جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

هرچند زندگی امروزی چالش‌های خودش را دارد اما آسان‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. در میان مشغله‌های کاری افراد، تکنولوژی و وسایل مدرن به آن‌ها در مدیریت اوضاع کمک می‌کند. مثلا یخچال به افراد و خانواده‌ها این امکان را ‌می‌دهد که بتوانند از قبل خرید کنند. آن‌ها میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات و فرآورده‌های گوشتی را ‌می‌خرند و در یخچال نگه ‌می‌دارند تا در طول روز و هفته از آن مصرف کنند. از طرفی یخچال سرعت فاسد شدن غذاها را کند کرده است. با این حال خیلی از افراد حتی با وجود یخچال 14 درصد از مواد غذایی خود را به دلیل فاسد شدن، دور ‌می‌ریزند. اما راه‌های زیادی برای کاهش میزان فاسد شدن مواد غذایی که وجود دارد. شما ‌می‌توانید با استفاده از تکنیک‌ها و ترفند‌های مختلف به افزایش ماندگاری مواد غذایی در یخچال کمک کنید.

در این مطلب به ترفند‌ها و تکنیک‌هایی اشاره شده که به شما در ماندگاری بیشتر مواد غذایی در یخچال کمک ‌می‌کند.

مطلب مرتبط: دانستنی ها؛ یخچال خود را در ۱۵ دقیقه تمیز کنید!

1. غذاهایی که زود فاسد ‌می‌شوند را پیش چشم بگذارید

سعی کنید غذاهایی را که به سرعت فاسد ‌می‌شوند را در ردیف‌های جلویی یخچال و پیش چشم بچینید. انواع توت‌ها و سبزیجات سبز و برگ دار به سرعت از بین ‌می‌روند، بنابراین آن‌ها را در عرض چند روز پس از خرید استفاده کنید. کشوهای یخچال بهتر است برای پنیرها، سس‌ها، گوشت‌ها یا سایر اقلام با ماندگاری طولانی تری استفاده شوند. شما برای مصرف این نوع مواد غذایی زمان بیشتری دارید، پس آن‌ها را در کشوهای دیگر یخچال بچینید.

2. برای افزایش ماندگاری بیشتر مواد غذایی در یخچال آن را بشویید

شستن سبزیجات و میوه‌ها تا زمانی که مصرف ‌می‌شوند، بهترین راه برای جلوگیری از خراب شدن زودرس آن‌ها است. رطوبت و اکسیژن دشمن این مواد غذایی است. بنابراین آن‌ها را در ظروف سربسته، ترجیحا شیشه ای نگه دارید. همچنین خشک نگه داشتن سبزیجات و میوه‌ها ‌می‌تواند عمر مفید آن‌ها را افزایش دهد. حتی ممکن است برخی ترجیح دهند این چنین مواد غذایی را بین کاغذ بپیچند. یا از ابزارهای جاذب اتیلن در ظروف شیشه ای استفاده کنند تا روند فساد شدن آن را کاهش دهند.

لینک مرتبط: افزایش ماندگاری رنگ مو با ۵ نکته موثر!

3. مواد غذایی را مرتب بچینید

گوشت‌ها و محصولات لبنی را در سردترین قسمت یخچال، فریزر نگهداری کنید تا عمر آن‌ها افزایش یابد. همچنین ‌می‌توانید چنین خوراکی‌ها را در قسمت وسطی یا سمت پشت یخچال نگهدارید. زیرا این قسمت‌ها سردتر از دیگر قسمت‌های یخچال است. البته این مورد به مدل یخچال و ویژگی‌های آن فرق ‌می‌کند.

4. مواد غذایی را جدا از هم نگهدارید

اگر ‌می‌خواهید مدت زمان نگهداری مواد غذایی را افزایش دهید باید غذاها را بر حسب نوع واکنش آن‌ها به آلودگی‌ها در یخچال بچینید. هر نوع گوشت باید در بشقاب‌ها یا در ظروف در بسته نگهداری شود تا از ریختن هرگونه مواد یا چیزهایی مانند آب میوه و سایر غذاها که سبب آلوده شدن آن ‌می‌شود، دور بماند. برخی از میوه‌ها و سبزیجات نیز در صورت قرار گرفتن در معرض خوراکی‌های دیگر سریع تر فاسد ‌می‌شوند. این جا است که نباید ضرب المثل “سیب خراب همه سیب‌ها را خراب ‌می‌کند” را فراموش کنید.

لینک مرتبط: افزایش ماندگاری عطر: چطور بوی عطر را ماندگار کنیم؟

5. افزایش ماندگاری مواد غذایی در یخچال؛ پرهیز از اشتباهات رایج

برخی از اقلا‌می ‌که معمولا در یخچال نگهداری ‌می‌شوند، طعم بهتری دارند در حالی که برخی دیگر خارج از یخچال ماندگاری بیشتری دارند. به طور مثال سیب، سیب زمینی، پیاز و سیر باید در جای خنک و تاریک مانند یخچال نگهداری شوند. در حالی که موز، هلو، فلفل دلمه‌ای و گوجه‌ فرنگی باید بیرون از یخچال نگهداری شوند تا برسند و بلافاصله استفاده شوند.

مطلب مرتبط: ۹ ترفند فوق العاده برای افزایش ماندگاری بیشتر گل

رعایت این دستورالعمل‌ها و ترفندها به کاهش سرعت فاسد شدن غذاها و افزایش ماندگاری مواد غذایی در یخچال کمک ‌می‌کند، اما هیچ چیز بهتر از داشتن برنامه‌ای مناسب برای استفاده زودتر از هر مواد غذایی که خریداری ‌می‌کنید، نیست. برنامه ریزی دقیق وعده‌های غذایی، تهیه فهرست و عملی کردن آن، بهترین روش برای اطمینان از استفاده و لذت بردن از هر مواد غذایی است که خریداری ‌می‌کنید. با رعایت این نکته هم مواد غذایی کمتری فاسد ‌می‌شود و هم پول کمتری از شما خرج ‌می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان