جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
2
(3)

محبوبیت نوشیدنی برای سم زدایی کبد هر روز بیشتر می‌شود. کبد نقش بسیار حیاتی در حفظ سلامت و سرزندگی شما دارد. اساساً این ارگان مسئول تمیز کردن و فیلتر کردن خون از دستگاه گوارش قبل از جریان یافتن به بقیه بدن است. همچنین داروها را متابولیزه و مواد شیمیایی را سم زدایی می کند. به علاوه، صفرا ترشح و به هضم چربی و دفع مواد زائد کمک می کند. اینها تنها بخشی از عملکردهای متعدد کبد هستند. به همین دلیل بسیار مهم است که آن را در حالت عالی نگه دارید. پاکسازی و سم زدایی می تواند به محافظت از کبد در برابر بیماری و حفظ سلامت آن کمک کند.

نوشیدنی برای سم زدایی کبد

در حالی که کبد به طور کلی از خود مراقبت می کند، غذاها و نوشیدنی های خاصی وجود دارند که می توانند به حفظ و بهبود سلامت آن کمک کنند. ممکن است به این فکر کنید که “چه نوشیدنی هایی برای سم زدایی کبد مفید هستند؟” خب، در زیر فهرستی از نوشیدنی های عالی که به سم زدایی کبد کمک می کنند، آورده شده است:

۱. آب لیمو

آب لیمو یک نوشیدنی ساده اما موثر برای پاکسازی است. این نوشیدنی به پاکسازی سموم از خون کمک می کند. می توانید آب یک لیموی تازه را در آب بریزید یا به غذای‌تان اضافه کنید. این نوشیدنی به صورت گرم بهتر عمل می کند، زیرا نوشیدنی های سردتر می توانند بدن را شوکه کنند و گرما را از دستگاه گوارش بگیرند. روزهای گرم در راهند، فواید لیموناد را فراموش نکنید!

۲. نوشیدنی زنجبیل و لیمو

اگر می خواهید سطح نوشیدنی خود را بالا ببرید، مقداری زنجبیل به آن اضافه کنید. این ماده هضم، گردش خون و تعریق را تحریک می کند و باعث پاکسازی بهتر می شود. همچنین دارای خواص ضد التهابی است. نوشیدن این ترکیب سوخت و ساز بدن را افزایش و نفخ را تسکین می دهد و حتی از بیماری جلوگیری می کند. شات زنجبیل را هم می توانید امتحان کنید، نوعی نوشیدنی با چند فایده بی نظیر.

۳. آب گریپ فروت برای سم زدایی کبد

یک مطالعه از مجله جهانی گوارش نشان می دهد که گریپ فروت بسیار مفید است. این ماده خوراکی حاوی دو آنتی اکسیدان اصلی – نارینژین و نارینژنین است که به کاهش التهاب و محافظت از سلول های کبد کمک می کند و کبد را از آسیب نجات می دهد. این ترکیبات همچنین می توانند تجمع چربی در کبد را کاهش دهند و آنزیم هایی که چربی سوزی می کنند را افزایش دهند. این ویژگی ها، گریپ فروت را برای مبارزه با بیماری کبد چرب غیر الکلی عالی می کند.

۴. چای زردچوبه

چای زردچوبه یکی از بهترین نوشیدنی ها برای سم زدایی کبد محسوب می شود. مطالعات نشان می‌دهند که زردچوبه دارای خواصی است که می‌تواند مولکول‌های اصلی التهابی را که باعث شروع، ایجاد یا بدتر شدن بیماری‌هایی مانند بیماری کبدی می‌شوند، کاهش دهد.

۵. چای سبز

مطالعه دیگری توسط World Journal of Gastroenterology اشاره می کند که چگونه چای سبز ممکن است به کاهش محتوای کلی چربی و مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک کند. علاوه بر این، چای سبز ممکن است به کاهش علائم بیماری کبد چرب غیر الکلی کمک کند.

۶. چای بابونه

چای بابونه به طور کلی به عنوان نوشیدنی برای آرام کردن اعصاب و کمک به آرام کردن شما قبل از خواب در نظر گرفته می شود. با این حال، دارای سسکوئی ترپن لاکتون است که به کبد اجازه می دهد مسیرهای سم زدایی را آماده کند. به علاوه، این گیاه خواص ضد التهابی هم دارد.  فواید شگفت انگیز چای بابونه را نادیده نگیرید!

۷. چای جو دوسر

جوی دوسر سرشار از فیبر، ویتامین و مواد معدنی است و به هضم غذا کمک می کند و در عین حال برای پاکسازی کبد و روده ها عالی است. به همین دلیل است که بسیاری نوشیدنی جو دوسر را نوشیدنی سم زدایی فوق العاده ای می دانند. این ماده به دفع سموم از بدن شما کمک می کند. مطالعه ای در مجله بین المللی علوم مولکولی نشان داد که بتا گلوکان موجود در جو دوسر به کاهش میزان چربی ذخیره شده در کبد موش کمک می کند.

۸. نوشیدنی عناب

میوه عناب که بومی آسیای جنوبی است، دارای عناصری است که به تغذیه کبد کمک می کند و برای چربی سوزی و سم زدایی مورد نیاز است. این میوه همچنین ذهن را آرام می کند و سطح استرس را کاهش می دهد و به شما امکان می دهد خوابی با کیفیتی داشته باشید. این ماده به نوبه خود، به عملکرد صحیح کبد شما کمک می کند.

۹. چای نعنا

نعناع حاوی مقادیر زیادی اسانس، یعنی منتول و منتون است. اینها به فرآیند گوارش کمک می کنند، به خصوص اگر یک وعده غذایی سنگین در شب خورده باشید. نعنا به عنوان یک چای، با کمک به سم زدایی کبد و عملکردهای گوارشی، به فرآیند گوارش کمک می کند.

۱۰. قهوه

قهوه ممکن است برای کبد مفید باشد، زیرا گفته می شود از آن در برابر بیماری هایی مانند بیماری کبد چرب محافظت می کند. در مطالعه‌ای در سال 2014 در مجله کلینیکال گوارش، قهوه بر سایر آنزیم‌ها تأثیر می‌گذارد و به آن اثرات محافظتی می‌دهد. علاوه بر این، مجله اشاره می کند که قهوه باعث کاهش تجمع چربی در کبد و افزایش آنتی اکسیدان های محافظ می شود. این نوشیدنی پرطرفدار همچنین دارای ترکیباتی است که به آنزیم های کبدی کمک می کنند تا از شر مواد سرطان زا خلاص شوند.

کلام پایانی: مراقبت از کبد

کبد یکی از اعضای حیاتی بدن شماست. بیش از 500 عملکرد داشته و اساساً وظیفه تمیز کردن خون را بر عهده دارد. این بدان معناست که برای عملکرد صحیح باید در شرایط مطلوب باشد. و بهترین راه برای بهبود سلامت کبد، مصرف نوشیدنی برای سم زدایی کبد است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان