جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
3.5
(8)

بدون توجه به سبک طراحی آپارتمان شما، گل ها و گیاهان می تواند ترکیب خوبی از دکور خانه شما باشد. آن ها رنگ و شور خاصی به فضا می بخشند. علاوه بر زیبایی ظاهری شان، گیاهان سبب تمیز شدن هوای داخل خانه می شوند. اما اگر فکر می کنید نگهداری از گل و گیاه سخت است باید بگوییم گزینه های زیادی برای شما وجود دارد. بادوام ترین گیاهان آپارتمانی برای شما که ممکن است باغبانی با تجربه باشید یا یک مبتدی می تواند بهترین انتخاب باشد. این گل ها با کمترین زمان برای مراقبت، طول عمر و دوام بیشتری دارند.

مطلب مرتبط: بهترین گل های آپارتمانی؛ ۵ گیاهی که حتی افراد مبتدی از عهده نگهداری آن بر می‌آیند!

1. گیاه ماری یا گل سانسوریا – عاشق نور کم

گیاه ماری

اگر خیلی اهل نگهداری از گل و گیاه نیستید و به دنبال گلی می گردید که به مراقبت زیادی نیاز نداشته باشد، پس گیاه مار یا گل سانسوریا را انتخاب کنید. این گیاهان در واقع بخشی از خانواده ساکولنت ها هستند و به سرسختی در مقابل تغییرات محیطی معروف هستند. آن ها به آپارتمان شما فضایی سبز و دلنشین بدون نیاز به نگهداری مدوام می بخشد. اگر آپارتمانی دارید که نور کمی دارد، به دنبال گیاه ماری با رنگ سبز تیره تر باشید. زیرا این نوع گیاه در چنین شرایطی دوام بیشتری دارند. بسته به میزان رطوبت خاک، گیاه ماری خود را هر دو تا هشت هفته یکبار آبیاری کنید. خبر خوب این که، گیاه ماری فیلتر خوبی برای تهویه هوا است. به همین دلیل این گیاه جزء بادوام ترین گل های آپارتمانی است.

مراقبت از آن ها و حفظ هوای تازه از طریق خواص تصفیه کنندگی آن ها آسان است. با وجود این، علیرغم این که این گیاه به مراقبت زیادی نیاز ندارد اما به این نکات توجه کنید:

لینک مرتبط: ۱۵ بهترین از گیاهان افزایش دهنده انرژی مثبت در خانه

  • نحوه نگهداری از گیاه ماری

زمانی که از گیاهان ماری مراقبت می کنیم، زرد شدن برگ ها اغلب مشکل اصلی کسانی است که آن را دارند. شایع‌ترین دلیل زرد شدن برگ‌ها استرس رطوبتی است – آب زیاد یا کم. به طور کلی، بیشتر گیاهان زمانی طول عمر بیشتری دارند که خاک بین دو آبیاری فرصت خشک شدن داشته باشد. این امر احتمال آبیاری بیش از حد که می تواند منجر به مشکلات مخرب تری مانند پوسیدگی ریشه شود را کاهش می دهد. به عنوان یک قانون در مراقبت از گل سانسوریا اگر دو اینچ بالای خاک کاملا خشک است، زمان آبیاری فرا رسیده. همچنین دقت کنید که نگهداری گیاه نزدیک بخاری یا وسایل گرمایشی در زمستان سبب تشدید از دست دادن رطوبت آن ها می شود. به خاگ گیاه ماری توجه کنید. همچنین روی برگ های گیاه نیز به طور منظم آب اسپری کنید تا رطوبت آن افزایش یابد.

2. برگ انجیری با رشد آسان از بادوام ترین گیاهان آپارتمانی

گیاه برگ انجیری

برگ انجیری که در سال‌های اخیر از محبوبیت زیادی برخوردار شده، یکی از محبوب‌ترین گیاهان دکوری خانه ها است. مراقبت این گیاه خیلی آسان است. خیلی راحت رشد می کند و می تواند هدیه خوبی برای دوستانتان باشد.

مطلب مرتبط: ۷ نکته در مورد نگهداری از گل قاشقی یا پیرومیا در خانه

  • چند نکته مهم در مورد نحوه مراقبت از برگ انجیری:

مراقبت از این گیاه زیبا آسان است. اما برای شادابی و سلامت آن، هر یک تا دو هفته یکبار آن را آبیاری کنید و در فاصله بین دو آبیاری مطمئن شوید که خاک آن خشک می شود. این گیاه آپارتمانی نور غیر مستقیم روشن تا متوسط را ترجیح می دهد. بنابراین حتی کوچک ترین نقطه آفتابی در خانه شما نیز برای او کافی است.

3. گیاه زی زی یا زاموفیلیا – مقاوم و بادوام

گیاه زی زی بادوام ترین گیاه

اگر در آپارتمان زندگی می کنید، ما به شما گیاه زی زی یا زاموفیلیا را پیشنهاد می کنیم. این گیاه به نگهداری کم نیاز دارد زیرا زاموفیلیا آسان رشد کرده و سازگاری زیادی با هر نوع محیط داخلی از نور زیاد خورشید تا نور کم و از رطوبت زیادی تا خشکی دارد. گیاه زی زی همچنین مانند گیاهان دیگر خیلی زود تحت تاثیر استرس رطوبتی قرار نمی گیرد. بنابراین اگر فراموش کرده اید که آبیاری کنید یا هم خیلی زیاد به آن آب بدهید، باز هم گیاه شما سالم خواهند ماند.

لینک مرتبط: ۵ روش تزئینی قدیمی دکوراسیون خانه که باید چیزهایی جدید را جایگزین آن کرد!

این گیاه دارای برگ‌های زیبا و گوشتی است که رطوبت را حفظ می‌کند و به گیاه اجازه می‌دهد تا دو هفته در خاک تقریبا کاملا خشک رشد کند. شما باید فقط یک بار در 14 روز آن را به طور متوسط آبیاری کنید و بزرگتر شدن آن را حتی در نور کم ببینید. اگر همیشه سرتان شلوغ است و بعضی کارها را فراموش می کنید. با این حال به دنبال گل و گیاهی هستید که رنگی به خانه تان بدهد اما مراقبت زیادی هم نخواهد زاموفیلیا بخرید.

4. گل لی لی صلح – در سایه رشد می کند

بادوام ترین گیاهان آپارتمانی

گل لی لی صلح یک گیاه عالی دیگر برای آپارتمان نشینان است. این گل حتما جزء گیاهان مورد علاقه تان خواهد شد. لی لی صلح نه تنها زیبا است، بلکه مراقبت از آن نیز آسان است. زیرا می تواند در سایه و بدون نور خورشید هم زنده بماند. بنابراین، اگر آپارتمانی با پنجره های کم و بدون نور طبیعی خورشید دارید، این گیاه برای شما مناسب است. این گیاه در هر نقطه از خانه شما رشد می کند، چه در اتاق خواب یا اتاق نشیمن و حتی راهرو. اما دقت کنید این گیاه باید از نور مستقیم خورشید دور نگه داشته شود. همچنین برای رشد آن هفته ای یک بار به آن آب بدهید.

اگر این گیاه را دارید بخوانید: برای مراقبت از گل شفلرا، این ۵ نکته را رعایت کنید!

5. گیاه هوازی تیلاندسیا – به خاک نیاز ندارد

بادوام ترین گیاهان آپارتمانی

گیاه هوازی تیلاندسیا نه تنها جزء بادوام ترین گل های آپارتمانی است بلکه از نظر زیبایی نیز بی نظیر است. این گیاهان به خاک نیاز ندارند زیرا در هوا رشد می کنند. گل هوازی تیلاندسیا به دلیل اپی فیت های مقاوم به خشکی به طور طبیعی روی شاخه ها و سنگ ها رشد می کنند. یعنی آب زیادی نیاز ندارند. اپی فیت مقاوم به خشکی نیز به این معنی است که آن ها حتی به خاک یا گلدان هم نیاز ندارند! مراقبت از گیاه هوازی تیلاندسیا آسان است زیرا لازم نیست نگران سرریز شدن آب گلدان‌ یا نعلبکی‌ زیر آن باشید.

این گیاه را هر دو هفته یک‌بار در سینک بشویید، اما آن ها را خیس نکنید زیرا ممکن است باعث پوسیدگی آن شود. پس از اتمام آبکشی، آن ها را وارونه کرده و خشک کنید تا مطمئن شوید که آب روی برگ ها باقی نمانده باشد.

می توانید این گیاه را درون شیشه های کوچک جا داده و در نقاط مختلف خانه خود نگهداری کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید: فنگ شویی ثروت؛ با ۱۰ نکته از فنگ شویی، ثروت را به زندگی خود وارد کنید

6. پوتوس با تکثیر آسان جزء بادوام ترین گیاهان آپارتمانی

گیاه پوتوس

پوتوس گیاه آپارتمانی فوق العاده ای است. به مراقبت سختگیرانه ای نیاز ندارد. در شرایط نوری مختلف مقاومت بالایی دارد. همچنین نسبت به خاکش خیلی حساس نیست. آبیاری آن نیز کار سختی نیست. بر علاوه پوتوس از قلمه ها به خوبی رشد می کند. بنابراین می توانید گیاهان خود را تکثیر کنید و هر تعداد که دوست دارید داشته باشید.

7. ارکیده شب پره گل زیبا و ماندگار

ارکیده

ارکیده‌ شب پره یا فالانوپسیس  زیبا و ظریف است – به خصوص در طراحی تمیز و مرتب سبک مینیمالیسم. اما، اگر نگران این هستید که چون گلی ظریف است به نگهدرای بیشتری نیاز دارد باید بگوییم این طور نیست. مراقبت از ارکیده شب پره خیلی آسان است. آن ها به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارند و در سایه نیز به خوبی رشد می کنند. هنگام آبیاری فقط به ریشه های آن آب دهید و برگ ها و گل ها را خشک کنید. ارکیده های شب پره معمولا در اثر آبیاری بیش از حد می میرند. اگر به خوبی نگهداری شود، می تواند چندین بار در طول عمر خود گل دهد.

مطلب مرتبط: ۹ ترفند فوق العاده برای افزایش ماندگاری بیشتر گل

8. سرخس – دوستداران رطوبت از بادوام ترین گیاهان آپارتمانی

سرخس

سرخس ها جزء بهترین گیاهان برای فضای مرطوب آشپزخانه و حمام هستند. تطبیق پذیری فوق العاده سرخس ها برای خانه ها آن ها را در لیست بادوام ترین گل های آپارتمانی قرار داده است. بنابراین به همین دلیل است که بسیاری ها این گیاه را در خانه نگهداری می کنند. آن ها همیشه پر شاخ و برگ و شاداب هستند. به نور کمتری نیاز دارند و در هر فضا حتی حمام نیز به خوبی رشد می کنند.

با این 8 نوع گل و گیاه به خانه های خود زیبایی طبیعی ببخشید و فضای خانه خود را پاکسازی کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان