جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

آویشن یک گیاهی دارویی معروف است که طعم و عطر خوشی را به غذاها می‌دهد. در واقع آویشن چانشی سالاد، ماکارونی، گوشت، پیتزا، ماهی و سیب زمینی و بسیاری غذاهای دیگر است. با این حال کاربرد آن تنها به عطر و طعم دادن به غذاها خلاصه نمی‌شود. شما می‌توانید از آویشن خشک جوشانده تهیه کنید و از فواید آن بهره مند شوید. خواص جوشانده آویشن را در این مطلب خواهید یافت.

آویشن چیست؟

گیاه آویشن حاوی یک درصد اسانس است که یک سوم آن را تیمول تشکیل می‌دهد. تیمول – ضد عفونی کننده و ضد درد است که به روش‌‌های مختلف آماده می‌شود. همچنین حاوی تانن‌‌ها، اسید اولئیک، مواد معدنی، چندین ویتامین و رنگ‌‌های طبیعی دیگر نیز است.

برای سلامت شما: اگر هر صبح، دمنوش آویشن با معده خالی بنوشید….

چای آویشن، چه به تنهایی و چه در ترکیب با سایر گیاهان برای رفع خستگی تاثیر فوق العاده ای دارد. سبب تقویت انرژی در بدن می‌شود.

خواص جوشانده آویشن

مقدار کمی ‌از چای آویشن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، به سلامت پوست شما کمک می‌کند. خواص جوشانده آویشن اشتهای شما را کم می‌کند. از طرفی بر از بین بردن میگرن تاثیر دارد. سبب تسکین افسردگی و بی خوابی می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید به سلامت چشم خود کمک کنید جوشانده آویشن بنوشید.

مطلب مرتبط: مضرات آویشن: مهمترین عوارض جانبی آویشن که سلامتی را تهدید می کند

1. درمان بیماری‌ها

آویشن در درمان بیماری‌های گوارشی (انتروکلیت، تخمیر، دیسکینزی دستگاه گوارش، دیس‌باکتریوز)، به هضم غذاهای چرب کمک می‌کند. همچنین به عنوان یک کلرتیک تصفیه‌کننده خون و ادرارآور عمل می‌کند. از خواص چای آویشن به درمان بی خوابی نیز می‌توان اشاره کرد. آویشن به دلیل ترکیبات شیمیایی غنی خود در محصولات زیبایی آرایشی نیز استفاده می‌شود. با آویشن می‌توانید موهای نازک و ضعیف خود را درمان کنید.

2. خواص جوشانده آویشن برای خانم‌‌ها

برخی معتقدند که گیاه آویشن یک ماده طبیعی عالی در مبارزه با بیماری‌‌های زنانه است. به عنوان مثال با جوشانده آویشن می‌توانید التهاب زائده‌‌ها، دوره‌‌های دردناک و طولانی مدت قاعدگی، خونریزی، اختلالات هورمونی و یائسگی را درمان کنید. علاوه بر این، دارای اثر ادرارآور است و ممکن است بر عملکرد کلیه‌‌ ها تاثیر بگذارد.

لینک مرتبط: ۶ برترین خواص چای آویشن برای سلامت جسم و روح

3. برای مردان

آویشن یک گیاه ارزشمند با تاثیر فوق العاده بر سلامت مردان نیز است. در برخی موارد زمانی که نوبت به درمان التهاب و عفونت در دستگاه تناسلی می‌رسد، می‌توان از آویشن استفاده کرد. علاوه بر این، تورم مجاری ادراری ناشی از پروستاتیت را کاهش می‌دهد و خروج ادرار از بدن را تسهیل می‌کند.

چای آویشن تاثیر مثبتی بر درمان اختلال نعوظ دارد. در طی فرآیند مصرف آویشن، مقدار بیشتری تستوسترون تولید می‌شود که به تقویت قدرت جنسی مردانه کمک می‌کند. علاوه بر این، ترکیبات شیمیایی موجود در این گیاه، تاثیر مثبتی بر چرخه زندگی اسپرم‌ها دارد و سبب دیر انزالی می‌شود.

4. فواید چای آویشن برای کودکان

این گیاه می‌تواند سرفه‌‌های خشک، سیاه سرفه، برونشیت و ذات الریه در کودکان را درمان کند. با این حال، مصرف داروهای حاوی آویشن و تنتور برای کودکان اکیدا ممنوع است.

برای سلامتی شما: دمنوش برای سرماخوردگی؛ قدرت این ۷ دمنوش را دست کم نگیرید!

5. آیا جوشانده آویشن برای زنان باردار یا شیرده بی خطر است؟

زنان باردار باید در مصرف این دارو احتیاط کنند. تا کنون پزشکان نتوانستند در مورد فواید یا عوارض جانبی مصرف جوشانده آویشن در دوران بارداری به نتیجه برسند. به گفته برخی کارشناسان، این جوشانده شفابخش می‌تواند سبب تحریک رحم و زایمان زودرس شود. در نتیجه، بهتر است قبل از نوشیدن این جوشانده گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.

6. فواید جوشانده آویشن برای کاهش وزن

گنجاندن جوشانده آویشن در رژیم غذایی همراه با فعالیت بدنی و ماساژ می‌تواند به سلامت بدن کمک کند. آویشن به کاهش اشتها کمک می‌کند، سموم را از بین می‌برد و بر سلامت سیستم گوارش تاثیر مثبت دارد. اگرچه این گیاه به عنوان یک ادرارآور عمل می‌کند اما مواد معدنی مفید را از بدن دفع نمی‌کند، بلکه کمبود آن‌‌ها را جبران می‌کند.

لینک مرتبط: دمنوش های گیاهی برای کاهش وزن با اثر سریع و باورنکردنی

7. تهیه دمنوش آویشن برای سرماخوردگی

این چای برای پیشگیری از برابر سرماخوردگی، بیماری‌‌های ویروسی، بیماری‌‌های گوارشی و درمان بی خوابی استفاده می‌شود. همچنین به بر سلامتی کل بدن تاثیر مثبت دارد. 2 قاشق کوچک آویشن و 1 فنجان آب جوش را مخلوط کنید و بگذارید 10-20 دقیقه دم بکشد. پس از آن، مخلوط را صاف کرده و حداقل سه بار در روز یک سوم لیوان را بنوشید.

8. ترکیب آویشن با چای سبز

یک چای ارگانیک سبک اثر مقوی بر بدن دارد. به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند و بر هضم غذا تاثیر می‌گذارد. برای تهیه این نوشیدنی، برگ‌های چای سبز معمولی را با کمی‌آویشن خشک دم کنید و به مدت پنج دقیقه صبر کنید. اگر دوست دارید می‌توانید یک قاشق عسل یا یک حبه قند نیز به آن اضافه کنید. سپس، یک تکه لیمو نیز به آن اضافه کنید.

9. خواص جوشانده آویشن در ترکیب گیاهان دیگر

بسیاری از مردم در مورد مزایای چای آویشن برای سلامت بدن کنجکاو هستند. علاوه بر خواص مقوی مختلف، تاثیر زیادی در درمان سرماخوردگی‌‌ های خفیف دارد. علاوه بر این، استفاده منظم از آن انواع بیماری‌‌ها را درمان می‌کند.

مطلب مرتبط: چای-دمنوش کیسه ای و فله ای، کدام بهتر است+نکات مهم برای تهیه دمنوش ها

برای نوشیدن یک دمنوش انرژی زا، مواد را در یک فنجان به نسبت 1:2 ترکیب کنید. مثلا یک قسمت آویشن و دو قسمت پونه کوهی روی آب جوش بریزید. از این دارو یک بار در روز مصرف کنید. این نوشیدنی را به مدت 4 تا 5 روز به طور منظم بنوشید.

  • نعناع

نعناع نه تنها دارای رایحه ای با طراوت است که به رفع تشنگی نیز کمک می‌کند. از طرفی اثر آرام بخشی فوق العاده ای برای بدن دارد. وقتی با آویشن ترکیب شود، عملکرد دستگاه روده را بهبود می‌بخشد و تمام مشکلات معده را از بین می‌برد. برای تهیه چای، برگ‌‌های آویشن و نعناع را به نسبت 1:1 ترکیب کنید. قبل از هر وعده غذایی نصف لیوان از این نوشیدنی بنوشید.

این مطلب: درد را فراموش کنید:دمنوش های گیاهی که برای تسکین دردهای پریود مفید هستند

کلام پایانی

با توجه به تجربه مردم جوشانده آویشن فواید زیادی بر بدن دارد. این نوشیدنی هم به عنوان یک عامل پیشگیرانه و هم به عنوان یک درمان مناسب برای برخی بیماری‌‌ها استفاده می‌شود. کاربرد اصلی آن حذف بیماری‌‌های برونش ریوی و مبارزه با سارس است. این نوشیدنی را می‌توان به تنهایی یا ترکیب گیاهان دیگر نیز مصرف کرد. اگر می‌خواهید از خواص جوشانده آویشن بهره ببرید حتما از آن به در حد اعتدال مصرف کنید تا از عوارض جانبی آن دور بمانید.

  • این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی نوشته شده است. لطفا در صورت ابتلا به بیماری، قبل از استفاده از درمان های خانگی با پزشکتان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان