رژیم غذایی بر اساس گروه خونی؛ بهترین صبحانه برای گروه خونی O کدام است؟!

بهترین صبحانه برای گروه خونی O

رژیم غذایی برای گروه‌های خونی بر این فرض استوار است که شما می‌توانید سلامت خود را با رژیم غذایی مشابه رژیم اجداد باستانی خود بهبود ببخشید. به گفته پیتر ج. د. آدامو، خالق این طرح، گروه خونی شما نشان می‌دهد که از کدام دسته از موجودات ماقبل تاریخ هستید. افراد با گروه خونی O ظاهرا از دسته شکارچیان هستند. در این گروه خونی از آن‌ها خواسته شده که همه وعده‌های غذایی – از جمله صبحانه – را در کنار غذاهایی که در دسترس این گروه می‌باشد، برنامه ریزی شده مصرف شود. اگر گروه خونی O دارید، قبل از شروع یک رژیم غذایی با پزشک خود صحبت کنید. هرچند منتقدانی هم برای این ایده وجود دارد. که می‌گویند این رژیم غذایی بسیار محدود کننده است. در این مطلب نیز بهترین صبحانه برای گروه خونی O آورده شده که با هم خواهیم دید!

بهترین صبحانه برای گروه خونی O

رژیم غذایی سرشار از میوه

د. آدامو می‌گوید انجیر تازه یا خشک و آلو برای افراد دارای گروه خونی O مفید هستند. اگرچه در این نوع رژیم غذایی از مصرف سایر میوه‌ها مانند توت فرنگی، پرتقال، شاه توت و طالبی باید اجتناب کنید، اما می‌توانید از میوه‌هایی مانند موز، گیلاس، گریپ فروت، کیوی، هندوانه، هلو، سیب، گلابی و همه انواع انگور – نیز برای رژیم غذایی گروه خونی O مصرف کنید.

صبحانه آسان و سریع برای گروه خونی O، تهیه یک سالاد از تکه‌های میوه‌های تازه است. چند نوع میوه را انتخاب کنید و یک سالاد خوشمزه آماده کنید. سعی کنید از میوه‌های یخ زده با آب میوه و مقدار کمی ‌شیر سویا یک اسموتی خوشمزه برای خود آماده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مافین برای گروه خونی O

پیروی از رژیم غذایی افراد با گروه خونی O به معنای کنار گذاشتن کلوچه‌های تهیه شده از ذرت، سبوس جو یا آرد گندم است. اشتباه نکنید، شما می‌توانید کلوچه بخورید، به شرطی  که از آردهایی مانند  ‌آرد گندم آلمانی، جو، برنج یا آرد چاودار.

کره بادام زمینی و نان تست

در حالی که نان‌های سبوس دار برای مصرف افراد دارای رژیم گروه خونی O مجاز نیست، اما نان‌های تهیه شده با سویا، چاودار، برنج قهوه ای یا آرد گندم آلمانی را می‌توان در وعده‌های غذایی گنجاند. یک صبحانه معمولی برای گروه خونی O ممکن است شامل نان چاودار برشته شده با کره بادام زمینی همراه با دانه‌های آفتابگردان بوداده و بدون نمک باشد.

توفو با سبزیجات

افراد با گروه خونی O نباید در هفته وعده‌های زیادی تخم مرغ مصرف کنند. به عنوان یک جایگزین برای تخم مرغ در وعده صبحانه، توفو را امتحان کنید. سپس سیر ریز شده، سبزیجات رنده شده مانند کدو سبز یا هویج را در ماهیتابه تفت دهید. پس از آن توفو را به سبزیجات اضافه کنید. و با کفگیر یا قاشق چوبی آن را در تابه خرد کنید. سعی کنید توفو را با ادویه‌‌هایی که برای گروه خونی نوع O توصیه می‌‌شود – مثلا جعفری، فلفل قرمز و کاری- طعم دهید و آن را با نان تست یا میوه سرو کنید.

لینک‌های مرتبط

۱۳ غذای سالم برای صبحانه که به کاهش وزن کمک می‌کند

۱۱ پیشنهاد صبحانه سلام که سریع آماده می‌شود

دانستنی‌ها؛ چرا برخی از افراد نسبت به دیگران بیشتر در معرض نیش و گزند حشرات قرار دارند ؟

نوشیدنی‌های چربی سوز: ۵ نوشیدنی عالی برای صبحانه که به کاهش وزن تان کمک می‌کنند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 15

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *