جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3
(4)

قهوه کاسنی یا دمنوش کاسنی یکی از بهترین جایگزین‌ها برای قهوه است که می‌توانید از آن استفاده کنید. برای کسانی که می‌خواهند مصرف کافئین شان را کاهش دهند، بهترین انتخاب نوشیدن قهوه کاسنی است. برای یاد گرفتن طرز تهیه قهوه کاسنی ادامه مطلب را مطالعه کنید.

ریشه کاسنی را به اندازه 2 و نیم سانتی متر خرد کنید

طرز تهیه قهوه کاسنی

چون ریشه کاسنی سفت است، از یک چاقوی تیز برای خرد کردن آن به اندازه 2 و نیم سانتی متر استفاده کنید. همه آن‌ها را به یک اندازه برش دهید، تا هنگام خشک کردن‌ به مشکل نخورید.

خشک کردن ریشه کاسنی

برای خشک کردن ریشه های خرد شده کاسنی آن‌ها را روی یک تابه کم عمق یا سینی فر بچینید و در فر قرار دهید. آن‌ها را در دمای 167 درجه سانتی گراد برشته کنید تا رنگ آن‌ها به قهوه‌ای طلایی تغییر کند. زمانی که بوی قهوه را حس کردید، آن‌ها را از فر بیرون بیاورید.

آسیاب کردن ریشه خشک شده کاسنی

ریشه های کاسنی برشته شده را در آسیاب بریزید و با همان درشتی که دانه های قهوه را آسیاب می‌کنید، آن‌ها را نیز آسیاب کنید. در حالت ایده ‌آل، اگر آن‌ها را در دستگاه اسپرسوساز دم می‌کنید، باید خوب آسیاب کنید اما اگر در فرنچ پرس و غیره دم می‌کنید، باید درشت‌تر آسیاب کنید.

ریشه کاسنی را با قهوه آسیاب شده مخلوط کنید

طرز تهیه قهوه کاسنی

شما می‌توانید دمنوش کاسنی را به تنهایی بنوشید. اما اگر طعم کاسنی را دوست ندارید، باید آن را با قهوه ترکیب کنید. بستگی به خودتان دارد اگر طعم قهوه را بدون کافئین دوست دارید، می‌توانید با نسبت 1:4 کاسنی را به قهوه اضافه کنید. اما اگر می‌خواهید مصرف کافئین را به تدریج کاهش دهید، از ترکیب 2:3 کاسنی و قهوه استفاده کنید.

طرز تهیه قهوه کاسنی

برای تهیه این قهوه کاسنی کافی است قهوه و ریشه کاسنی را باهم مخلوط کنید. سپس با همان ترفندی که قهوه را درست می‌کنید، دم کرده و بنوشید.

اضافه کردن شیر

پس از دم کردن ترکیب قهوه و ریشه کاسنی شیر را به آن اضافه کنید. حالا نوشیدنی شما آماده سرو است.

قهوه کاسنی چه طعمی دارد؟

طرز تهیه قهوه کاسنی

اگر ریشه کاسنی تازه باشد، بوی خاصی دارد، قهوه ریشه کاسنی شما باید طعمی مشابه قهوه معمولی داشته باشد. با این حال طعم آن شبیه روبوستا است و عطر شیرین‌تری دارد.

فواید و عوارض جانبی قهوه کاسنی برای سلامتی

اول از همه، کاسنی فاقد کافئین است. به همین دلیل اگر کسی مایل به ترک کافئین است، کاسنی بهترین گزینه محسوب می‌شود. به علاوه، این قهوه قند خون و التهاب بدن را کاهش می‌دهد. زیرا ریشه این گیاه حاوی اینولین است که سطح قند خون و مقاومت به انسولین را کنترل می‌کند.

اما اگر به گرده ابروسیا حساسیت دارید، باید از مصرف کاسنی نیز اجتناب کنید. کاسنی می‌تواند برخی از واکنش‌های آلرژیک مانند درد یا تورم را در پی داشته باشد. همچنین زنان باردار نباید از این دمنوش بنوشند، زیرا ممکن است سبب سقط جنین یا خونریزی قاعدگی شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان