آیا استفاده از روغن نارگیل به جای روان کننده در رابطه جنسی بی‌خطر است؟

روغن نارگیل

روغن نارگیل هزار و یک کاربرد دارد، از پخت و پز گرفته تا مرطوب کننده صورت و پاک کننده آرایش! با این حال برخی از افراد از روغن نارگیل به جای لوبریکانت در رابطه جنسی شان استفاده می‌کنند. استفاده از روغن نارگین حین رابطه جنسی می‌تواند باعث تحریک بیشتر و حس لذت بیشتری در افراد شود.

همچنین استفاده از این روغن حین رابطه جنسی می‌تواند از پاره شدن کاندوم نیز جلوگیری کند. با این حال، همه روان کننده ها تاثیر یکسانی ندارند. واژن تعادل بسیار ظریفی از باکتری ها دارد و وقتی این تعادل از بین برود، سر و کله عفونت پیدا می‌شود.

روغن نارگیل به عنوان لوبریکانت

تحقیقات نشان داده که برخی از روان کننده ها – از جمله روغن‌های تصفیه نشده که می‌توانید از مغازه ها و داروخانه های محل زندگی تان خریداری کنید، توانایی برهم زدن تعادل pH واژن را دارند و خیلی زود باعث بروز عفونت می شوند.

سلامت واژن
روغن نارگیل به جای روان کننده

با این حال استفاده از روغن نارگیل چطور؟ آیا می توان از آن به جای روان کننده یا لوبریکانت در رابطه جنسی استفاده کرد؟ شاید استفاده از آن آسان و مناسب به نظر برسد.

اما آیا روغن نارگیل یک روان کننده ایمن برای واژن است؟ یا استفاده از آن باعث بروز خطر برای سلامتی می شود؟

ما در این مطلب در مورد علت مناسب بودن یا نبودن روغن نارگیل به عنوان لوبریکانت صحبت می کنیم. پس به خواندن ادامه دهید!

آیا استفاده از روغن نارگیل به جای روان کننده ایمن است؟

در کل، بله، روغن نارگیل به جای لوبریکانت جنسی بی خطر است. زیرا روغن نارگیل یک روان کننده طبیعی، بدون مواد نگهدارنده و مقرون به صرفه است. روغن نارگیل یک روغن خوراکی است که از نارگیل های رسیده استخراج می شود و کیفیت خوبی دارد. خواص روغن نارگیل عبارت اند از:

  • اثرات مرطوب کنندگی
  • خواص ضد میکروبی
  • خواص ضد قارچی

روغن نارگیل به جای روان کننده

مزایای استفاده از روغن نارگیل به عنوان روان کننده در رابطه جنسی

روغن نارگیل خاصیت مرطوب کنندگی دارد. یکی از روان کننده‌های طبیعی در رابطه جنسی، روغن نارگیل فوق بکر است. این نوع روغن هم مرطوب‌کننده است و هم روان‌کننده. همچنین مانند روغن های دیگر گلوله نمی شود.

قوام روغن نارگیل نیز مناسب است نه رقیق است و نه خیلی غلیظ. از سویی ماندگاری بیشتری نسبت به روان کننده های مصنوعی سیلیکونی و آب دارد.  است.

معایب استفاده از روغن نارگیل به عنوان لوبرکانت

با این حال باید به عوارض جانبی یا معایب این روغن نیز توجه کنید:

روغن نارگیل تخریب کننده کاندوم های لاتکس است

  • در حالی که روغن نارگیل اغلب با کاندوم استفاده می‌شود، اما نباید آن را با کاندوم لاتکس استفاده کنید. زیرا روغن نارگیل مانند همه روان کننده های روغنی – مصنوعی یا طبیعی – می تواند لاتکس موجود در کاندوم را تخریب کند و باعث پاره شدن آن شود. تنها روان کننده های مبتنی بر آب و سیلیکون را می توان با کاندوم های لاتکس استفاده کرد.
  • زمانی باید از روغن نارگیل استفاده کنید از کاندوم پلی اورتان استفاده می کنید.

رابطه جنسی در دوران
 قاعدگی
روغن نارگیل به جای روان کننده

روغن نارگیل ممکن است باعث عفونت شود

  • اگر مستعد ابتلا به عفونت‌های واژینال مانند عفونت‌های مخمری هستید، استفاده از روغن نارگیل به عنوان روان کننده مناسب نیست. از آنجایی که روغن نارگیل ضد باکتری و ضد قارچ است، این پتانسیل را دارد که تعادل pH را در واژن شما مختل کند و باعث عفونت قارچی شود.
  • از طرفی در حالی که بیشتر روغن‌های طبیعی و گیاهی را می‌توان با خیال راحت به عنوان لوبرکانت استفاده کرد، “استفاده از برخی روغن ها می تواند نادرست باشد، زیرا باعث ایجاد لکه روی لباس و ملحفه‌ها شده و شستشوی آنها را سخت‌تر می کند.”

روغن نارگیل باعث واکنش آلرژیک می شود

اگر می خواهید از محصولی چه طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید، ابتدا تست پچ انجام دهید، زیرا امکان بروز حساسیت بعد از استفاده از محصول آن هم به طور مستقیم روی پوست وجود دارد. به همین دلیل در برخی مواقع باعث واکنش آلرژیک می شوند.

بنابراین قبل از استفاده از روغن نارگیل، مقدار کمی از آن را روی ساق دست تان بمالید و چند دقیقه صبر کنید، اگر احساس سوزش یا سرخی روی پوست تان نداشتید، می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

یک مرد شما را فقط برای رابطه جنسی می خواهد
روغن نارگیل به جای روان کننده

چه نوع روغن نارگیل باید در رابطه جنسی استفاده شود؟

  • روغن‌های نارگیل تا حدی هیدروژنه و برخی از روغن‌های نارگیل تصفیه‌شده نیز حاوی مواد افزودنی هستند که می‌توانند تحریک‌کننده پوست شما باشند یا حتی پوست را خشک‌کننده‌تر از قبل کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، شما باید از روغن نارگیل بکر، تصفیه نشده و خالص به عنوان لوبریکانت یا روان کننده در رابطه جنسی استفاده کنید.
  • برای روغن نارگیل به شکل جامد، حتما از یک قاشق تمیز استفاده کنید. از دست کثیف برای برداشتن روغن استفاده نکنید، زیرا با این کار میکروب را وارد ظرف روغن کرده و باعث آلوده شدن آن می شوید.
  • همچنین قبل از استفاده از آن، بگذارید روغن در دمای اتاق نرم و ذوب شود. اما اگر روغن شما جامد است می توانید با استفاده از دست‌ها آن را گرم کنید.
  • علاوه بر این، در استفاده از روغن نارگیل در طول رابطه جنسی زیاده روی نکنید. هرچند این روغن یک روان کننده طبیعی عالی در رابطه جنسی است اما مصرف بیش از حد آن برای واژن خوب نیست.
  • اگر می‌خواهید روغن نارگیل را به عنوان لوبریکانت امتحان کنید، مقدار کمی از آن بردارید، تجمع بیش از حد چربی در واژن می‌تواند زمینه‌ای برای رشد باکتری‌ها یا مخمرهای ناخواسته و مضر باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 30

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *