جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
0
(0)

خوردن یک مشت بادام در روز می‌تواند سلامت پوست، مو و بدن شما را تضمین کند. فواید بادام آن را به یک میان وعده سالم و ایده آل تبدیل می‌کند. این مغز پر فایده که از 3000 سال قبل از میلاد مسیح مورد استفاده قرار گرفته، طیف وسیعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پلی فنول‌ها و فیبرهای غذایی را برای بدن فراهم می‌کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان‌ ها و خواص ضد التهابی بادام، سبب شده که ماده درمانی خوبی برای بیماری‌های پوست و مو یا درمان دیابت نوع 2 باشد.

با این حال مصرف بیش از حد بادام باعث ایجاد عارضه هایی در بدن می شود. اگر می خواهید در مورد عوارض جانبی بادام این مطلب را بخوانید: عوارض مصرف بیش از جد بادام!

مطلب مرتبط: علم توضیح می دهد: ۹ کمبود مواد مغذی که سبب بروز اختلالات خلقی و بیماری های

فواید بادام

بادام حاوی بسیاری از مواد مغذی مانند اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه (PUFAs)، اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFA) و فیبرها است. علاوه بر این، مقادیر قابل توجهی مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، آهن، مس، روی، منگنز، ویتامین E، تیامین، ویتامین B و مواد مغذی گیاهی فراوان دارد.

اگر به دنبال خوشحالی هستید، بخوانید: غذاهای شادی آور: بین آنچه می خوریم و احساس می کنیم، ارتباط قوی وجود دارد!

به همین دلیل این دانه‌های مغذی می‌توانند در کنترل شرایط مزمن و حاد مانند دیابت، چاقی، بیماری قلبی و چربی خون تاثیر فوق العاده ای داشته باشند. در این مطلب خواص خوراکی‌ها، فواید بادام آورده شده است. اگر از طرفداران بادام هستید، در این نوشتار دلایل بیشتری برای مصرف این ماده غذایی پرخاصیت خواهید یافت. با ما همراه باشید.

چگونه بادام برای سلامتی شما مفید است؟

بادام منبع بینظیر از مواد مغذی مانند ویتامین E، روی، پتاسیم و اسیدهای چرب است. آن‌ها باعث تقویت حافظه، تقویت بینایی چشم، تقویت سیستم‌ هاضمه شوند. از طرفی شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارند.

مطلبی جالب: تقویت حافظه کوتاه مدت با ۹ روش عجیب و بسیار موثر!

  1. فواید بادام؛ بادام نیروگاه‌های مواد مغذی

بادام می‌تواند یک میان وعده عالی باشد. این مغز غنی از مواد مغذی، کربوهیدرات کم و سرشار از انرژی است. بادام به میزان فراوانی مواد مغذی مانند اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFAs)، اسیدهای چرب چند غیراشباع (PUFA) و فیبرهای غذایی دارد. همچنین بادام منبع مواد معدنی و ویتامین‌ها مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، فسفر، مس، آهن، روی، منگنز، تیامین، ویتامین B، ویتامین E و چندین ماده مغذی گیاهی است.

خواندن این مطلب را از دست ندهید: ۸ نشانه پنهانی که بدن تان دچار کمبود اسیدهای چرب است

  1. تقویت و جوان سازی پوست یکی از خواص بادام

بادام سرشار از روغن و ویتامین E است. این چربی‌های اشباع نشده و پلی فنول‌ها به عنوان نرم کننده طبیعی پوست تاثیر فوق العاده ای دارند. به همین دلیل است که در طب سنتی از روغن بادام برای درمان پوست خشک استفاده می‌کردند. روغن بادام را می‌توان برای درمان بیماری‌های پوستی خشک مانند پسوریازیس و اگزما استفاده کرد. همچنین به بهبود رنگ پوست شما کمک می‌کند. از طرفی در درمان اسکار موثر است.

درمان هایی که معجزه می کند: ۱۸ راهکار موثر برای درمان خانگی اگزما که معجزه می کنند

این دانه‌ها منابع طبیعی ⍺-توکوفرول هستند که به همراه 7 عضو دیگر به عنوان ویتامین E شناخته می‌شوند. توکوفرول‌ها محافظ نور هستند. آن‌ها از آسیب‌های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می‌کنند. بادام همچنین به دلیل آنتی اکسیدان‌هایش شناخته شده است. پلی فنول‌های بادام – به ویژه فلاونوئیدها – پاک کننده‌های شگفت انگیز رادیکال‌های آزاد هستند. آن‌ها همچنین اثر ضد التهابی روی پوست شما دارند. به طور خلاصه، چه بادام در رژیم غذایی شما، چه روغن بادام می‌تواند پوست خشک، جای زخم، چین و چروک، رنگدانه و آسیب نوری را درمان کند.

اگر پوستی جوان می خواهید: ۸ ترفند ساده خانگی برای جوان سازی پوست دست

  1. فواید بادام؛ تحریک و تقویت رشد مو

ریزش مو یک مشکل رایج در بین زنان و مردان است. خیلی‌ها رژیم غذایی مدرن، سبک زندگی، آلودگی، عدم تعادل هورمونی، سوءتغذیه و حتی پرخوری را عامل آن می‌دانند. با این حال انواع روش‌های درمانی می‌توانند به شما در مقابله با این مشکل کمک کنند. یکی از روش‌های قدیمی، ماساژ روغن بادام روی پوست سر است.

ماساژ روغن بادام یکی از مطمئن ترین راه حل‌ها برای رشد مو است. هرچند جذب مواد مغذی این روغن روی پوست سر به زمان نیاز دارد، اما ویتامین E موجود در آن به موهای شما حالت می‌دهد. همچنین مکمل ویتامین E از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

اگر موهای بلند می خواهید: خواص قهوه برای مو: ۶ مزیت فوق العاده قهوه برای رشد مو + دستورالعمل

مهم تر از آن، کمبود ریز مغذی‌ ها می‌تواند به صورت ریزش مو ظاهر شود. کمبود بیوتین نادر است اما منجر به نازک شدن موها می‌شود. از طرفی باعث ریزش مو، بثورات، ناخن‌های شکننده و ضعف در اسکلت بیرونی می‌شود. همچنین بادام بو داده منبع خوبی از بیوتین است (¼ فنجان حدود 1.5 میکروگرم بیوتین دارد). از این رو، افزودن بادام به رژیم غذایی و ماساژ روغن آن بر روی مو و پوست سر، رشد موی سالم را تحریک می‌کند.

  1. تقویت حافظه و بهبود سلامت مغز از مهمترین فواید بادام

بادام منبع طبیعی توکوفرول، فولات، اسیدهای چرب مونو و غیراشباع چند و پلی فنل‌ها است. این مواد مغذی از بروز اختلالات شناختی مرتبط با سن و فراموشی جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر می‌اندازد.

تفریح و سرگرمی؛ ۸ گیم و بازی برای تقویت مغز و حافظه

فیتوکمیکال‌های بادام نیز سطح کلسترول را کنترل می‌کنند. رژیم‌های غذایی حاوی بادام بسیار سالم هستند. به عنوان مثال، رژیم غذایی مدیترانه ای که شامل زیتون، بادام و سایر مغزها، گوجه فرنگی، اسفناج، سیر، مارچوبه و نخود است، می‌تواند سلامت کلی مغز را تقویت کند. همه این فواید به لطف چربی‌های غیراشباع موجود در بادام است.

برای پیدا کردن راهی ایمن برای کاهش وزن به سراغ بخش رژیم و تناسب اندام خبرنامه بروید!

  1. فواید بادام؛ کمک به کاهش وزن

خوردن بادام به عنوان یک میان وعده باعث ایجاد حس سیری می‌شود. که از خوردن تنقلات و پرخوری جلوگیری می‌کند و در نهایت سبب کاهش وزن می‌شود. چربی‌های غیر اشباع موجود در بادام سبب کاهش کلسترول می‌شود. بادام همچنین منبع عالی فیبر غذایی است (1 اونس حاوی 3.5 گرم فیبر، 2.4 گرم فیبر نامحلول است). هضم غذاهای پر فیبر زمان می‌برد، بنابراین برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد.

اگر می خواهید غذاهای جدید و خوشمزه را امتحان کنید به بخش دستور پخت و آشپزی سر بزنید!

راه‌های افزودن بادام به رژیم غذایی چیست؟

  • مصرف حدود 10-100 گرم بادام در روز می‌تواند سبب بهبود هموستاز گلوکز و متابولیسم لیپید در بدن شود. افزودن منظم آن‌ها به رژیم غذایی می‌تواند از بسیاری از بیماری‌ های قلبی عروقی جلوگیری کند. شما می‌توانید روزی 8-10 بادام مصرف کنید.
  • برای شروع، از بادام به عنوان چاشنی در پخت غذا یا افزودنی سالاد استفاده کنید. یا به عنوان میان وعده بادام بخورید. می‌توانید آن‌ها را به دو صورت شور و بدون نمک میل کنید. تفت دادن بادام قبل از سرو طعم تردی به آن می‌دهد.
  • همچنین می‌توانید بادام را در اسموتی صبحانه میل کنید. شیر بادام، میوه‌ها و ماست یخ زده را با هم مخلوط کنید تا یک اسموتی خوشمزه درست آماده شود. روی دسرها پودر بادام بریزید.

امیدواریم بادام را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید و در کنار فواید فوق العاده اش از طعم آن نیز لذت ببرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان