جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

پیتزا نمادی از غذاهای ایتالیایی است که همه آن را دوست دارند. همین غذا باعث شهرت ایتالیا در جهان شده است. پیتزای ایتالیای مارگریتا همان پیتزای گرد است، با خمیر نرم و نازک که اغلب در اجاق هیزمی پخته می شود. در سال 1889، ملکه مارگریتا دی ساووا آنقدر از خوردن آن لذت برد و از آشپز آن قدردانی کرد که آشپز رافائله اسپوزیتو، تصمیم گرفت نام پیتزا را مارگریتا بگذارد. طرز تهیه پیتزای ایتالیایی مارگریتا در خانه همان پیتزای معروف است.

طرز تهیه پیتزای ایتالیایی مارگریتا

در این دستور پخت، ما به روش آسان طرز تهیه پیتزا را توضیح می دهیم.

از خمیر تا سرو این غذای خوشمزه.

بیایید شروع کنیم، اینجا می توانید طبق دستورالعمل پیتزای خوشمزه کلاسیک (مارگریتا) را درست کنید. یا آن را با موادی دلخواه خود که بی نهایت دوست دارید، آماده کنید.

حالا باید در مورد نحوه درست کردن پیتزای ایتالیایی در خانه یاد بگیرید. تا یک شام خوشمزه کنار دوستان و خانواده خود داشته باشید.

مواد لازم:

آرد 850 گرم

مخمر 1.5 گرم

نمک دریا 25 گرم

آب 1/2 لیتر

پوره گوجه فرنگی 250 گرم

سیر 1 حبه

روغن زیتون خالص به اندازه نیاز

پونه کوهی به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزای ایتالیایی مارگریتا در خانه

  • آب را با دمای محیط در ظرف بزرگی بریزید، نمک و 85 گرم آرد به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس مخمر یا مایه خمیررا اضافه کرده و اجازه دهید کاملا ذوب شود و با دست به هم زدن ادامه دهید. بقیه آرد را کم کم بریزید و ورز دهید تا زمانی که مخلوط یکدست دست شود. این کار حدود 15-20 دقیقه طول می کشد. با یک پارچه تمیز روی آن را بپوشانید و بگذارید حداقل 8 ساعت استراحت کند.
  • بعد از گذشت زمان لازم، خمیر را روی قالب ورز دهید. خمیر را با دست از وسط به سمت لبه ها باز کنید و به طور مساوی چاشنی یا سس با مواد انتخابی خود را اضافه کنید و در فر از قبل گرم شده با دمای 220 تا 250 درجه حدود 25 دقیقه بپزید. حالا پیتزای شما آماده سرو است.

نکات مهمی که باید در مورد پیتزا ایتالیایی بدانید

  1. خمیر را از صبح آماده کنید تا مطمئن شوید که خمیر شما کاملا رسیده باشد. آن وقت پیتزا سبک تر و هضم آن راحت تر خواهد بود.
  2. خمیر را با شدت ورز دهید و اگر خیلی سفت بود کمی آب اضافه کنید. یا اگر خیلی چسبنده بود کمی آرد به آن اضافه کنید.
  3. اجازه دهید خمیر پیتزا با پوشش خوب و گرم و دور از جریان هوا استراحت کند. زمانی که حجمش دو برابر شد، خمیر شما آماده است. برای کوتاه‌تر کردن زمان‌ خمیر می‌توانید یک قاشق چای‌خوری شکر به خمیر اضافه کنید تا به رسیدن خمیر سرعت بخشد.

ترفند های پختن پیتزای ایتالیایی

  1. خمیر را فقط با دست و بدون استفاده از وردنه باز کنید. قالب های پیتزا باید حداکثر 2/1 سانتی متر باشد. برای هر پیتزااز یک قالب 36 سانتی متری استفاده کنید.
  2. در مورد چاشنی باید سس گوجه فرنگی غلیظ باشد ولی زیاد نباشد. سس را از وسط به سمت لبه در یک لایه نازک پخش کنید. پنیر موزارلا را باید رنده کنید و بگذارید خشک شود. تا پیتزا خیلی خیس نشود، می توانید از دستمال آشپزخانه برای خشک کردن آن استفاده کنید. پس به یاد داشته باشید که برای پخت در فر برقی پنیر موزارلا را باید 5 دقیقه قبل از خارج کردن پیتزا از فر به آن اضافه کنید. فقط از روغن زیتون به عنوان چاشنی استفاده کنید.

مواد داخل پیتزا

  1. اگر عاشق پیتزای خانگی هستید، می توانید هر بار چاشنی متفاوتی درست کنید. حتی با توجه به فصول، شاید در پاییز قارچ اضافه کنید، یا آن را با سوسیس خرد شده یا با ژامبون خام، تکه های پنیر پارمزان سفید ترکیب کنید. شما هر چه دوست دارید می توانید روی پیتزا بریزید. بله واقعا درست است که پیتزا در هر طعم و مزه با هر مواد و در هر شکل پخت فوق العاده است.
  2. برای جلوگیری از خشک شدن پیتزا در حین پخت، می توانید یک ظرف پر آب را کف فر قرار دهید: به این ترتیب نان آن نرم باقی خواهد ماند.

حالا وقت آن است که این پیتزای خوشمزه را با نوشابه، دوغ یا هر نوشیدنی دلخواه خود میل کنید. مطمئنا طعم آن تا مدت ها در خاطرتان خواهد ماند. بپزید و بخورید.

مطالب مرتبط:

با طرز تهیه سالاد میوه هندی تابستانی با شیر غلیظ شده

در طرز تهیه سالاد کلم قرمز تابستانی، پیش غذای رنگارنگ برای سفره شما

این بار طرز تهیه پای سیب بدون فر؛ عصرانه خوشمزه به شیوه ای بسیار آسان

طرز تهیه کاستارد کارامل هندی بخارپز

روش و طرز تهیه پنکیک وگان با پروتئین بالا برای آغاز یک صبح عالی

طرز تهیه سالاد ماکارونی به همراه تن ماهی، برای علاقمندان به کاهش وزن

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان