جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.1
(38)

خانواده پپرومیا متعلق به گیاهان گلدار Magnoliids است. این گیاهان بیشتر در مناطق گرمسیر می رویند و منبع بسیاری از اسانس ها هستند که امروزه استفاده می کنیم. آووکادو، فلفل سیاه، دارچین و جوز هندی همه از این خانواده هستند. بر خلاف گیاهانی که پپرومیا جزو از آن است، این گل برای اهداف غذایی استفاده نمی شود. بلکه فقط به عنوان گل زینتی رشد می کند. شاخه های آن فاقد گلبرگ یا کاسبرگ است. در واقع برگ های این گیاه به آن جذابیت و زیبایی می بخشد. هرچند ممکن است این گل جذاب ترین گل نباشد، با این حال، به خاطر شاخ و برگ های خاص خود بین افراد زیادی محبوبیت دارد. آنها شاداب، سازگار با محیط و جذاب هستند. همه ویژگی هایی که باعث می شود گل قاشقی جزو گیاهان آپارتمانی به حساب آید. برای همین باید نحوه مراقبت از گل قاشقی را یاد بگیرید.

مطلب مرتبط: برای مراقبت از گل شفلرا، این ۵ نکته را رعایت کنید!

رشد و نحوه مراقبت از گل قاشقی

پپرومیا قابلیت تکثیر را از هر قسمتی از گیاه به جز ریشه را دارد. قلمه های ساقه یا حتی برگ در صورت داشتن شرایط مناسب می توانند ریشه دار شوند. خصوصیتی که آن را در صنعت باغبانی ارزشمند می کند. گونه های پپرومیا از آن جایی که رشد نسبتا آسانی دارند، از دهه 1930 به عنوان گیاهان آپارتمانی فروخته می شوند.

پپرومیا به چه مقدار نور خورشید نیاز دارد؟

بیشتر انواع گیاهان گل قاشقی یا پپرومیا نور غیر مستقیم متوسط تا روشن را ترجیح می دهند، اما حتی نور کم خورشید نیز برای آن ها کافی است. اما به یاد داشته باشید تابش شدید و مستقیم آفتاب برای گل قاشقی مناسب نیست.

لینک مرتبط: روش نگهداری گل ارکیده؛ ۱۳ نکته مهم که باید برای مراقبت از ارکیده رعایت کنید

چند وقت یک بار باید گل قاشقی را آبیاری کرد؟

برای مراقبت از گل قاشقی این گیاه را هر 1 تا 2 هفته یک بار آن را آبیاری کنید. بین دو آبیاری اجازه دهید خاک گلدان خشک شود. اما اگر گیاه شما زیر نور شدیدتر و حتی نور کمتر خورشید قرار می گیرد، به آبیاری آن بیشتر توجه کنید. چون ممکن است خیلی زودتر آب آن خشک شود.
اما اگر گل قاشقی شما از مناطق استوایی است به آب کمتری نیاز دارد. زیرا این گونه قدرت بالایی در حفظ رطوبت دارد. به همین دلیل مراقب باشید که بیش از حد آن ها را آبیاری نکنید. برگ هایی که زرد شده و سپس می ریزند، همراه با مخلوط خاک مرطوب گلدان، نشانه ای از آبیاری بیش از حد این گیاه است.

پیشنهاد می شود بیشتر بخوانید: ۹ ترفند فوق العاده برای افزایش ماندگاری بیشتر گل

چه دمایی برای پپرومیا مناسب است؟

مانند اکثر گیاهان آپارتمانی معمولی، برای گیاهان پپرومیا نیز دمای متوسط داخل خانه 18.33 درجه سانتی گراد تا 23.89 درجه سانتی گراد مناسب است. اگر در دمای فضای خانه خود راحت هستید، احتمالا گیاهان آپارتمانی شما نیز با آن دما احساس راحتی می کنند. به خاطر داشته باشید که گیاهان را از سیستم های گرمایشی و سرمایشی یا درها و پنجره های باز که می توانند باعث نوسانات دما و فشار هوا شوند، دور نگه دارید.

گل قاشقی چقدر بزرگ می شود؟

گیاهانی از جنس پپرومیا به دلیل کوچکی و رشد فشرده ای که دارند به عنوان گیاه آپارتمانی محبوب هستند. در بین گیاهان خانگی، بیشتر گیاهان پپرومیا نسبتا کوچک می مانند و ارتفاع آن ها هرگز از دو فوت بالاتر نمی رود.

لینک مرتبط: بهترین گل های آپارتمانی؛ ۵ گیاهی که حتی افراد مبتدی از عهده نگهداری آن بر می‌آیند!

آیا مراقبت از گل قاشقی آسان است؟

رشد پپرومیا در میان گیاهان آپارتمانی آسان است. آن ها در برابر بیشتر آفات گیاهی مقاوم هستند. با این حال، آفات را به محض ظاهر شدن با اسپری روغن چریش یا حشره کش و پاک کردن منظم گیاه آلوده اطراف آن از بین ببرید. در نحوه نگهداری از گل قاشقی به سایر مشکلات رایج دیگر نیز توجه کنید تا گیاه شما همیشه شاداب باشد، مانند موارد زیر:

  • نشانه: برگ های کدر
    علت: تابش مستقیم و بیش از حد نور آفتاب
  • نشانه: پژمردگی و خاک خشک گلدان
    علت: کم آبی
  • نشانه: پژمردگی، به علاوه از دست دادن برگ
    علت: آبیاری بیش از حد
  • نشانه: قهوه ای شدن لبه ها یا نوک برگ ها
    علت: بادهای سرد

لینک مرتبط: ۱۵ بهترین از گیاهان افزایش دهنده انرژی مثبت در خانه

آیا نگهداری پپرومیا در اطراف حیوانات خانگی بی خطر است؟

خانواده پپرومیا دوست حیوانات خانگی هستند! گل قاشقی غیر سمی است، بنابراین نگهداری آن ها در اطراف حیوان خانگی تان کاملا بی خطر است. با این حال، بهترین روش این است که گیاهان آپارتمانی جدید را دور از دسترس کودکان کوچک و حیوانات خانگی نگه دارید.

بیشتر بخوانید: ۵ روش تزئینی قدیمی دکوراسیون خانه که باید چیزهایی جدید را جایگزین آن کرد!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 38

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان