جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(1)

مردم اجاق‌های شیشه‌ای را به دلیل ظاهر شیک‌شان که با سبک و طرح مدرن آشپزخانه‌‌ها ترکیب می‌شوند، دوست دارند. از طرفی با یک صفحه شیشه ای صاف، لازم نیست هنگام تمیز کردن اجاق زیاد وقت بگذارید. اما متاسفانه این اجاق‌‌های شیک و زیبا، در عین مزایای زیاد خود یک نقطه ضعف خیلی بزرگ دارد. آن هم این است که حتی یک قطره کوچک آب روی اجاق لک می‌اندازد. با این حال جای خوشحالی این است که نحوه تمیز کردن گاز شیشه ای حتی با لکه‌‌های زیاد کار آسانی است. شما می‌توانید برای تمیز کردن صفحه اجاق گاز شیشه ای از مواد ساده و معمولی استفاده کنید.

در این مطلب: ۷ ترفند ساده و موثر برای تمیز کردن نقره و وسایل نقره ای!

نحوه تمیز کردن گاز شیشه ای

برای تمیز کردن گاز شیشه ای می توانید از روش ها و مواد معمولی و ساده زیر استفاده کنید:

1. آیا می‌توانید از شیشه پاک کن بر روی اجاق گاز شیشه ای استفاده کنید؟

هرگز نباید از شیشه پاک کن خانگی برای تمیز کردن صفحه گاز خود استفاده کنید. زیرا آمونیاک موجود در این پاک کننده‌‌ها باعث ایجاد لکه‌‌های بیشتر روی سطح اجاق گاز می‌شود. سعی کنید از استفاده از هرگونه پاک کننده روی گاز که به منظور پاک کردن صفحه گازها تولید نشده، خودداری کنید.

مطلب کاربردی: نحوه تمیز کردن برس های آرایشی

2. تمیز کردن گاز شیشه ای با آب و سرکه

برای تمیز کردن سریع گاز، تنها چیزی که نیاز دارید یک مخلوط ساده آب و سرکه است. شما می‌توانید با محلول آب و سرکه و یک پارچه میکروفیبر گاز شیشه ای خود را پاک کنید. اگر می‌خواهید شیشه اجاق گاز درخشان تر به نظر برسد از پاک کننده‌‌های مخصوص اجاق گازهای شیشه ای استفاده کنید.

3. وقتی اجاق گاز کاملا سرد است آن را پاک کنید

قبل از شروع به تمیز کردن صفحه شیشه ای اجاق گاز، برای ایمنی و جلوگیری از سوختن پوست دستتان یا جلوگیری از ایجاد لکه بیشتر، مطمئن شوید که اجاق گاز کاملا سرد باشد. دقت کنید محصول یا محلول خانگی که برای تمیز کردن گاز شیشه ای استفاده می‌کنید، مخصوص پاک کردن صفحه گاز باشد تا به شیشه گاز آسیب نرسد.

مطلب مرتبط: تمیز کردن وسایل خانه با سرکه: این وسایل را هرگز با سرکه تمیز نکنید!

مواد خانگی برای پاک کردن اجاق گاز شیشه ای

برای پاک کردن اجاق گاز شیشه ای می‌توانید از مواد موجود در خانه نیز استفاده کنید. ما به چند مورد از این مواد و طرز استفاده آن‌‌ها برای تمیز کردن صفحه اجاق گاز شیشه ای در این نوشتار پرداخته ایم.

1. سرکه برای تمیز کردن گاز شیشه ای

بهترین مواد برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای سرکه است. یک بطری اسپری را با سرکه سفید پر کنید و روی سطح شیشه ای گاز اسپری کنید. سپس از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن لکه‌‌ها یا روغن روی اجاق استفاده کنید. زیرا سرکه همچنین به عنوان یک پاک کننده چربی عمل می‌کند.

لینک مرتبط: ترفندهای خانه‌داری: ۷ ترفند برای تمیز کردن حمام در کوتاه ترین زمان ممکن

2. از جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین را روی تمام سطح شیشه ای گاز بپاشید. قدرت پاک کنندگی این ماده برای گاز شیشه ای مناسب است. تا بتوانید بدون ایجاد خراش، سطح آن را پاک کنید.

3. آب داغ و جوش شیرین برای تمیز کردن گاز شیشه ای

یک حوله بزرگ را با آب داغ خیس کنید و بیشتر آب اضافی را بگیرید. سپس آن را روی تمام سطح اجاق گاز بکشید. روی گاز جوش شیرین بپاشید و حوله داغ را روی آن قرار دهید، حداقل 15 دقیقه زمان بدهید تا لکه‌‌ها و چربی‌‌های روی اجاق نرم شود. سپس سطح اجاق را دستمال بکشید و اگر چربی یا لکه ای روی آن باقی مانده، روی آن کمی‌جوش شیرین بمالید و با دستمال پاک کنید تا اجاق گاز کاملا تمیز شود.

4. پاک کردن کامل سطح شیشه ای گاز

همچنین می‌توانید پس از استفاده از جوش شیرین، روی گاز سرکه اسپری کنید و با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید. در آخر آن با یک پارچه خشک بمالید تا همه لکه‌‌ها و رطوب روی آن خشک شده و شیشه بدرخشد.

پیشنهاد می شود بخوانید: تمیز کردن خانه: چند راهکار خوب برای تمیز کردن سریع خانه قبل از ورود مهمان!

چگونه صفحه اجاق گاز خود را با تیغ تمیز کنید؟!

لکه‌‌ها یا چربی‌‌هایی که به سختی تمیز می‌شوند را به آرامی‌با تیغ یک لبه با زاویه 45 درجه خراش دهید تا از روی سطح گاز کنده شود. به خاطر داشته باشید که در حین پخت و پز، لکه‌های حاوی شکر مانند شکلات یا حتی سس گوجه‌فرنگی را همان لحظه پاک کنید. در غیر این صورت پاک کردن چنین لک‌‌هایی پس از خشک شدن، به سختی پاک می‌شود و حتی ممکن است آثار آن همچنان باقی بماند.

هر چند وقت یکبار باید اجاق گاز خود را تمیز کنید؟

تمیز کردن مرتب صفحه اجاق گاز پس از هر بار استفاده از آن به دو چیز کمک می‌کند: تمیزی و درخشان بودن آشپزخانه و حفظ عملکرد صحیح اجاق گاز! تمیز کردن منظم صفحه اجاق گاز برای حفظ عملکرد خوب آن مهم است. این کار باعث می‌شود اجاق گاز زمان بیشتری کار کند و کارکرد آن در طول زمان استفاده همچنان خوب باقی بماند.

از این روش‌‌ها به عنوان نحوه تمیز کردن گاز شیشه ای استفاده کنید تا هم آشپزخانه تمیزی داشته باشید و هم از آشپزی روی آن لذت ببرید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان