جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.1
(237)

 در کنار پیشرفت های بی بدیل علم پزشکی هنوز هم طب سنتی در بسیاری از خانواده ها جایگاه ویژه ای دارد و بی دلیل هم نیست! گیاهان دارویی خواص بی نظیری دارند و به نوبه خوب برخی مشکلات کوچک را می توانند خیلی خوب برطرف کنند. زردچوبه همیشه به خاطر خواص دارویی اش شناخته شده بوده است، اما ما در حین پخت و پز فقط مقداری از آن را استفاده می‌کنیم. اگر به شما بگوییم که راه‌های سالم و همچنین خوشمزه ای برای گنجاندن این ادویه جادویی در رژیم غذای‌تان وجود دارد، چه؟ بله. شات زردچوبه یک راه عالی برای افزودن زردچوبه به برنامه غذایی شماست.

انواع شات زردچوبه که در این نوشتار معرفی می‌کنیم بسیار خوشمزه هستند و می‌توانند با افزودن مواد دیگری مانند زنجبیل، سرکه سیب و حتی آناناس در آن‌ها خوشمزه تر شد! برای تکمیل شیرینی این نوشیدنی غلیظ می‌توانید عسل هم اضافه کنید.

شات زردچوبه چیست؟

شات زردچوبه یک نوشیدنی غلیظ است که از ریشه زردچوبه تازه یا پودر زردچوبه تهیه می‌شود و معمولاً با مواد دیگری مانند زنجبیل، آب لیمو، فلفل سیاه یا عسل ترکیب می‌شود تا هم طعم و هم فواید بی نظیری داشته باشد. شات‌های زردچوبه به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی خود شناخته شده اند و اغلب به دلیل تقویت سیستم ایمنی و گوارش و مبارزه با سرطان مصرف می‌شوند. 

شات زردچوبه چه تفاوتی با افزودن زردچوبه به نوشیدنی‌ها و غذا دارد؟

شات زردچوبه چه تفاوتی با افزودن زردچوبه به نوشیدنی‌ها و غذا دارد؟

شات زردچوبه به یک دلیل با افزودن زردچوبه به نوشیدنی‌ها و غذاها متفاوت است و آن اینکه این شات یک دوز بالا از زردچوبه دارد، در حالی که افزودن زردچوبه به نوشیدنی‌ها و غذاها معمولاً شامل استفاده از مقادیر کمتری است. 

فواید شات زردچوبه برای سلامتی 

موارد زیر مهم ترین خواص انواع شات زردچوبه هستند:

  • خاصیت ضد التهابی دارد: زردچوبه حاوی کورکومین است، ترکیبی که به دلیل خواص ضد التهابی قوی خود شناخته شده است و می‌تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند.
  • خاصیت آنتی اکسیدانی دارد: زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.
  • سیستم ایمنی را تقویت می‌کند: ثابت شده است که کورکومین موجود در زردچوبه باعث افزایش فعالیت سیستم ایمنی بدن، کمک به سلامت کلی و مبارزه با عفونت‌ها می‌شود.
  • برای فرایند گوارش مفید است: شات زردچوبه به دلیل توانایی‌اش در تحریک تولید صفرا و افزایش ترشح آنزیم‌ها می‌تواند به بهبود هضم و کاهش علائم سوء‌هاضمه، نفخ و گاز کمک کند.
  • خاصیت ضد سرطانی دارد: برخی از مطالعات نشان می‌دهد که کورکومین موجود در زردچوبه ممکن است با مهار رشد و گسترش سلول‌های سرطانی دارای خواص ضد سرطانی باشد، اگرچه تحقیقات بیشتری برای شواهد قطعی مورد نیاز است.
  • از سلامت مغز حمایت می‌کند: کورکومین ممکن است از سد خونی مغز عبور کند و نشان داده شده که اثرات بالقوه محافظت از عصب‌ها دارد و به طور بالقوه به کاهش خطر بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر کمک می‌کند.

3 رسپی تهیه شات زردچوبه که باید امتحان کنید

3 رسپی تهیه شات زردچوبه که باید امتحان کنید

در اینجا سه رسپی تهیه شات زردچوبه وجود دارد که می‌توانید را در خانه امتحان کنید:

شات زردچوبه کلاسیک

  • در یک مخلوط کن، دو و نیم سانت ریشه زردچوبه تازه (پوست کنده)، 1 تکه کوچک زنجبیل تازه (پوست کنده) و 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را مخلوط کنید.
  • برای جذب بهتر کورکومین، کمی فلفل سیاه اضافه کنید.
  • به هم زدن ادامه بدهید تا یکدست شود و ترکیب را صاف کنید.
  • مایع را داخل لیوان بریزید و بلافاصله بنوشید.

شات سرکه سیب زردچوبه

در یک کاسه کوچک، 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب، 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه و 1 قاشق چایخوری عسل را مخلوط کنید.

کمی فلفل سیاه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شوند.

مخلوط را در لیوان بریزید و سریع مصرف کنید.

شات آناناس زردچوبه

شات آناناس زردچوبه

  • در مخلوط کن، 1 فنجان تکه‌های آناناس تازه، دو و نیم سانت ریشه زردچوبه تازه (پوست کنده) و 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید.
  • کمی فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.
  • مخلوط را از صافی رد کنید.
  • مایع را در لیوان بریزید و بلافاصله بنوشید.

معایب شات زردچوبه 

در حالی که شات زردچوبه چندین فواید بالقوه برای سلامتی دارد، مهم است که از چند ایراد احتمالی آن نیز آگاه باشید!

  • ایحاد لکه: زردچوبه به دلیل رنگ قوی و تندی که دارد می‌تواند باعث ایجاد لکه روی سطوح، ظروف و لباس‌ها شود. اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از لک شدن و تمیز کردن سریع انجام دهید.
  • ناراحتی معده: برخی افراد ممکن است هنگام مصرف زردچوبه در مقادیر زیاد، مشکلات گوارشی مانند ناراحتی معده، حالت تهوع یا اسهال را تجربه کنند. با مقادیر کم شروع کنید و به پیام‌های بدن‌تان گوش دهید.
  • تداخل با داروها: زردچوبه ممکن است با برخی داروها، مانند رقیق‌کننده‌های خون و داروهایی که بر عملکرد کبد تأثیر می‌گذارند، تداخل داشته باشد. در صورت مصرف هر گونه دارو با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید شات زردچوبه بنوشید.
  • آلرژی یا حساسیت: برخی افراد به زردچوبه حساسیت دارند. اگر هر گونه واکنش نامطلوب مانند خارش، تورم یا مشکل در تنفس را تجربه کردید، مصرف را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 237

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان