جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
5
(1)

حتما وقتی یک جوش سر سیاه می بینید، اولین واکنشی که نشان می دهید، فشار دادن آن است. اما باید بدانید که با این کار باعث آسیب بیشتر پوست صورت خود می شوید. به همین دلیل روش های زیادی وجود دارد که می توانید از آن برای درمان جوش استفاده کنید. درمان جوش سر سیاه با روغن درخت چای یکی از این روش ها است که به سلامتی و زیبایی پوست شما کمک می کند. خواص روغن درخت چای، رفع و درمان جوش های سر سیاه را ساده تر می کند. در این مقاله، تاثیر روغن درخت چای بر درمان جوش به خصوص جوش سر سیاه را مطالعه خواهید کرد.

درمان جوش سر سیاه با روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد عفونی کننده، تسکین دهنده و ضد باکتریایی عالی است. به همین دلیل، برای درمان اشکال مختلف آکنه، استفاده می شود. این روغن با نفوذ عمیق به پوست، باعث باز شدن منافذ می شود. سپس با خاصیت ضد عفونی کنندگی خود، دانه های سر سیاه را خشک و از بین می برند.

مطلب مرتبط: 12 بهترین درمان خانگی جوش سرسیاه که موثر و شگفت انگیز است!

چگونه از روغن درخت چای برای از بین بردن جوش های سر سیاه استفاده کنیم؟

درمان جوش سر سیاه با روغن درخت چای و فولر زمین

مواد لازم:

2-3 قطره روغن درخت چای

1 قاشق غذاخوری فولر زمین

1 قاشق غذاخوری آب

درمان جوش سر سیاه با روغن درخت چای

دستورالعمل:

ابتدا صورت خود را به مدت 5-10 دقیقه بخار دهید. سپس مواد را با هم ترکیب کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. از این مخلوط را مانند ماسک صورت به طور یکنواخت روی صورت بمالید. دقت کنید تا مواد را بیش از حد به چشم ها و دهان خود نزدیک نکنید. اجازه دهید ترکیب حدود 10-15 دقیقه روی پوست بماند. در آخر پوست خود را با آب گرم شسته و خشک کنید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: درمان جوش هورمونی؛ چطور از بروز آکنه های هورمونی پیشگیری کنیم؟

این ماسک چربی های اضافی را از صورت خارج کرده و هر گونه آکنه را خشک می کند. ترکیب روغن درخت چای و فولر زمین هر دو به باز شدن منافذ کمک می کنند.

با این حال هنگام استفاده از فولر زمین مراقب باشید، زیرا در صورت استنشاق یا وارد شدن به چشم شما باعث تحریک گلو می شود.

حمام روغن درخت چای برای درمان جوش های سر سیاه

مواد لازم:

یک حمام آب گرم

1 قاشق چایخوری روغن درخت چای

2 فنجان نمک اپسوم

دستورالعمل:

وان آب را پر کنید و داخل آن یک قاشق چایخوری روغن درخت چای و دو فنجان نمک اپسوم بریزید. سپس حدود 30-45 دقیقه داخل وان بشینید و بعد از گرفتن دوش، بدن خود را خشک کنید. از این روش 2 بار در هفته استفاده کنید.

مطلب مرتبط: جوش بین ابروها؛ علل، ‌درمان‌های خانگی و راه‌های پیشگیری

اسکراب صورت با ترکیب روغن درخت چای

درمان جوش سر سیاه با روغن درخت چای

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری شکر ریز

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1-2 قطره روغن درخت چای

بیشتر بخوانید: جوش بین ابروها؛ علل، ‌درمان‌های خانگی و راه‌های پیشگیری

دستورالعمل:

ابتدا حدود 5-10 دقیقه صورت خود را بخارپز کنید. همه مواد را با هم مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. صورت خود را به آرامی و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. در آخر نیز صورت خود را با آب خنک بشویید و خشک کنید. از این اسکراب 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید.

اسکراب روغن درخت چای به لایه برداری پوست صورت شما کمک می کند. همچنین با خشک کردن جوش های سر سیاه منافذ پوست را باز می کند. از طرفی باید از روغن زیتون خالص استفاده کنید، وگرنه به جای درمان جوش های سر سیاه باعث تشدید آن ها می شوید.

درمان جوش سر سیاه با روغن درخت چای و ترکیب مرطوب کننده

مواد لازم:

مرطوب کننده غیر کومدوژنیک

1 قطره روغن درخت چای

مطلب مرتبط: درمان خانگی عفونت گوش؛ ۱۳ درمان خانگی رایج که می توانید امتحان کنید!

دستورالعمل:

صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ صورت شما شل شود. سپس به اندازه یک نخود یا سکه از مرطوب کننده غیر کومدوژنیک گرفته و یک قطره روغن درخت چای نیز به آن اضافه کنید. بعد از آن، ترکیب را کامل روی پوست خود پخش کنید. مرطوب کننده را به آرامی روی پوست خود، به خصوص نواحی مستعد جوش سر سیاه ماساژ دهید. از این ترکیب هر روز استفاده کنید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان