جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

فواید کپسول ویتامین E + عوارض جانبی آن

فواید کپسول ویتامین E
خواندن 10 دقیقه
0
(0)

فواید کپسول ویتامین E: حتما از کپسول های ویتامین E برای پوست استفاده کرده اید. بسیاری از ما این کار را انجام داده ایم زیرا این آنتی اکسیدان دارای خواص ضد پیری است و راه حلی برای اکثر مشکلات مراقبت از پوست است.

شما می توانید کمبود ویتامین E را با مصرف غذاهای غنی از ویتامین E جبران کنید. با این حال، اگر رژیم غذایی شما نمی تواند دوز توصیه شده روزانه ویتامین E را برآورده کند، می توانید با پزشک مشورت کنید و از مکمل ها استفاده کنید. در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه به روش‌ های مختلف استفاده از کپسول ‌های ویتامین E برای سلامت پوست پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

فواید کپسول ویتامین E برای پوست

سرشار از آنتی اکسیدان

ویتامین E حاوی آلفا توکوفرول، یک آنتی اکسیدان قوی است که از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت می کند. کرم های ضد پیری حاوی ترکیبی از ویتامین C و ویتامین E هستند زیرا ترکیب هر دوی آن ها نتیجه بهتری دارند تا از پوست در برابر آسیب های خورشید و پیری محافظت کنند.

جلوگیری از آسیب UV

ویتامین E به تنهایی نمی تواند از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. برای محافظت از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش، باید همراه با محصولات حاوی ویتامین C استفاده شود. با این حال، می تواند به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد ناشی از UV کمک کند.

فواید کپسول ویتامین E؛ مرطوب کننده پوست

ویتامین E حاوی توکوفرول و توکوترینول است که پوست شما را مرطوب می کند و آن را درخشان و هیدراته نگه می دارد. استفاده موضعی از ویتامین E به دفاع آنتی اکسیدانی پوست شما کمک می کند و پوست شما را سالم نگه می دارد.

کاهش علائم پیری 

افزایش سن تولید کلاژن را کاهش می دهد و منجر به چین و چروک و شل شدن پوست می شود. لکه های تیره و خشکی پوست به دلیل رژیم غذایی نامناسب یا سبک زندگی نیز می تواند سبب پیری پوست شود. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی و مرطوب کننده است. به کاهش خطوط ریز، چین و چروک و لکه های تیره کمک می کند و پوست خشک را آبرسانی می کند.

فواید کپسول ویتامین E؛ روشن کننده پوست

رنگ پوست ناهموار یا خشکی ناشی از افزایش سن یا تجمع سموم می تواند پوست را کدر و تیره جلوه دهد. دانشمندان دریافته ‌اند که استفاده خارجی از ویتامین‌های E و C به کاهش رادیکال‌های مضر اکسیژن آزاد (که پوست را پیر و کدر می ‌کند) کمک می ‌کند. این مواد مغذی همچنین می توانند پوست را روشن کنند.

فواید کپسول ویتامین E؛ التهاب را کاهش می دهد

چندین مطالعه از خواص ضد التهابی ویتامین E صحبت کرده اند. این خواص روند بازسازی پوست را تقویت می ‌کند که در آن سلول ‌های مرده پوست با سلول ‌های سالم ‌تر جایگزین می‌ شوند و چهره شما را درخشان می ‌کنند. همچنین از پوست شما در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند.

این ها فواید ویتامین E برای پوست هستند. همان طور که قبلا ذکر شد، می توانید کپسول ویتامین E را مصرف کنید یا مستقیما روی پوست خود بمالید. برای اطلاع از نحوه استفاده از کپسول ویتامین E روی پوست به روش های زیر دقت کنید:

کاربرد هایی کپسول ویتامین E روی صورت شما چیست؟

ماسک کپسول ویتامین E برای روشن کردن پوست

2 کپسول از روغن ویتامین E را گرفته و با 2 قاشق غذاخوری ماست ارگانیک و چند قطره آب لیمو مخلوط کنید. خوب هم بزنید و روی صورت خود بمالید. بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. از این ماسک صورت دو بار در هفته استفاده کنید.

ویتامین E و ماست تمام ناخالصی ها را از پوست شما پاک می کند و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می بخشد. ماست حاوی اسید لاکتیک است که پوست شما را تغذیه و مرطوب می کند و با کاهش لکه ها و لکه های تیره، پوست را روشن می کند. آب لیمو به عنوان یک عامل روشن کننده طبیعی پوست عمل می کند.

احتیاط: اگر پوست حساسی دارید از این دارو خودداری کنید. زیرا آب لیمو ممکن است سبب قرمزی و سوزش پوست شما شود.

کپسول ویتامین E برای کاهش اسکار آکنه

روغن ویتامین E را از کپسول به طور مستقیم روی صورت یا ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید یک شب روی پوست بماند. این کار را به طور منظم انجام دهید تا زمانی که علائم چین و چروک از بین بروند. ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به ترمیم سلول های آسیب دیده پوست و کاهش ظاهر لکه ها اثربخشی فوق العاده ای دارد.

کپسول ویتامین E برای محو شدن حلقه های تیره

روغن ویتامین E را از کپسول ها به طور مستقیم به ناحیه اطراف چشم خود بمالید. آن را به آرامی ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند. حداقل به مدت 2 تا 3 هفته به طور مرتب از آن استفاده کنید تا ناحیه زیر چشم به وضوح روشن تر و روشن تر شود. شواهد تجربی نشان می دهد که روغن ویتامین E می تواند به محو شدن لکه های تیره و کاهش پف کردگی چشم کمک کند. با این حال، هیچ مدرک علمی برای حمایت از مزیت وجود ندارد.

کپسول ویتامین E برای پوست درخشان

روغن ویتامین E را از 3 تا 4 کپسول با 2 قاشق غذاخوری خمیر پاپایا و 1 قاشق چایخوری عسل ارگانیک مخلوط کنید. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 20 تا 25 دقیقه بماند. سپس صورت خود را بشویید. این روش را سه بار در هفته استفاده کنید. پوست پاپایا حاوی پاپائین است که خاصیت روشن کنندگی پوست دارد. ویتامین E پوست شما را تغذیه می کند و ترمیم سلولیت را انجام می دهد و عسل آن را مرطوب نگه می دارد.

کپسول ویتامین E برای هایپرپیگمانتاسیون

روغن ویتامین E را از 2 کپسول گرفته و با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص مخلوط کنید. به آرامی آن را به مدت 10 دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید حداقل یک ساعت یا یک شب روی پوست بماند. از این روش سه بار در هفته استفاده کنید. ویتامین E سلول های آسیب دیده پوست را ترمیم می کند و روغن زیتون پوست شما را مرطوب می کند و بازسازی سلولی را تقویت می کند. این عملکرد کاهش لکه های تیره و رنگدانه را به همراه دارد.

کپسول ویتامین E برای پوست های خشک

روغن دو کپسول ویتامین E را با 1 قاشق چایخوری عسل ارگانیک و 2 قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. آن را روی صورت خود بمالید. قبل از شستن صورت، 20 دقیقه صبر کنید. این مخلوط را سه بار در هفته استفاده دهید. شیر حاوی اسید لاکتیک است که روشن کننده گی و تغذیه پوست شما را به همراه دارد. علاوه بر این عسل به حفظ رطوبت کمک می کند. از فواید دیگر ویتامین E ترمیم و تغذیه سلول های پوست می باشد.

روغن ویتامین E برای پوست صاف

روغن ویتامین E را با یک کپسول با 2 قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق چایخوری گلیسیرین مخلوط کنید. آن را روی صورت خود بمالید. بگذارید یک شب روی صورت تان بماند. این درمان را ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید. گلیسیرین یک مرطوب کننده است که رطوبت را جذب و پوست شما را نرم و صاف می کند. ضمنا ویتامین E پوست شما را تغذیه و احیا خواهد کرد.

کپسول ویتامین E برای تسکین آلرژی های پوستی

روغن ویتامین E را از دو کپسول با روغن نارگیل ویرجین و دو قطره از روغن درخت چای و اسطوخودوس مخلوط کرده و روی صورت خود ماساژ دهید. بعد از 30-60 دقیقه آن را با آب گرم بشویید. می توانید این کار را دو بار در روز استفاده کنید. ویتامین E و اسانس اسطوخودوس دارای خواص ضد التهابی هستند. درخت چای و روغن نارگیل فوق بکر دارای خواص ضد میکروبی هستند که درمان را تسهیل می کنند.

کپسول ویتامین E برای خارش پوست

روغن ویتامین E را از یک کپسول با روغن نارگیل مخلوط کرده و روی صورت خود ماساژ دهید. این مخلوط را هر روز استفاده کنید. روغن نارگیل می تواند به کاهش خارش کمک کند زیرا پوست شما را آبرسانی و تغذیه می کند. ویتامین E پوست شما را ترمیم می کند و التهاب را کاهش می دهد.

کپسول ویتامین E برای لکه های تیره

روغن دو کپسول ویتامین E را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا تازه مخلوط کرده و روی پوست خود ماساژ دهید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس بشویید. آلوئه ورا پوست شما را ترمیم می کند و سبب کاهش لکه ها و رنگدانه های ناشی از اشعه UV می شود. این اثرات به دلیل آلوئزین، یک عامل کاهش دهنده ملانین و تیروزیناز در آلوئه ورا است. ویتامین E سرشار از آنتی اکسیدان است که از پوست شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

این 10 روشی است که می توانید برای داشتن پوستی درخشان و جوان با استفاده از کپسول ویتامین E استفاده کنید. اما قبل از خرید کپسول ویتامین E، باید دقت کنید که:

اگر چه ویتامین E و روغن ویتامین E (مشتق شده از ویتامین E) فواید زیادی برای پوست دارند، اما خطراتی وجود دارد که قبل از مصرف یا استفاده از آن روی پوست باید از آن ها آگاه باشید. در این جا لیستی از عوارض جانبی احتمالی کپسول ویتامین E وجود دارد.

عوارض جانبی استفاده از کپسول ویتامین E

واکنش های آلرژیک

در خیلی موارد منجر به درماتیت تماسی می شود. یک پچ تست انجام دهید تا از عوارض جانبی آن در امان باشید. مقدار کمی از کپسول ویتامین E را روی ناحیه فک خود بمالید و 24 ساعت صبر کنید. هرگونه واکنش آلرژیک را بررسی کنید. گفته می شود، کپسول های ویتامین E برای همه مناسب نیست. پس به خواندن ادامه دهید تا بدانید آیا می توانید از کپسول های ویتامین E استفاده کنید یا خیر.

چه کسانی باید از مصرف کپسول ویتامین E اجتناب کنند

  • در صورت ابتلا یا داشتن اگزما یا پسوریازیس از مصرف کپسول ویتامین Eاجتناب کنید.
  • همچنین در صورت داشتن اختلالات خونریزی از مصرف مکمل های ویتامین E خودداری کنید.
  • اگر به کپسول ویتامین E حساسیت دارید از مصرف آن اجتناب کنید.

باید گفت

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که برای پوست مفید می باشد و به حفظ سلامت و نرمی آن کمک می کند. برای بهره بردن از فواید آن، می توانید روغن ویتامین E را به صورت خود بمالید یا از مکمل ها استفاده کنید. از طرفی به بهبود بافت پوست و علائم پیری کمک می کند و پوست را مرطوب و نرم نگه می دارد. برای استفاده از کپسول ویتامین E برای صورت خود، نکاتی را که در مطلب مطرح شد، رعایت کنید. با این حال، اگر می خواهید مکمل های ویتامین E مصرف کنید، مشورت با پزشک را فراموش نکنید. زیرا ویتامین E اضافی می تواند برای بدن مضر باشد.

لینک های مرتبط

نحوه استفاده از روغن ویتامین E برای ناخن های درخشان و سالم

۷ ماده غذایی غنی از ویتامین E که افزودنی عالی برای صبحانه های فصل سرما هستند

ویتامین های ضروری برای افزایش قد شما که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

فواید ویتامین C برای سلامتی: 7 نکته مهم علمی درباره عملکرد ویتامین سی در بدن

اهمیت، علائم کمبود و بهترین غذاهای سرشار از ویتامین B12!

ویتامین D : چگونه از نور خورشید ویتامین دی بدن تان را تامین کنید؟

۷ بهترین مواد غذایی حاوی تمام ویتامین های ضروری بدن

6بهترین میوه و سبزی سرشار از ویتامین C+نیاز روزانه به ویتامین C

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان