جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
15 بازدید

طرز تهیه مربای هلو به روش خانگی با رنگ و طعم فوق العاده!

طرز تهیه مربای هلو
خواندن 2 دقیقه
3
(25)

از هلو یا شفتالو این میوه وسوسه انگیز و فوق العاده لذیذ می‌توان انواع دسر، شیرینی و اسموتی تهیه کرد. با این حال ما تصمیم گرفته‌ایم به شما طرز تهیه مربای هلو را آموزش دهیم تا از طعم آن لذت ببرید. این مربا را می‌توانید با پنکیک یا وافل نیز استفاده کنید. مربای هلو یک چاشنی میوه ای است که نه تنها برای وافل و پنکیک، بلکه برای روی بستنی نیز بریزید. بیایید با هم نحوه آماده سازی این مربا را بیاموزیم.

طرز تهیه مربای هلو

طرز تهیه مربای هلو

مواد لازم:

شکر 1 کیلوگرم

آب 3 لیوان

هلو یا شفتالو 1 کیلوگرم

خلال بادام 4/1

وانیل شکری 4/1 قاشق چایخوری

آبلیموی تازه 4/1 پیمانه

شربت قنادی یا بدکا 4/1

نحوه آماده سازی مربای هلو:

طرز تهیه مربای هلو

  • برای تهیه مربای هلو، ابتدا یک کیلو شکر را به 3 پیمانه آب و شربت قنادی یا بادکا را داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا شربت شما به قوام بیاید. سپس زیر حرارت را خاموش کنید.
  • سپس همه هلوها یا شفتالوها را پوست گرفته و هسته آن را بیرون بیاورید و به قطعات کوچک خرد کنید.
  • شیشه‌هایی را که قرار است، مربا را در آن بریزید، انتخاب کنید، قبل از استفاده از آن‌ها، آن ها را کامل شسته و بگذارید خشک شوند. سپس هلوهای ریز شده را به همراه خلال بادام داخل شیشه ها ریخته و روی آن شربت بریزید.
  • در این مرحله درب شیشه‌های مربا را محکم بسته و به اندازه ای داخل قابلمه آب بریزید که تا سه چهارم شیشه ها را آب بگیرد. حالا قابلمه را روی حرارت بگذارید.
  • وقتی آب به جوش آمد، حرارت زیر قابلمه را کم کنید و بگذارید 20 دقیقه دیگر شیشه ها در آب بجوشند. در این مرحله آن ها را از آب بیرون آورده و وانیل و آبلیمو را نیز داخل شیشه های مربا بریزید و دوباره درب آن را محکم ببندید. دوباره داخل آب جوش بگذارید و بعد از چند قل زیر حرارت را خاموش کنید.

امیدواریم از خوردن این مربای خوش رنگ و لعات لذت ببرید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 25

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان