جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
5
(1)

آیا در مورد کاربردهای جوش شیرین برای زیبایی شنیده اید؟ این ماده طبیعی برای استفاده در روتین آرایشی زیبایی شما موثر و ایمن است. همانطور که می دانید، می توانیم از جوش شیرین برای مقاصد مختلفی استفاده کنیم. از تمیز کردن خانه و وسایل گرفته تا پخت و پز. با این حال، آیا تا هنوز در مورد کاربرد جوش شیرین برای زیبایی چیزی شنیده اید؟ در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه به 8 کاربرد و مزیت جوش شیرین برای زیبایی پرداخته ایم.

کاربردهای جوش شیرین برای زیبایی

جوش شیرین ماده‌ای فوق العاده همه کاره است که می توان از آن برای درمان بسیاری از مشکلات مختلف استفاده کرد. در این مطلب لیستی از 8 روش مختلف و مفید برای استفاده از جوش شیرین آورده شده است.

بیشتر بخوانید: از تمیزکاری تا خاموش کردن آتش، ۱۸ کاربرد جوش شیرین در خانه!

  1. درمان آکنه با جوش شیرین

مواد لازم

یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین

یک قاشق چای‌خوری آب

دستورالعمل

جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. دست ها و صورت خود را بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. خمیر را روی جاهای جوش( سرسیاه یا سرسفید) ماساژ دهید. بگذارید خمیر حدود 2-3 دقیقه بماند بعد آن را با آب گرم بشویید. برای بار دوم صورت خود را با آب خنک بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. با استفاده از یک مرطوب کننده غیر کومدون زا کار را به پایان برسانید زیرا جوش شیرین می تواند پوست شما را کاملا خشک کند. شما می توانید این درمان را به مدت 2-3 روز به صورت ممتد و سپس دو بار در هفته این کار را انجام دهید.

جوش شیرین یک درمان عالی برای آکنه و جوش های سر سیاه است. این موارد یک لایه بردار ملایم است که به از بین بردن پوست مرده کمک و منافذ پوست را تمیز می کند. همچنین جوش شیرین دارای خواص ضد باکتری هست که از بروز آکنه جلوگیری و به خشک شده و بهبود آن کمک می کند.

در این مطلب بخوانید: ۴ فایده استفاده از جوش شیرین در ماشین لباسشویی + نحوه استفاده

  1. کاربرد جوش شیرین برای لکه ها

مواد لازم

یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین

یک قاشق چای‌خوری آب لیمو

دستورالعمل

جوش شیرین و آب لیمو را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. بعد دست و صورت خود را بشویید. با استفاده از یک حوله، رطوبت اضافی را از صورت خود پاک کنید و آن را کمی مرطوب نگه دارید. خمیر را روی آکنه، لکه های تیره و رنگدانه بمالید. بگذارید حدود 1-2 دقیقه بماند بعد آن را با آب گرم بشویید. برای بار دوم صورت خود را با آب خنک بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. در اخیر از یک مرطوب کننده کومدن زا استفاده کنید، زیرا جوش شیرین می تواند پوست شما را کاملا خشک کند. شما می توانید این درمان را به مدت 2-3 بار در هفته انجام دهید.

جوش شیرین و آب لیمو خاصیت سفید کنندگی دارند که به روشن شدن و از بین رفتن جاهای زخم ها کمک می کند. همچنین می توانید با استفاده از این روش از شر سلول های مرده پوست خود خلاص شوید.

مطلب مرتبط: درمان های خانگی میلیا یا جوش های سفید زیر پوستی در خانه

  1. کوچک کردن منافذ بزرگ

مواد لازم

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین

یک فنجان آب

دستورالعمل

در یک ظرف، جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کنید. بعد صورت خود را به طور معمول با پاک کننده معمولی خود بشویید. جوش شیرین را روی صورت خود بپاشید و سپس بعد از خشک شدن آن را بشویید. در آخر صورت خود با یک محصول غیر کومدون زا مرطوب کنید. شما می توانید از این تونر حدود 3 تا 4 بار در هفته استفاده کنید.

جوش شیرین می تواند به پاک کردن و کوچک کردن منافذ شما کمک کند. همچنین با تمیز و بسته نگه داشتن منافذ، از آکنه جلوگیری می کند.

لینک مرتبط: ۶ درمان خانگی موثر برای از بین بردن آکنه و جوش های روی بینی

  1. کاربرد جوش شیرین برای آفتاب سوختگی پشت گردن

مواد لازم

یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین

یک قاشق چای‌خوری آب

دستورالعمل

جوش شیرین را با آب مخلوط و آن رقیق خوب کنید تا یک خمیر آبدار به دست آید. گردن خود را تمیز و آن را با یک حوله خشک کنید. خمیر جوش شیرین را به قسمت آفتاب سوختگی گردن خود بمالید و حدود 15 دقیقه صبر کنید. بعد گردن خود را با آب خنک بشویید. در آخر پشت گردن خود را با یک مرطوب کننده غیر کومدوژنیک مرطوب کنید.

شما می توانید این کار را هر روز تا بهبود یافتن گردن تان انجام دهید. همچنین می توانید از جوش شیرین برای روشن کردن پوست آرنج و زانوهای خود نیز استفاده کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید: فواید چای ابریشم ذرت؛ از تامین ویتامین C بدن تا درمان راش و جوش

  1. برای داشتن پوست درخشان

مواد لازم

دو قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین

دستورالعمل

جوش شیرین و آب پرتقال را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی بدست آورید. بعد دست و صورت خود را بشویید. با استفاده از یک حوله، رطوبت اضافی را از صورت خود پاک کنید، اما پوست را کمی مرطوب نگه دارید. مانند ماسک صورت، خمیر را روی صورت خود بمالید. هنگامی که صورت شما به طور یکنواخت پوشانده شد، به مدت 15 دقیقه صبر کنید. مقداری آب به صورت خود بزنید تا خمیر خود را شل کند. بعد صورت خود را با آب خنک بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. در آخر با استفاده از یک مرطوب کننده غیر کومدون زا پوست خود را مرطوب کنید.

شما می توانید این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

پرتقال دارای مقدار کمی از pH  اسیدی است که به حفظ تعادل pH پوست شما کمک می کند. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به تقویت کلاژن پوست شما کمک می کند. خاصیت لایه برداری و پاک کنندگی جوش شیرین می تواند ناخالصی ها و سلول های مرده پوست را از منافذ شما پاک کند.

مطلب مرتبط: ۵ شیوه استفاده از روغن میخک برای درمان آکنه که بسیار اثرگذار است

  1. کاربرد جوش شیرین برای پوست های چرب

مواد لازم

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین

یک و نیم قاشق چای‌خوری آب

دستورالعمل

جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید. بعد صورت خود را با پاک کننده معمولی خود بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. جوش شیرین را روی تمام صورت خود بمالید و آن را حدود 15 تا 20 ثانیه ماساژ دهید. جوش شیرین را با آب خنک بشویید. در آخر با مرطوب کننده غیر کومدوژنیک و مات کننده پوست خود را مرطوب کنید.

این کار را دو بار در هفته انجام دهید. این اسکراب جوش شیرین به لایه برداری صورت و کنترل رطوبت کمک می کند. لازم است بلافاصله پس از استفاده از این اسکراب پوست خود را مرطوب کنید. از آن‌جایی که جوش شیرین گاهی اوقات باعث تحریک می شود، استفاده از این اسکراب برای افرادی که پوست حساسی دارند توصیه نمی شود.

روش درمانی: ۵ بهترین درمان خانگی برای آکنه کیستیک + علل و پیشگیری

  1. درمان راش پوستی

مواد لازم

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل

دستورالعمل

جوش شیرین و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. این مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید حدود 5 دقیقه بماند. بعد مخلوط را با آب خنک بشویید.

شما می توانید از این مخلوط هر روز تا زمانی که راش بهتر شود استفاده کنید. روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که به تسکین پوست شما کمک می کند.

مطلب مرتبط: ۸ روش خانگی موثر برای پوست های چرب و جلوگیری از آکنه

  1. استفاده از جوش شیرین برای لب های تیره

مواد لازم

یک قاشق چای‌خوری عسل

یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین

دستورالعمل

عسل و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. این مخلوط را روی لب های خود بمالید و بگذارید حدود 2 دقیقه بماند. بعد با استفاده از نوک انگشتان، مخلوط را به آرامی روی لب های خود بمالید تا لایه برداری شود.

یکی از کاربردهای جوش شیرین برای زیبایی استفاده آن با عسل است. از این ترکیب 2-3 بار در هفته استفاده کنید. عسل و جوش شیرین به خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست از لب های شما کمک می کند. آن‌ها همچنین به سفید شدن پوست شما کمک می کنند تا به طور طبیعی رنگ لب های شما روشن شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان