جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
5
(1)

شاید دختر شما ماه‌ها که می‌خواهد دکور اتاقش را تغییر بدهد، یا شاید شما می خواهید کمی تغییرات در فضای اتاق او ایجاد کنید. در هر صورت، این 6 ایده دکوراسیون اتاق دخترانه به شما کمک می‌کنند تا اتاق خوابی رویایی برای آن ها آماده کنید.

انتخاب رنگ در دکوراسیون اتاق دخترانه مهم است. در حالی که هنوز هم رنگ‌های صورتی و پاستلی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه محبوب هستند، اما دیگر لازمه دکوراسیون اتاق آن ها نیستند. راه‌های زیادی برای انعکاس شخصیت‌ های فردی آن ها از طریق طیف وسیعی از دکورها و رنگ‌ها وجود دارد.

با الهام گرفتن از رنگ ها از ایده‌ فضای ذخیره‌سازی بگیر تا فضایی برای مطالعه و چیدمان وسایل اتاق، شما دست بازی در دکور اتاق فرزندان خود دارید.

پیشنهاد می شود بخوانید: طراحی اتاق خواب مدرن: ۱۰ بهترین نکات کلیدی در دکوراسیون اتاق خواب

6 ایده دکوراسیون اتاق دخترانه

با بزرگ شدن یک دختر، اتاق خواب او پناهگاهی است برای فرار از شلوغی دنیای بیرون. چه او یک اتاق خواب صورتی دوست داشته باشد و چه به رنگ های تیره و درام علاقه داشته باشد، وقتی صحبت از ایده های دکوراسیون اتاق خواب دخترانه می شود، هیچ کلیشه ای وجود ندارد.

همچنین اگر آشپز خانه کوچک دارید از این ایده ها استفاده کنید: ۸ ایده برای ایجاد فضا در آشپزخانه کوچک

نکته کلیدی این است که فضای ذخیره‌سازی انعطاف‌پذیر و در دسترس و استفاده از رنگ‌ها را درست انتخاب کنید. در دکوراسیون اتاق دخترتان گزینه هایی را انتخاب کنید که همراه با رشد دختر شما تکامل پیدا کند.

در هر دکور و ایده دکوراسیونی که برای اتاق کودک خود انتخاب می کنید، باید حتما به فضای ذخیره سازی انعطاف پذیر توجه کنید. این فضا می تواند تمام نیازهای متغییر آن ها از کودکی تا نوجوانی را برآورده خواهد کرد.

مطلب مرتبط: پیش از طراحی ‌اتاق نشیمن این ۶ نکته را بخوانید!

بنابراین منطقی است که به ساخت تخت خواب، کمد لباس دقت کنید. سپس از رنگ‌ها، نورپردازی و پرده های زیبا به اتاق رنگ بدهید.

1.با قفسه های کوچک، گوشه ای برای مطالعه ایجاد کنید

ایده دخترانه دکور اتاق

یک فضای مخفی، کوچک و زیبا برای مطالعه یا استراحت ایجاد کنید. این ایده به دختر کوچک شما فضایی برای استراحت می دهد. به جای قرار دادن قفسه های کتاب کنار دیوار، آن‌ها را رو به روی هم قرار دهید تا یک گوشه دنج برای مطالعه ایجاد کنید. یک میله را به دیوار آویزان کنید و پارچه ای روی آن بی اندازید، به طوری که دو طرف فقسه را بپوشاند و تا روی زمین ادامه داشته باشد. مطمئنا دخترتان از این مخفیگاه زیبا خوشش می آید.  اما اگر فضای شما کوچک است می توانید از پشت تخت و یک قفسه استفاده کنید. همچنین اگر از یک اتاق خواب برای دو فرزند خود استفاده می کنید پس هر قفسه را برای یکی از آن ها در نظر بگیرید. این گونه به آن ها اجازه می دهید هر کدام با سلیقه خود وسایل و کتاب هایشان را بچینند.

لینک مرتبط: ۵ روش تزئینی قدیمی دکوراسیون خانه که باید چیزهایی جدید را جایگزین آن کرد!

2. زیر تحت فضای ذخیره سازی ایجاد کنید

ایده دکوراسیون اتاق دخترانه

از تخت های بلندتر با فضای ذخیره سازی زیر آن استفاده کنید. کودکان از بلندی لذت می برند، بنابراین آن ها از این ایده شما استقبال خواهند کرد. از طرفی فضای ذخیره سازی زیر آن می تواند به شما در نگهداری وسایل اضافی آن ها کمک کند. به خصوص اگر اتاق کوچک است و فضایی برای نگهداری وسایل خود ندارید.

یک چهارپایه به بچه‌های کوچک‌تر کمک می‌کند تا برای برداشتن کتاب از قفسه های بالاتر مشکل نداشته باشند. تا به راحتی بتوانند به تخت خواب بروند. همچنین آویزان کردن پرده‌ها به بچه‌های بزرگتر امنیت بیشتری می دهند و حریم خصوصی آن ها حفظ می شود. یک قفسه باریک روی دیوار، فضایی را برای گذاشتن کتاب‌ها و وسایل دکور کوچک فراهم می‌کند.

پیشنهاد می شود بخوانید: اتاق خواب و شخصیت افراد: وضعیت اتاق خواب شما در مورد شخصیت شما چه می گوید

3. یک قفسه اختصاصی برای نگهداری لوازم ضروری کاردستی ایجاد کنید

دکوراسیون اتاق دخترانه

ممکن است دختر شما یک هنرمند در حال رشد باشد، بافندگی را دوست داشته باشد، یا به ساخت کاردستی های مختلف علاقه داشته باشد. بنابراین ایجاد یک فضا برای نگهداری وسایل ضروری او لذت بخش خواهد بود.

با ایجاد فضایی برای نگهدرای رنگ ها و برس ها و وسایل صنایع دستی، دکوراسیون اتاق دختر خود را هیجان انگیزتر کنید. استفاده از ایده کاغذ دیواری اتاق خواب پشت این قفسه مکعبی می تواند شکل یک خانه کوچک و زیبا به آن بدهد. بچه های کوچک دوست دارند این خانه کوچک را مرتب نگه دارند!

این مطلب: ۱۴ بهترین رنگ برای اتاق خواب که فضایی پر از آرامش برای تان فراهم می کند

4. ایده دکوراسیون اتاق دخترانه؛ استفاده از رنگ خاکستری

دکور اتاق خواب دخترانه با رنگ خاکستری، و کمد لباس و سایبان روی تخت به همان رنگ فوق العاده است. در حالی که ممکن است خاکستری برای انتخاب ایده دکوراسیون اتاق خواب دخترانه کمی کسل کننده به نظر برسد. اما در واقع یک رنگ متفاوت از سایر رنگ ها است. رنگ خاکستری تقریبا با هر سایه دیگری هماهنگ و ترکیب می شود. از طرفی تا زمانی که کودک شما از سنین پایین به نوجوانی می رسد، رنگ‌آمیزی اتاق به رنگ خاکستری و انتخاب مبلمان خاکستری دوام خواهد داشت.

انتخاب رنگ در دکوراسیون اتاق دخترانه به شما کمک می کند به آن نشاط و شادابی ببخشید. در ترکیب رنگ خاکستری می توانید از زرد خردلی و صورتی پاستلی نیز استفاده کنید. هرچند ایده استفاده از رنگ خاکستری اتاق خواب را بیش از حد تیره و تاریک نمی کند. اما همانطور که بزرگ می شود و سلیقه او تغییر می کند، رنگ ها نیز برای او اهمیت بیشتری پیدا می کند. اضافه کردن رنگ‌های جدید با اکسسوری ها و وسایل دکوری و تزئیناتی آسان است. در عین حال کنار رنگ خاکستری فضای جذابی ایجاد می‌کند.

پیشنهاد می شود بخوانید: بهترین رنگ برای پشت تلویزیون؛ ۷ ایده فوق العاده که قطعا دوست خواهید داشت!

5. ایجاد فضای ذخیره سازی زیبا و شیک

جالب

همه ما می دانیم که ایجاد فضایی برای ذخیره سازی وسایل در اتاق خواب بچه ها می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین سعی کنید از یک کمد با قفسه های در بسته و رو باز استفاده کنید. آن وقت می توانید وسایلی را که می خواهید در معرض دید باشد، در قفسه های رو باز بچینید.

همچنین برای دکور اتاق خواب دخترانه می توانید از سبدهای کوچک و بزرگ برای نگهداشتن وسایل بازی یا لباس های کودک خود استفاده کنید. این سبدها هم فضایی برای ذخیره سازی ایجاد می کند هم به عنوان بخشی از دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به آن زیبایی می بخشد. همچنین می توانید از یک یا دو گلدان نیز در دکور اتاق استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه از چرخ رنگ برای انتخاب پالت رنگ عالی خود استفاده کنید

6. ایده دکوراسیون اتاق دخترانه؛ مبلمان رنگارنگ را با هم ترکیب کنید

برای اتاق خواب دخترتان از رنگ ها استفاده کنید، از پرده ها گرفته تا انتخاب رنگ تخت و کمد و رو تختی. همه کودکان عاشق رنگ هستند. پس چه چیزی بهتر از بازی با رنگ ها برای ایجاد لبخند روی صورت دخترتان؟ ایده‌های مبلمان مدرن امروزی – مانند رنگ آمیزی آن‌ها با رنگ‌های مکمل – ایده‌ ای جذاب برای اتاق خواب دخترانه است. این مبلمان نه تنها به فضا حس نشاط می بخشد بلکه باعث راحتی آن ها نیز می شود

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین رنگ های انرژی بخش به خانه که محیط زندگی شما را تغییر می دهند

در کنار مبلمان رنگارنگ می توانید از تابلوها و نقاشی ها نیز استفاده کنید. اگر کودکتان می تواند نقاشی کند، از آن ها بخواهی نقاشی بکشند. سپس نقاشی را قاب کنید و به دیوار اتاقش آویزان کنید. همچنین می توانید از لوازم دکوری جانبی نیز استفاده کنید. دختر شما از چنین اتاقی خوشش می آید، مطمئن باشید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان