جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.4
(10)

در این مطلب می خواهیم از عوارض جانبی گوجه فرنگی که عضوی از خانواده گل ‌های شب بو است، بنویسیم. می‌دانید که گوجه بخشی جدایی‌ ناپذیر بسیاری از دستور العمل‌های غذایی خوشمزه که همه از خوردن آن لذت می ‌برند، به شمار می رود. گوجه، نرم و آبدار که در دسته میوه به حساب می آید، به عنوان طعم دهنده هر نوع غذای لذیذ شناخته شده است. و بخش ضروری از دنیای آشپزی را تشکیل می دهد.

عوارض جانبی گوجه فرنگی

همه غذاهای بدون گوجه فرنگی ناقص هستند، از سالاد گرفته تا سوپ و سس کاری. با وجود این همه مزیت، اگر بیش از حد از این میوه قرمز را مصرف کنید، ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد. گوجه  به دلیل ماهیت اسیدی خود می تواند مشکلات مختلفی برای سلامتی ایجاد کند. برگ‌ های گوجه ‌فرنگی و همچنین سبزیجات، اگر به مقدار زیاد مصرف شوند، می‌توانند برای سلامتی بدن بسیار خطرناک باشند. بنابراین برای دانستن بیشتر در مورد عارضه های گوجه فرنگی ما را در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه دنبال کنید.

رفلکس اسید

حتما احساس آزار دهنده معده خود را که عموم مردم به آن سوزش سر دل می‌گویند را به خاطر دارید! همه این ها به خاطر همین آیتم کوچک تُرد و خوش مزه است. گوجه فرنگی که دارای ترکیبات اسیدی زیادی مانند اسید مالیک و سیتریک است، در صورت مصرف بیش از حد می تواند باعث رفلاکس اسید در سیستم گوارش شما شود. اجزای اسیدی گوجه فرنگی باعث آزاد شدن اسید اضافی معده پس از شروع فرآیند گوارش می شود. در نتیجه اسید اضافی در معده جریان می یابد و باعث ایجاد ناراحتی و سوزش سر دل می شود. اگر می خواهید از آن احساس آزاردهنده در قفسه سینه خود جلوگیری کنید، مصرف گوجه فرنگی خود را محدود کنید.

عوارض جانبی گوجه فرنگی؛ نفخ

اگر بعد از غذا احساس نفخ دارید، گوجه ‌فرنگی مقصر این حال شما است. این میوه به دلیل داشتن پوست و دانه های غیر قابل هضم می تواند باعث حرکات ناخوشایند روده شود که در نهایت منجر به نفخ می شود. گوجه فرنگی یکی از رایج ترین علل مشکلات گوارشی می باشد. که توصیه می شود از خوردن آن به مقدار زیاد خودداری کنید.

خطر ابتلا به سرطان پروستات

مصرف بیش از حد گوجه فرنگی در مردان می تواند منجر به افزایش تولید لیکوپن در بدن شود. مصرف بیش از حد آن ممکن است سبب ایجاد درد و مشکل در دفع ادرار شود. که در نتیجه به غده پروستات آسیب وارد کرده و زمینه بروز سرطان پروستات را فراهم نماید.

آلرژی های شدید

هیستامین، یک ماده شیمیایی پیچیده است که در گوجه فرنگی یافت می شود، مسئول واکنش های آلرژیک شدیدی است. که بلافاصله پس از خوردن غذا رخ می دهد. سرفه، عطسه، اگزما، کهیر، واکنش‌ های پوستی، سوزش گلو، تورم صورت، لب ها و زبان تنها تعدادی از علائم آلرژیکی هستند که ممکن است پس از خوردن گوجه قرمز ایجاد شود. هنگامی که متوجه این موضوع شدید، برای جلوگیری از آن حتما از خوردن گوجه فرنگی دوری کنید.

عوارض جانبی گوجه فرنگی؛ سنگ کلیه

مصرف زیاد گوجه فرنگی که سرشار از کلسیم و اگزالات است می تواند سبب تجمع این مواد مغذی در بدن شود. مشکل این تجمع این است که تجزیه و خارج شدن آن از بدن دشوار می باشد. رسوب بیش از حد این اجزا می تواند منجر به سنگ کلیه شود که برای سلامت فرد خطرناک می باشد. بنابراین با محدود کردن مصرف این سبزی خوشمزه از سنگ کلیه جلوگیری کنید.

اسهال

گوجه فرنگی به دلیل محتوای اسیدی و چربی بالایی که دارد، سبب بروز مشکل در معده و سیستم هاضمه شما می شود. برای افرادی که به سختی گوجه فرنگی را هضم می کنند، این می تواند سبب اسهال شود. با خوردن بیش از حد گوجه، یکی از اجزای موجود در آن به نام «سالمونلا» می ‌تواند سبب ناراحتی معده و ایجاد اسهال شود.

لینک های مرتبط

طرز تهیه ماکارونی با گوجه فرنگی و مرغ، یک غذای خوشمزه و مقوی!

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی خوشمزه و مخصوص فرانسوی مخصوص روزهای زمستان

خرما برای بیماران دیابتی: آیا خرما برای دیابت خطر دارد ؟

فواید انجیر؛ ۲۸ مزیت شگفت انگیز انجیر برای پوست، مو و سلامت بدن

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان