جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
1.7
(3)

تزیین خانه می تواند یک فرآیند فوق العاده سرگرم کننده باشد – اما در عین حال به وسواس و دقت زیادی هم نیاز دارد. به هر حال، کارهای زیادی وجود دارد که انجام دهید، مثلا رنگ آمیزی دیوارها یا انتخاب اثاثیه برای اتاق‌ها. انتخاب لوازم مناسب برای دکوراسیون داخلی خانه اهمیت بسیار زیادی دارد.

در صورتی که به خانه جدیدی نقل مکان کرده اید یا تصمیم به تغییر دکوراسیون دارید، برخی نکات دکوراسیون داخلی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. در این مقاله برخی از مهم‌ترین نکات دکوراسیون داخلی را خواهید یافت. با ما تا انتهاب همراه باشید!

  1. قبل از انتخاب رنگ اتاق ها، لوازم خود را انتخاب کنید

هنگام دکور یک خانه یا اتاق، بسیاری از افراد ابتدا شروع به رنگ آمیزی دیوارها می کنند. با این حال ما پیشنهاد می کنیم که فعلا دست نگهدارید، این مرحله را به بعد موکول کنید. قبل از این خانه خود را رنگ کنید و روی دیوارها را طراحی کنید. اول باید وسایل ضروری مانند فرش، مبلمان و دیگر وسایل را تهیه کنید. سپس به فکر رنگ اتاق ها باشید.

برای شما: ۵ روش تزئینی قدیمی دکوراسیون خانه که باید چیزهایی جدید را جایگزین آن کرد!

  1. دکوراسیون داخلی؛ نورپردازی خانه را فراموش نکنید

هیچ اتاقی بدون نور مناسب کامل نیست. در واقع، به گفته بسیاری از طراحان، هیچ اتاقی بدون حداقل سه لامپ روشنایی کافی ندارد و کامل نیست.

بسیاری از مردم به نورپردازی خانه خود توجه کافی ندارند. اتاق‌های نشیمن و اتاق ‌خواب باید حداقل سه منبع نور علاوه بر نور بالای سر داشته باشند. پس به فکر نورپردازی اتاق‌ها باشید.

  1. در هر اتاق یک نقطه کانونی در نظر بگیرید

انتخاب یک نقطه کانونی در خانه به اندازه دکوراسیون داخلی خانه مهم است. در واقع شما با نقطه کانونی سلیقه خود را در دکوراسیون داخلی خانه نشان می دهید. نقطه کانونی در دکور داخلی توجه را به سمت ویژگی خاص و چشمگیری در دکور یک اتاق جلب می کند. این نقطه می تواند یک اثر هنری زیبا و خیره کننده یا مجموعه از نقاشی ها بالای یک شومینه باشد. یا یک دیوار با رنگ متفاوت که توجه شما را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید: طراحی اتاق خواب مدرن: ۱۰ بهترین نکات کلیدی در دکوراسیون اتاق خواب

  1. از ترندها و مد روز دوری کنید

شاید ترندها و مدل های روز وسوسه انگیز باشند. اما با هر طراحی صحبت کنید به شما توصیه می کند که روي چيزي تمرکز کنید که دوست داريد. نه روی چیزی که دیگران دوست دارند. ترند طراحی و دکور خانه ها هر روز در حال تغییر است. اما اگر به دنبال سلیقه خود باشید می توانید به دلخواه خود خانه تان را دکور کنید.

اگر ساده دوست دارید از وسایل ساده استفاده کنید. اگر هم فضای شلوغ و پرجنب و جوش را می پسندید، کاری را انجام دهید که دلتان می خواهد.

  1. اتاق خود را به چند لایه و بخش تقسیم کنید

هنگام چیدن خانه، اتاق را به چند بخش مختلف تقسیم کنید. لایه پایه دکوراسیون داخلی باید شامل بزرگترین مبلمان باشد. لایه دوم شامل مبلمان کوچک‌تر است. بخش یا لایه سوم: شامل وسایل و لوازم جانبی است. این بخش و لایه‌ها انعطاف پذیر است به همین دلیل می توانید هنگام جابه جایی وسایل، جاهای آن ها را تغییر دهید.

به این لایه ها توجه کنید. قسمت های اصلی – مانند مبل، میز کوکتل و قالیچه – فضا اتاق با این وسایل بخش بندی می شود. گزینه‌های ثانویه و لوازم جانبی – مانند میزهای کنار مبل، اشیاء تزئینی و تابلوهای هنری – عناصری هستند که یک چهاردیواری را به خانه تبدیل می‌کنند.

  1. دکوراسیون داخلی؛ به چیدمان خانه دقت کنید

هنگام چیدمان مبلمان خود، فضای بیشتری برای رفت و آمد خود و مهمانان خود اختصاص دهید. مردم همیشه دوست دارند مبلمان شان متناسب به هم باشند. اما مسلما نمی خواهید اتاقی شلوغ داشته باشید که نتوانید داخل آن رفت و آمد کنید. وقتی فضای بیشتری برای جا به جایی در خانه ایجاد کنید، حس راحتی بیشتری خواهید کرد.

طراحان داخلی بین قطعات بزرگ‌تر مبلمان، به عرض ۴ فوت فاصله ایجاد می کنند. همچنین بین قطعات کوچک‌تر مبلمان، فضایی بین ۱۴ تا ۱۸ اینچ فاصله می اندازند.

برای شما: ۷ نکته در مورد نگهداری از گل قاشقی یا پیرومیا در خانه

  1. با اندازه‌ها بازی کنید

از این که از برخی قطعات بزرگ و برخی دیگر کوچک استفاده کنید، مضطرب نشوید. بازی با نسبت های مختلف مهم است. اندازه های مختلف قدرت تغییر کامل یک فضا را دارد. باید بین عناصر مختلف یک اتاق هم افزایی و فرق وجود داشته باشد. این قانون نه تنها به فضای اتاق شما جذابیت می بخشد بلکه از شلوغ شدن بیش از حد آن نیز جلوگیری می کند.

بسیاری از افراد استفاده از لوازم جانبی، نور یا مبلمان بزرگ دوری می کند، زیرا فکر می کنند فضای خانه را کوچک نشان می دهد. اما گاهی وسایلی که استفاده می کنند، نسبت به اندازه اتاق خیلی کوچک است و با اتاق هیچ تناسبی ندارد. در این مواقع آن ها برای جبران اشتباه خود، اغلب وسایل بیشتری برای پر کردن فضا استفاده می کنند که باعث به هم ریختگی بیشتر می شود.

پس حتما از وسایل بزرگ و کوچک. به طور درست و اصولی در دکور داخل خانه خود استفاده کنید.

  1. دو بار اندازه گیری کنید، یک بار بخرید

این عبارت در واقع «دوبار اندازه گیری، یک بار برش» است. اما به گفته طراحان، “دوبار اندازه گیری، یک بار خرید” شعاری است که ارزش توجه دارد. قبل از ایجاد هر گونه تغییر در دکوراسیون داخلی خانه خود، همیشه اندازه اتاق را بدانید. سقف‌ها، دیوارها، کف اتاق ها و هر تکه مبلمانی را که می‌خواهید داخل آن جا دهید را اندازه‌گیری کنید.

در طراحی خانه هیچ چیز بدتر از داشتن یک مبل، فرش یا نورپردازی در اندازه نامناسب نیست. رایج ترین اشتباه طراحی که افراد مرتکب می شوند، خرید وسایل خیلی کوچک یا خیلی بزرگ برای یک فضای بزرگ یا کوچک است.

  1. دکوراسیون داخلی؛ وسایل چند کاره را انتخاب کنید

هنگام انتخاب وسایل سعی کنید لوازم چند کاره را انتخاب کنید. در اتاق نشیمن خود فضای انعطاف پذیری ایجاد کنید. مثلا از کوسن هایی استفاده کنید که می شود روی زمین هم برای نشستن از آن ها استفاده کرد.

چنین وسایلی نه تنها فضای کمتری نیاز دارد بلکه باعث می شود کاربرد بیشتری نیز داشته باشد. بدون این که نیاز به خرید وسایل بیشتر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: افزایش ماندگاری مواد غذایی در یخچال با ۵ ترفند ساده و موثر

  1. آثار هنری و تابلوهای نقاشی را پایین تر نصب کنید

تابلوهای هنری می توانند یک فضا را متحول کند. اما ممکن است تابلوهای نقاشی را خیلی بالا آویزان کنید. اگر شما هم چنین کاری کرده اید، باید آن ها را پایین تر بیاورید، مگر این که یک تکه مبلمان زیر آن قرار داشته باشد.

در غیر این صورت آثار هنری باید حدود 60 تا 62 اینچ از زمین فاصله داشته باشند. چرا؟ چون این کارهای هنری باید در تیررس چشم افراد قرار داشته باشند.

  1. مبل‌ها را به دیوار نچسپانید

برخلاف تصور رایج، نیاز نیست که مبلمان خود را به دیوار بچسپانید. در واقع اگر مبلمان را وسط اتاق قرار دهید، فضا بزرگ تر به نظر می رسد. شاید فکر کنید غیرممکن است اما وقتی به این نکته عمل کنید، شگفت زده خواهید شد.

  1. دکوراسیون داخلی؛ سقف خود را طراحی کنید

سقف راهروی ورودی به رنگ طلایی و سفید توجه بیشتری به خود جلب می کند. هنگام طراحی یک فضا، بسیاری از ما به دیوارها و کف اتاق توجه می کنیم. اما سقف شما نیز سزاوار دقت و توجه بیشتری است. افزودن کاغذ دیواری یا یک رنگ چشمگیر می تواند سقف شما را زیبا و خیره کننده نشان دهد.

برای شما: تمیز کردن گاز شیشه ای: چگونه صفحه شیشه ای اجاق گاز را تمیز کنیم؟

  1. با نواقص فضای اتاق خود را بازی کنید

هر فضایی معایب خود را دارد: یک ستون وسط اتاق، یک سقف شیبدار، یک کف چوبی و خیلی چیزهای دیگر. ما طبق غریزه خود سعی در پوشانده عیوب داریم. درحالی که می توانید آن را برجسته تر و زیباتر کنید. یک ضرب‌المثل قدیمی فنلاندی وجود دارد که می گوید: «روی چیزی که نمی‌توانید پنهان کنید، تاکید بیشتری داشته باشید».

در چنین مواقعی فضا به شما می‌گوید که به چه چیزی نیاز دارد. “بسیاری اوقات ما عناصر معماری یا طراحی در ساخت اتاق را نادیده می گیریم در حالی که می توانید به دقت به فضای اتاق خود نگاه کنید و بهترین استفاده را از آن ها ببرید.”

  1. به دنبال راه‌های خلاقانه افزودن نور طبیعی باشید

اگر احساس می کنید نور طبیعی کافی وارد خانه نمی شود، از راهکارهای مختلف استفاده کنید. لیاقت شما زندگی در خانه ای تاریک نیست. بلکه می توانید با چند ترفند میزان جریان نور طبیعی را افزایش دهید.

اگر از پنجره به بیرون نگاه می کنید و به جای دیدن آسمان دار و درخت می بینید که پنجره را پوشانده می تواند دلگیر باشد. پس می توانید درختان خود را اصطلاح کنید یا گل و گیاه های کوچک تری جایگزین آن ها کنید.

حتی می توانید پنجره های خود را کاملا تمیز کنید. تمیز کردن پنجره ها تاثیر زیادی روی دکور داخلی و افزایش نور طبیعی دارد.

  1. دکوراسیون داخلی؛ همه چیز را در یک ارتفاع نچینید

هنگام آویزان کردن آثار هنری، چیدمان مبلمان و دیگر وسایل دکوری، حتما با ارتفاع بازی کنید. تابلوهای بلندتر را با تابلوهای کوتاه‌تر جفت کنید. هیچ چیز بیشتر از این که همه وسایل را در یک ارتفاع و اندازه بچینید، طراحی زیبای خانه را از بین نمی برد.

وقتی اقلامی را که شکل، اندازه و به خصوص ارتفاع متفاوتی دارند را با هم ترکیب می کنید فضای خانه چشمگیر تر می شود. حتی با این کار باعث می شود بر فضای اتاق و اندازه آن نیز تاثیر بگذارید. با استفاده از وسایل بلندتر، ارتفاع اتاق نیز بیشتر دیده می شود.

بیشتر بخوانید:

۸ نکته ای که برای افزایش طول عمر لباس باید بدانید!

بادوام ترین گیاهان آپارتمانی؛ ۸ گیاه زیبا که به مراقبت کمتری نیاز دارند

با این ۵ ترفند، مرتب کردن یخچال چندان دشوار نیست!

با نظافت صحیح تلویزیون به افزایش طول عمر آن کمک کنید

۶ ایده دکوراسیون اتاق دخترانه برای تغییر فضای اتاق خواب

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

Avatar photo
دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان