جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
2.8
(8)

علت بوی بد زیر بغل، مانند بوی بدن، به غدد آپوکرین مربوط است. این غدد در ناحیه تناسلی، نوک سینه‌ها، زیر بغل و گوش‌ها وجود دارد. در حالی که غدد آپوکرین مسئول ترشح شیر در سینه‌ها و جرم گوش در گوش‌ها هستند، باعث ترشح عرق در ناحیه تناسلی، نوک سینه‌ها و زیر بغل نیز می‌شوند. عرق تولید شده توسط این غدد نیز علت بوی بد زیر بغل است. تعریق بیش از حد که به نام هیپرهیدروزیس نیز شناخته می‌شود، می‌تواند نشانه یک مشکل در سلامتی‌ تان باشد و نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

علت بوی بد زیر بغل

علت بوی بد زیر بغل

عرق در کودکان نیز می‌تواند باعث ایجاد بوی بد شود، اما بوی بدن آن بستگی به وضعیت و عوامل خاصی دارد. عوامل بوی بد زیر بغل کودکان می‌تواند شامل موارد زیر شود:

  • بلوغ زودرس
  • سندرم بوی ماهی
  • لباس مصنوعی
  • ترشح بیش از حد غدد عرق
  • یا خوردن غذاهای بدبو مانند پیاز خام در رژیم غذایی

شرایط پزشکی مانند:

  • دیابت
  • فنیل کتونوری
  • هیپرهیدروزیس

به هر حال علت بوی بد زیر بغل شما هر چه باشد، می‌توانید با پیروی از درمان های خانگی ساده که در این مطلب معرفی شده است، تعریق را کاهش داده و بوی بدن بدنتان را از بین ببرید.

14 درمان خانگی برای درمان بوی بد عرق زیر بغل

علت بوی بد زیر بغل

از این راهکارهای خانگی استفاده کنید تا از شر بوی بد زیر بغل خلاص شوید!

سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند ترشحات زیر بغل را خنثی کند. همچنین باکتری‌های ایجاد کننده بوی بد را نیز از بین می‌برد. استفاده منظم از سرکه سیب می‌تواند به جلوگیری از تجمع باکتری‌ها کمک کند.

مواد لازم:

یک کاسه کوچک سرکه سیب

پد پنبه‌‌

دستورالعمل:

مقداری سرکه سیب را در یک کاسه کوچک بریزید. یک پد را به آن آغشته کنید و مستقیماً روی پوست زیر بغل‌تان بمالید. این کار را دو بار در روز یک بار صبح بعد از حمام و هر شب قبل از رفتن به خواب انجام دهید.

ید

ید دارای خواص باکتری‌کش و ضد عفونی کننده است. به همین دلیل می‌تواند به رفع عرق زیر بغل و بازگرداندن pH آن‌ها کمک کند. همچنین استفاده از این روش درمانی می‌تواند به مرور زمان، در از بین بردن بوی بد زیر بغل موثر باشد.

مواد لازم:

چند قطره ید

یک برس نرم

دستورالعمل:

چند قطره ید را روی پوست هر دو زیر بغل‌تان بمالید. سپس با یک برس نرم، زیر بغل‌تان را به آرامی مالش دهید. قبل از شستن زیر بغلتان 3 دقیقه صبر کنید و سپس دوش بگیرید. از این روش درمانی هر روز استفاده کنید.

اسانس

  • اسانس اسطوخودوس

فواید روغن اسطوخودوس علت بوی بد زیر بغل

روغن اسطوخودوس برای درمان مشکلات مختلف پوست مفید است. به همین دلیل این اسانس با داشتن رایحه مطبوع به پوشاندن بو کمک کرده و خواص ضد باکتریایی آن باکتری‌های موجود زیر بغل را نیز از بین می‌برد.

مواد لازم:

5-4 قطره اسانس اسطوخودوس

1 لیوان آب

دستورالعمل:

چند قطره اسانس اسطوخودوس را روی یک لیوان آب بریزید و مخلوط کنید. سپس همین ترکیب را مستقیم روی پوست زیر بغل‌تان اسپری کنید. همچنین می‌توانید روغن اسطوخودوس را با هر روغن حامل دیگری مخلوط کرده و آن را به زیر بغل‌تان بمالید. سعی کنید از این روش روزی دو بار استفاده کنید.

  • روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از بهترین داروهای گیاهی برای مبارزه با بوی بد زیر بغل است. خاصیت قابض و ضد میکروبی دارد. همچنین می‌تواند به کاهش منافذ زیر بغل و مبارزه با باکتری‌های ایجاد کننده بو کمک کند.

احتیاط: روغن درخت چای خیلی قوی است و می‌تواند سبب قرمزی و تحریک پوست شود. بنابراین قبل از استفاده از این دارو، پچ تست انجام دهید.

مواد لازم:

2 قطره روغن درخت چای

2 قاشق غذاخوری آب

پد پنبه

دستورالعمل:

دو قطره روغن درخت چای را به دو قاشق غذاخوری آب اضافه کنید. با استفاده از یک پد، این مخلوط را به هر دو زیر بغل‌تان بمالید. همچنین می‌توانید چند قطره روغن درخت چای را به یک بطری آب اضافه کنید و از آن به عنوان اسپری استفاده کنید. اگر می‌خواهید نتیجه خوبی از این روش درمانی بگیرید، حتما روزی دو بار از این ترکیب استفاده کنید.

  • فندق جادوگر

علت بوی بد زیر بغل

استفاده از فندق جادوگر یک روش درمان طبیعی دیگر برای کاهش تعریق است. خاصیت قابض و ضد باکتریایی دارد و می‌تواند به کاهش pH پوست شما کمک کند. در نتیجه باکتری‌های ایجاد کننده بو را از بین برده و با بوی بد زیر بغل مبارزه می‌کند.

مواد لازم:

چند قطره فندق جادوگر

پد پنبه

دستورالعمل:

چند قطره فندق جادوگر را روی یک پد بریزید و آن را مستقیماً روی زیر بغل‌تان بمالید. همچنین می‌توانید چند قطره فندق جادوگر را در آب مخلوط کنید و از آن به عنوان یک ضد تعریق طبیعی استفاده کنید. از این روش درمانی هم صبح و هم عصر استفاده کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین با خواص ضد باکتریایی که دارد می‌تواند به کاهش تعریق کمک کرده و بوی بد زیر بغل را از بین ببرد.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

دستورالعمل:

جوش شیرین و آب لیمو را به اندازه‌های مساوی با هم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را روی زیر بغلتان بمالید و بگذارید حدود 2 تا 3 دقیقه روی پوستتان بماند، سپس دوش بگیرید.

توجه: با توجه به این که این روش می‌تواند باعث تحریک پوست در افراد شود، بهتر است یک بار در روز و برای چند هفته متوالی استفاده شود. همچنین اگر پوست حساسی دارید، به جای آب لیمو، جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید. خمیر را به زیر بغل‌تان بمالید و پس از خشک شدن کامل آن، دوش بگیرید.

آب لیمو

خواص درمانی ترکیب آب گرم و لیمو علت بوی بد زیر بغل

لیموها اسید بالایی دارند و دارای خواص ضد باکتری هستند که در این حالت به کاهش pH پوست شما کمک کرده و باعث از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده بو می‌شوند.

مواد لازم:

2/1 لیمو

دستورالعمل:

نصف لیمو را بردارید و مستقیما روی زیر بغل‌تان بمالید. صبر کنید تا آب لیمو کامل خشک شود، سپس دوش بگیرید. اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید آب نصف لیمو را با نصف فنجان آب مخلوط کنید و با استفاده از پنبه آن را به زیر بغل بمالید.

توجه: اگر پوست حساسی دارید، سعی کنید از این روش فقط یک بار در روز استفاده کنید.

نکته: همچنین می‌توانید آب لیمو را با آب در یک بطری اسپری مخلوط کرده و روی پوست زیر بغل اسپری کنید.

پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی برای رفع بوی بد عرق زیر بغل بهترین گزینه است.

مواد لازم:

1 قاشق چای خوری پراکسید هیدروژن 3 درصدی

1 فنجان آب

پد پنبه

دستورالعمل:

یک قاشق چای خوری پراکسید هیدروژن 3 درصد را با یک فنجان آب مخلوط کنید و با استفاده از یک پد روی پوست زیر بغل‌تان بمالید. اگر زیاد عرق می‌کنید از این ترکیب استفاده کنید.

روغن نارگیل

علت بوی بد زیر بغل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​است که فاکتور ضد میکروبی قوی به حساب می‌آید. این روغن می‌تواند باکتری‌های ایجاد کننده بو را از بین برده و pH پوست شما را بازیابی کند.

مواد لازم

روغن نارگیل (به میزان لازم)

دستورالعمل:

مقداری روغن نارگیل را مستقیم روی پوست زیر بغل بمالید و صبر کنید تا کامل جذب پوستتان شود. سعی کنید از این روش 1 تا 2 بار در روز بعد از حمام استفاده کنید.

توجه: اگر مبتلا به عفونت قارچی هستید، از این روش استفاده نکنید.

سیر

یک حبه سیر می‌تواند شما را از بوی بد زیر بغل‌تان خلاص کند. شاید تعجیب‌آور باشد اما خوردن سیر می‌تواند بوی بدن را کاهش دهد. دلیل آن نیز خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی عالی آن است.

مواد لازم:

سیر (به میزان لازم)

دستورالعمل:

هر روز مقداری سیر بجوید. اگر طعم تند آن شما را اذیت می‌کند، کافی است مقداری سیر خرد شده را روی غذایتان بریزید و میل کنید. حتی می‌توانید پس از مشورت با پزشک، مکمل سیر مصرف کنید. سعی کنید روزانه حداقل یک بار سیر میل کنید.

آلوئه ورا

علت بوی بد زیر بغل

آلوئه ورا منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها و دارای خواص ضد باکتریایی است. این خاصیت آلوئه ورا باعث می‌شود، به یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفع بوی بد زیر بغل تبدیل شود. در حالی که آب آلوئه ورا می‌تواند به سم زدایی بدن و کاهش بوی بد بدن کمک کند، استفاده موضعی آن می‌تواند باکتری‌های مسئول ایجاد بوی بد زیر بغل را از بین ببرد.

مواد لازم:

ژل آلوئه ورا (در صورت نیاز)

دستورالعمل:

کمی ژل آلوئه ورا بردارید و مستقیماً روی زیر بغل‌تان بمالید. بگذارید یک شب روی پوست‌تان بماند و صبح روز بعد دوش بگیرید. همچنین می توانید روزانه حدود یک چهارم فنجان آب آلوئه ورا بنوشید. از این روش یک بار در 24 ساعت استفاده کنید.

اسید بوریک

اسید بوریک، اسیدی و باکتریواستاتیک است که pH پوست شما را کاهش داده و باکتری‌ها را از بین می‌برد. این ماده می‌تواند در از بین بردن بوی زیر بغل موثر باشد.

مواد لازم:

اسید بوریک

دستورالعمل:

روزانه مقداری اسید بوریک را روی پوست زیر بغل‌تان بمالید. در صورت تعریق شدید، سعی کنید روزی دو بار بعد از حمام از این ماده استفاده کنید.

روغن کرچک

خواص درمانی روغن کرچک صاف کردن مو با مواد طبیعی در خانه

روغن کرچک که از گیاه کرچک استخراج می‌شود، در زندگی روزمره ما کاربرد و فواید زیادی دارد. یکی از این مزایای شگفت انگیز کاهش بوی بد بدن است. خواص ضد باکتریایی روغن کرچک به درمان بوی بد زیر بغل کمک می‌کند.

مواد لازم:

روغن کرچک

دستورالعمل:

شب قبل از خواب، مقداری روغن کرچک را روی پوست زیر بغل‌تان بمالید و صبح روز بعد دوش بگیرید.

توجه: اگر به عفونت قارچی مبتلا هستید، این روش درمانی را انتخاب نکنید.

نمک اپسوم

نمک اپسوم معمولاً باعث تشدید تعریق می‌شود تا به بدن شما در پاکسازی سموم که عامل ایجاد بوی بد بدن است، کمک کند.

مواد لازم:

1 فنجان نمک اپسوم

دستورالعمل:

یک فنجان نمک اپسوم را به آب داخل وان اضافه کنید. سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه داخل وان بنشینید. از این روش می‌توانید هر روز استفاده کنید.

سیب زمینی

مضرات مصرف بیش از اندازه سیب زمینی

سیب زمینی کمی اسیدی است و دارای خواص ضد میکروبی است. به همین دلیل می‌تواند با کاهش pH پوست، به کنترل تعریق کمک کند.

مواد لازم:

1 عدد سیب زمینی

دستورالعمل:

یک سیب زمینی بردارید و آن را به ورقه های نازک برش دهید. یکی از برش را روی پوست زیر بغل‌تان بمالید و بگذارید خشک شود. سپس از دئودورانت استفاده کنید. این روش درمانی را 1 تا 2 بار در روز استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان