جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
3
(1)

مد و زیبایی علاوه بر آسیب رساندن به محیط زیست، ذهنیت یکبار مصرف بودن را نیز در بین مصرف کنندگان ایجاد کرده است. بسیاری ها خرید لباس را هزینه می بینند، نه سرمایه. آن ها هیچ ابایی ندارند که فقط یک یا دو بار لباس را بپوشند، با این استدلال که به هر حال این لباس ها ارزان هستند. آن ها متوجه نمی شوند که وقتی اقلام ارزان قیمت و در عین حال بد ساخته شده را انتخاب می کنند، در اصل به خود ضربه می زنند و باعث شکست خود می شوند. برای درک این که چرا این نگرش اشتباه است، باید تفاوت بین سرمایه گذاری و هزینه را بدانید. به بیان ساده، اولی چیزی است که به شما ارزش می دهد، در حالی که دومی فقط باعث خالی شدن جیب شما می شود. اما اگر چنین چیزی نمی خواهید به افزایش طول عمر لباس ها دقت توجه کنید.

لینک مرتبط: انتخاب رنگ لباس چه چیزی در باره شخصیت ما می گوید؟

افزایش طول عمر لباس ها

لباس‌هایی که از نظر کیفیت بهترین هستند، ممکن است کمی گران‌تر باشند، اما در عوض مزایای زیادی برای شما دارند. در حالی که شما می توانید آن ها را چندین بار بپوشید. در عین حال کیفیت شان همچنان حفظ می شود، و این صرفه جویی در مصرف و هزینه های شما در طولانی مدت است. نه تنها این بلکه به زیباتر شدن ظاهر شما و افزایش اعتماد به نفس تان نیز کمک می کند. برعکس، بعضی از لباس های مد روز نیز پس از چند بار پوشیدن سریع خراب شده و از بین می روند. بنابراین با ادامه خرید لباس‌های جدید، پول بیشتری از دست خواهید داد.

مطلب مرتبط: استفاده از لباس کهنه؛ با ۱۵روش خلاقانه از لباس‌های قدیمی‌ خود دوباره استفاده کنید!

اگر بالاخره تصمیم گرفتید دست از خرید مدل های جدید به روز که هر روزه وارد بازار می شود دست بردارید، و اجناس با کیفیت بخرید، پس قدمی بعد محافظت از سرمایه تان است. به خاطر داشته باشید که خرید شلوار لی نخی و سایر انواع لباس از برندهای معتبر و با کیفیت کافی نیست. شما باید از آن ها مراقبت کنید تا بتوانید سال ها از پولی که روی لباس ها سرمایه گذاری کرده اید، لذت ببرید.

اگر علاقه مند به یادگیری نحوه انجام این کار هستید، ادامه مطلب را بخوانید. این نوشتار به شما نکات کاربردی برای افزایش عمر لباس ها را معرفی می کند. مانند نکاتی هنگام شستن لباس ها و خیلی موارد دیگر.

نکات کاربردی برای افزایش عمر لباس

فقط با خرید لباس های باکیفیت نمی توانید به طول عمر لباس ها کمک کنید. بلکه باید لباس ها در طول زمان همچنان سالم بمانند. شما همچنین باید تلاش خود را برای ماندگاری بیشتر آن ها انجام دهید. در این جا چندین نکته وجود دارد که ممکن است بخواهید برای افزایش عمر لباس مورد علاقه خود در نظر بگیرید:

لینک مرتبط: ۴ فایده استفاده از جوش شیرین در ماشین لباسشویی + نحوه استفاده

1. اگر می خواهید به افزایش طول عمر لباس بی افزاید، قبل از شستشو بیشتر فکر کنید

در شستن لباس هایتان عجله نکنید، مگر این که لباس‌ ها لکه‌دار یا به شدت کثیف باشد. حتما نباید بعد از یک بار پوشیدن آن‌ها را بشویید. شستن لباس ها اغلب می تواند یکپارچگی الیاف پارچه را تضعیف کند. همچنین عمر آن ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. حتی خشکشویی مکرر نیز به دلیل مواد شیمیایی استفاده شده در این فرآیند می تواند به الیاف لباس آسیب برساند. پس از درآوردن لباس‌هایتان به جای انداختن آن‌ها در ماشین لباس‌شویی، کمی آن ها را روی طناب پهن کنید تا در هوای آزاد بماند.

2. به دستورالعمل های مراقبتی لباس توجه کنید

شاید بهترین منبع اطلاعات در مورد این که چگونه می توانید کیفیت لباس های خود را حفظ کنید، برچسب مراقبتی روی بسته آن ها باشد. آن ها را به دقت بخوانید و دستورالعمل آن را دنبال کنید. زیرا بهترین روش‌های شستن، خشک کردن و اتو کردن هر کدام را واضح شرح داده است.

3. از شستشو با سفید کننده خودداری کنید

در حالی که سفید کننده روی لکه های سرسخت خوب عمل می کند. اما برای الیاف و مواد آن مناسب نیست. استفاده طولانی مدت از این ماده شیمیایی می تواند به پارچه و کیفیت لباس های شما به خصوص لباس های رنگی آسیب برساند.

مطلب مرتبط: ۹ آرایش مخصوص لباس قرمز

4. بدانید چه زمانی باید لباس ها را تا بزنید یا آن ها آویزان کنید

فقط به این دلیل که کمد و چوب لباسی کافی برای آویزان کردن لباس ها دارید، به این معنی نیست که باید تمام لباس های خود را آویزان کنید. همچنین تا کردن آن ها نیز نباید تنها گزینه شما باشد. اگر می خواهید کیفیت و زیبایی لباس خود را برای مدت طولانی حفظ کنید، باید بدانید که کدام نوع لباس و پارچه برای تا کردن و کدام برای آویزان کردن مناسب است.

به عنوان یک قانون کلی، برای جلوگیری از چروک شدن، همیشه باید بلوز، لباس، شلوار رسمی را آویزان کنید. همین کار را برای لباس هایی که با پارچه های کتانی، پارچه های ابریشمی و دیگر پارچه های روان ساخته شده اند نیز انجام دهید. از طرف دیگر، باید ژاکت‌های ضخیم و شلوار جین سنگین را تا بزنید تا شکل خود را حفظ کرده و از کشیده شدن آن ها جلوگیری کنید.

لینک مرتبط: تاثیر رنگ بر خلق و خو؛ رنگ لباس چه تاثیری بر خلق و خوی شما دارد؟

5. برای افزایش طول عمر لباس از آویز مناسب استفاده کنید

یا اصلا به این نکته توجه نکنید، اما انتخاب چوب کار شما اهمیت دارد. وقتی از نوع مناسب آویز استفاده می کنید، لباس های شما می توانند ظاهر عالی خود را حفظ کنند. در مقابل، استفاده از چوب کار اشتباه می تواند آن ها را خراب کند. برای کت و شلوارهای رسمی، آویزهایی با شانه های پهن انتخاب کنید. تا درزهای شانه به طور ایمن در جای خود قرار گیرند.

برای جلوگیری از فرورفتگی ناحیه شانه، از چوب کارهای های مخملی منحنی استفاده کنید. همچنین برای تی شرت، بلوز و پیراهن های دکمه دار نیز از همین چوب کار ها مناسب است. برای آویزان کردن تاپ ها ممکن است بخواهید از چوب کارهای دارای بریدگی برای نگه داشتن بند ها در جای خود کار بگیرید.

مطلب مرتبط: عطرهای مناسب تیپ شخصیتی و سبک لباس پوشیدن شما

6. لباس های خود را فورا ترمیم کنید

اگر دکمه لباس خود را گم کرده اید، پیراهن خود را پاره کرده اید. یا از این قبل مشکلات، حتما فورا به این مشکلات رسیدگی کنید. به یاد داشته باشید که به تعویق انداختن ترمیم لباس ها می تواند به آسیب های جبران ناپذیری برای لباس هایتان منجر شود. می توانید این تعمیرات را خودتان انجام دهید یا از یک خیاط بخواهید آن را ترمیم کند.

7. برای افزایش طول عمر لباس همیشه یک لباس را نپوشید

از پوشیدن مکرر یک لباس خودداری کنید تا زمان کافی برای استراحت به آن ها داده شود. به هر حال، آنچه می پوشید در معرض آلودگی، روغن بدن، اصطکاک و سایر عناصر مضر قرار می گیرد. که می تواند الیاف آن ها را خراب کند. پوشیدن انواع مختلف لباس ها به ماندگاری طولانی تری آن ها کمک می کند.

8. مراقب کمد خود باشید

همیشه کمد خود را تمیز و خشک نگه دارید. تا از رشد کپک هایی که می توانند لباس های شما را خراب کنند جلوگیری کنید. باز گذاشتن هر چند وقت یک بار درب کمد برای بهبود گردش هوا و جلوگیری از تجمع رطوبت نیز توصیه می شود. همچنین، سعی کنید از چوب کارهای با رایحه سدر و اسطوخودوس استفاده کنید تا کمدتان همیشه بوی خوش و تازه داشته باشد. در عین حال سبب دور شدن کپک ها نیز می شود.

لینک مرتبط: نکات شگفت انگیز برای آرایش صورت با لباس آبی

نکات مهم هنگام شستشوی لباس ها

ممکن است با شستن لباس ها به آن ها آسیب برسانید. حتی اگر چندین سال است که لباس می شویید اما باز هم از کار خود ناراضی هستید، حتما مشکلی وجود دارد که باید حل شود. برای دستیابی به نتیجه بهتر به این نکات توجه کنید:

  • لباس های تیره رنگ خود را برعکس کنید و هنگام شستن، از آب سرد استفاده کنید. تا از رنگ پریدگی، خط و خش و پارگی جلوگیری کنید.
  • کمتر از مواد شوینده استفاده کنید تا کف‌هایی که لکه‌های سفید روی لباس‌هایتان باقی می‌گذارند را کمتر کنید.
  • فراموش نکنید که لباس های ظریف مانند سوتین و شورت توری را قبل از قرار دادن ماشین لباسشویی در یک کیسه توری قرار دهید تا شکل و کیفیت آن ها خراب نشود.
  • از پودر لباس شویی جلوگیری کنید، اما اگر از پودر شوینده استفاده می کنید، قبل از قرار دادن لباس ها داخل ماشین لباس شویی، ابتدا پودر اضافه کنید و کمی حل کنید تا به طور کامل شود.
  • کوتاه ترین زمان شستشو را انتخاب کنید. تا آسیب لباس ناشی از چرخش و غلت خوردن در ماشین لباسشویی به حداقل برسد.
  • برای حفظ شکل ژاکت ها آن ها بگذارید در هوای آزاد خشک شود.

مطلب مرتبط: تست شخصیت شناسی: کدام لباس از نظر شما زیباتر است؟

نشانه فرسودگی لباس ها

هرچند با نکاتی که در بالا ذکر شد، می توانید عمر لباس های خود را افزایش دهید. اما نمی توانید برای همیشه آن را نگهدارید. زمانی می رسد که باید با آن ها خداحافظی کنید. در این جا علائمی وجود دارد که به شما هشدار می دهند که زمان فرسودگی و کنار گذاشتن آن ها فرا رسیده است:

  • لباس های دارای لکه‌، سوراخ‌، پارگی و سایر مشکلات دائمی دیگر.
  • لباسی که رنگ و جذابیت اصلی خود را از دست داده است.
  • شکل همیشگی اش را ندارد.
  • لباسی که دیگر مناسب سن شما نیست.
  • لباسی که قدیمی به نظر می رسد.
  • پوشیدن لباس که دیگر احساس خوبی در شما ایجاد نمی کند.
  • لباس هایی که سال هاست در کمد شما دست نخورده باقی مانده است.

مطلب مرتبط: انتخاب لباس خواب ایده آل: توصیه ها و نکات مهم برای انتخاب لباس خواب

لباسی که می پوشید چیزی فراتر از پوشش بدن یا محافظ آن است. آن ها همچنین تاثیر زیادی بر خلق و خو و رفتار شما و برداشت دیگران نسبت به شما دارد. خرید یک لباس یعنی سرمایه گذاری، پس مراقب ارزش خلق شده آن باشید. امیدواریم این نوشتار به شما در ایجاد انگیزه برای مراقبت بیشتر از کمد لباس کمک کند. تا بتوانید سال ها از لباس های زیبایتان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

آیینه ی هوشمند سه بعدی برای انتخاب لباس وارد بازار شد

۸ شکل متفاوت بدن زنان که کمک می‌کند بهترین لباس را انتخاب کنید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان