلوگیری شود.

به عنوان یک ماده معدنی طبیعی، جوش شیرین نسبت به نرم کننده های پارچه مصنوعی با عطرهایی که بوی لباس ها را می پوشاند، به محیط زیست آسیب کمتری وارد می کند.

مطلب مرتبط: تمیز کردن وسایل خانه با سرکه: این وسایل را هرگز با سرکه تمیز نکنید!

استفاده از جوش شیرین در لباسشویی و تمیز کردن اتو

جوش شیرین یک ساینده طبیعی ملایم است. برای از بین بردن رسوبات نشاسته ای و سوختگی از روی صفحه اتوی، جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید. با استفاده از یک پارچه سفید، خمیر را روی کف اتو بمالید. سپس به آرامی سطح آن را مالش دهید. و این کار را تا زمانی که رسوبات و سوختگی روی اتو پاک نشده، تکرار کنید. در آخر سطح اتو را با یک پارچه سفید آغشته به سرکه سفید مقطر پاک کنید.

اتو شما اکنون تمیز شده است. و به آسانی می توانید بدون ترس از لک شدن لباس ها، آن ها را اتو کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان