جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
10 بازدید

طرز تهیه گراتن گوشت خوشمزه و مجلسی با سس بشامل

طرز تهیه گراتن گوشت
خواندن 4 دقیقه
3
(3)

گراتن گوشت یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا است که طرفداران زیادی هم دارد. آماده کردن گراتن گوشت خیلی ساده است، به همین دلیل می‌توانید در خانه و با موادی که همیشه در خانه دارید، آن را آماده کنید. اگر می‌خواهید غذایی خوشمزه و فوری برای وعده شب‌تان آماده کنید، گراتن گوشت بهترین انتخاب است. از طرفی این غذا را می‌توانید برای مهمان‌هایتان نیز سرو کنید. پس با ما همراه باشید تا طرز تهیه گراتن گوشت با سس بشمال را بیاموزید.

طرز تهیه گراتن گوشت با سس بشامل

طرز تهیه سس بشامل طرز تهیه گراتن گوشت

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

سیب زمینی دو عدد

پیاز ۱ عدد بزرگ

سیر له شده نصف ق غ

قارچ ۵-۶ عدد

بادمجان ۲ عدد

فلفل دلمه ۱ عدد

رب ۲ ق غ

پنیر پیتزا به مقدار لازم

مواد لازم برای سس بشامل:

این سس از مواد خیلی ساده تهیه می‌شود. اکثر مواد آن را در آشپزخانه دارید و تنها کافی است دست به کار شوید.

مواد لازم:

کره 25 گرم

آرد 2 قاشق غذاخوری

شیر 1 لیوان

خامه صبحانه 25 گرم

ادویه نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، جوز هندی، پاپریکا و آویشن به مقدار لازم

نحوه آماده سازی سس بشامل:

  • برای تهیه سس شیر را درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. دقت کنید که شیر نباید جوش بیاید. همین که شیر گرم شود کافی است.
  • پس از آن یک تابه بردارید و روی حرارت ملایم قرار دهید. حالا نوبت کره است، کره را درون تابه بگذارید تا کامل آب شود. سپس آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی‌ آن گرفته شود. باید بوی خامی ‌آرد گرفته شود اما نباید رنگ آن تغییر کند.
  • پس از 2 تا 3 دقیقه، شیر گرم را به تدریج به آرد اضافه می‌کنیم، سپس تند تند هم بزنید تا آرد گلوله نشود. در این مرحله باید سس را به صورت مداوم هم بزنید.
  • حالا نمک و فلفل سیاه را به سس بشامل اضافه کنید و هم بزنید تا سس به غلظت مطلوب برسد. جوز هندی را 2 تا 3 بار روی دندانه های رنده می‌کشیم و به سس بشامل اضافه می‌کنیم.
  • وقتی سس به غلظت دلخواه شما رسید، تابه را از روی حرارت بر دارید. سپس خامه صبحانه را به سس بشامل اضافه می‌کنید و با سرعت مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب و یک دست شوند.
  • دقت کنید که غلظت این سس پس از خنک شدن کمی ‌بیشتر می‌شود. حالا از این سس به عنوان سس پایه در تهیه پیتزا، لازانیا و سوفله های مختلف استفاده کنید و از طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه گراتن گوشت:

طرز تهیه گراتن گوشت

  • پیاز و سیر را با زردچوبه تفت دهید و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و بعد نمک، فلفل سیاه، آویشن و پاپریکا به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید گوشت کمی بپزد.
  • قارچ و فلفل دلمه را خرد کرده و با هم تفت دهید.
  • در این مرحله به گوشت دو قاشق غذاخوری رب اضافه کنید و کمی با روغن تفت دهید و بعد همه مواد را با هم مخلوط کنید.
  • نصف لیوان آب جوش به موادتان اضافه کنید و در تابه را بگذارید تا مواد کاملا بپزد و آب آن گرفته شود. سپس تابه یا قابلمه تان را از روی حرارت بردارید.
  • سیب زمینی و بادمجان را نازک برش داده و سرخ کنید. (بادمجان اختیاری است)
  • حالا مواد را لایه به لایه روی هم بریزید، به ترتیب از کف ظرف: سس بشامل، سیب زمینی، بادمجان، مواد گوشتی، سس بشامل و پنیر پیتزا بریزید و این مراحل را تا تمام شدن همه مواد اولیه ادامه دهید. لایه آخر را هم با پنیر پیتزا بپوشانید و کمی آویشن روی آن بپاشید.
  • حالا ظرف را به مدت ۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید و حرارت آن را به 180 درجه سانتیگراد برسانید. به یاد داشته باشید که 15 دقیقه قبل فر را روشن و گرم کنید.
  • حالا از فر در آورده و نوش جان کنید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان